{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på hvalpe
  • #1   20. jun 2008 Er de det ? ? Mine racerene Dansk/svensk gårdhunde hvalpe kostede 2000 kr.men så var de også uden stamtavle.Jeg aner faktisk ikke hvad en blandings hund koster.

• #2   20. jun 2008 Forretning i avl, ingen tvivl om det !. Også derfor at der bliver impoteret så mange hunde, forretning forretning forretning :o(

• #3   20. jun 2008 ja, og så er det så her jeg vil give mit besyv med. For det første - Prisen på en hvalp ( dansk svensk gårdhund) koster hos os 3500 kr UDEN stamtavle. Jeg nægter at sælge mine hvalpe billigere, dels fordi mine hvalpekøbere har både hjerne og hjerte med når de skal give den pris (og altså ingen impulskøb) og dels fordi vores hvalpe bliver sundhedschekkede, chippede, ormebehandlede og vaccinerede før de forlader os. Og jeg er altså så også en af dem ,der ikke er flov over at fortælle, at vi da også gerne vil tjene en lille smule på hvalpene.

Vi gør et stort arbejde med at lave gode og sociale hvalpe der er til glæde og gavn for deres nye familier. Vores dyrelæge roser altid vores hvalpe når de bliver tjekkede - det er vi faktisk lidt stolte af.

Så stop nu den hets mod folk der har hvalpe til salg...også selvom de ikke er med stamtavle.....og lad dog folk selv bestemme hvad de vil tage for en hvalp. I ved jo ikke hvad der ligger bag prisen. Hvad er der forøvrigt i vejen med at tjene penge på sine hunde, hvis de forøvrigt har det godt og indholdsrigt liv og er en del af familien????!

• #4   20. jun 2008 Anna..

Det var da besynderligt at du som det 1 vælger at tage dette så personligt og som det 2 så har jeg ikke nævnt noget med tavler vs ikke tavle, 3 jeg mener ikke at køre nogen hetz mod nogen som helst der avler hvalpe eller tjener penge på dem.. Jeg mener at jeg udtrykker en undren og stiller i den forbindelse et spørgsmål.. smiley

• #5   20. jun 2008 Anna

Jeg har selv to hunde, begge racerene men uden tavle og har for den ene givet 2500 brugt og for den anden 3000 fra hvalp..

Dette har jeg INTET problem med, synes at det er en fair pris for en hund uden tavle ELLE blandings hund, men jeg synes ikke, at det er ok, at tage op imod 10.000 kr. for en hund uden tavle, blanding eller ej...

Jeg synes, at det er helt ok, at folk tjener lidt på deres hvalpe IGEN om det er tavlehunde eller ej, men jeg synes ikke at det er ok, at begynde og spekulere i salget.....

• #6   20. jun 2008 I øvrigt så er den prisstining jeg undre mig over ikke kun myntet på blandinghunde eller hunde uden tavler.. men hunde generelt..

• #7   20. jun 2008 Bjarke kostede 3500 kr, Stella vist 4-4500 kr, Edda (årgang 2001) blev byttet med Nanna (årgang2006) og Liv beholdt vi /eget opdræt ,så de ligger nok i 5-7000 kr). Fossi er import så omregnet med alle udgifter til hund, transport og papirarbejde ligger han nok på 10000 kr.
    Jeg tror nok vi i DK tager 8500-9000 kr for hvalpe og tilsvarende pris tager de i det øvrige europa .

• #8   20. jun 2008 ok så, godt ord igen. For mig lød det bare som om det ikke var ok at tage en ordentlig pris for en hvalp...altså at tjene på dem. Men som jeg også gav udtryk for, så bliver der ofte lagt et stort arbejde i hvalpene - og en del udgifter - før de kommer til deres nye familier....ihvertefalde her hos os.

Jeg vil godt medgive, at det er helt ude i hampen at se f.eks en mopshvalp uden stamtavle blive solgt til 11000 kr - når vi engang skal have mopshvalpe kan vi få 12000 når de er MED stamtavle i DKK. Men stadigvæk.....de bliver solgt til den pris fordi der en nogen der vil betale så meget. . Og hvis man kan få den pris, uden besværet med at få stamtavlen lavet, ja så skulle man da være et skarn hvis ikke man benyttede sig af det. Det handler om udbud og efterspørgsel.

Ja, og så foresten undskyld hvis jeg kom til at fornærme nogen - sådan var det ikke ment.

• #9   20. jun 2008 Jau er jeg sådan set ligeglad med om jeg fornærmer nogen - man har vel altid lov til at komme med sin meneíng ;0)

Jeg synes det er fuldstændig uacceptabelt at man taget stort set samme pris for en hund uden stamtavle som en hund med.

En del af prisen for hvalpene hænger, ud over de udgifter der er med et kuld hvalpe, måske også sammen med, at de hunde der er med stamtavle bliver udstillet - avlgodkendt?

• #10   20. jun 2008 Iben R - Jeg giver dig fuldstændig ret!!! En underlig indstilling at have!

• #11   20. jun 2008 Tilføjelse til det de andre skriver..

Ud over udstilling og avlsgodkendelse får man som køber af en hund med tavle får en bedre "garanti" for at ens hunds aner er sunde/raske og egnet til avl.. Her ligger der et kæmpe stykke arbejde bag ved...
    At få selve stamtavlen udstedt er vist ikke en særlig tidskrævende opgave men der er en bekostning i det..

Anna.. Jeg kan jo egentlig kun give dig ret i, at man da er anderledes hvis ikke man tager de priser som alle andre uden tavle opdrætter gør for den samme race som man selv har.. Men min fornemmelse er at nogen har lurret at der er penge i at avle nogle bestemte racer og udelukkende gør det for profittens skyld - og det er i mine øjne ikke okay at benytte sig af:-(

• #12   20. jun 2008 Ja jeg har i hvert fald opdaget en underlig tendens:

Jo mindre hund, jo større kilopris.
    Jo større hund, jo mindre kilopris.

• #13   21. jun 2008 Min Max's kuld bliver solgt for 2.500 kr. pr. styk - og de er blandede. Bare til orientering.

• #14   21. jun 2008 Jeg syns ikke priserne er det vigtigste,men sindet på hunden.
    Mine er valgt ud fra sind og ikke pris.Og prisen er ikke en garanti for hvordan sindet er.
    Min Leo kostede 14.000 og viste sig at være rablende tosset i låget,mens Ville ser ud til at have et utrolig dejligt sind og har kostet mig 1000 kr.(det skal dog siges at hun er købt hos en bekent så jeg fik "rabat"..hehehe)
    Jeg syns priserne er meget forskellige egentlig.......
    Kender en der sælger dansk/svansk gårdhunde for 800 kr stk,mens jeg har set annoncer hvor de koster 3500 pr stk....begge annoncer uden tavle.

• #15   21. jun 2008 Ja jeg mener nu også at det handler om, at man får en hund, som passere til ens temperament og at hunden som sådan er harmonisk og selvfølgellig sund og rask i øvrigt. Priserne afhænger jo også meget af,hvor i landet man befinder sig - i storbyområderne er alting dyrere, men tager du ud til landdriftstrikter, så er det jo en anden pris.

• #16   21. jun 2008 Kirsten - modtager udf fra alle..

Ja nemlig.. det er en voldsomt stigende tendens:-( Og hvis det ikke er med profit for øje, så må du kalde mig mads.. smiley

• #17   21. jun 2008 Karin H..

Super godt indlæg:-)

• #18   21. jun 2008 Håber ikke jeg blev misforstået......vores eventuelle mopshvalpe bliver med stamtavle fra DKK. Det jeg mente var, at de der tager 11000 kr for en sådan hvalp uden stamtavle, da selvfølgelig gør det fordi folk vil betale den pris. Min Victoria har være på udstilling - blev bedømt exellent - og så vil det være meget synd hvis jeg bare parrede hende med en tilfældig hanhund.
    Men jeg mener stadig, at hvis folk tager så mange penge for en hvalp uden tavle, og kan få det, ja, så må de vel selvom dét. Jeg tror det er lidt et andet kundegrundlag der er for med stamtavlehunde og uden stamtavlehunde. De der køber med stamtavle stiller måske flere krav og er mere bevidste om kvalitet....uden at jeg selvfølgelig ved det.

• #19   21. jun 2008 Anna..

Ja da.. uden tvil må de der vælger en høj pris på deres hunde uden tavler må selvom det...
    Men men det er jo ikke ensbetydene med at nogle mennesker (inkl. jeg selv) ikke har taget stilling til det og har en holdning omkring det:-)

• #20   21. jun 2008 Iben..

Nu kalder du det selv mode hund. Begrebet udtrykker netop hvofor så mange ønske disse racer:-)

Jeg kan til dels godt forstå folk der køber hund uden tavler til dyre penge, ikke at det dermed i mine øjne er klogt eller fedt at støtte opdrætter af den kaliber.. Men ventetiden kan være uendelig lang for eks.vis den franske bulldog og man kan spare lidt penge samtidig ved at købe en uden tavle..
    Hvis ikke man har sat sig ind i eller har kendskab til hele denne hundeverden og dens bagsider, så giver man vel gladeligt de penge det koster at få den hund man så gerne vil have..

• #21   21. jun 2008 Om det er tegn på dumhed eller ej, det kan jo så diskuteres:-)

• #22   21. jun 2008 Hej.
    Mine to Berner Sennen tæver fik deres første kuld hvalpe i 07, og det er uden stamtavle, der er papirer på bedsteforældrene.

Jeg fik 6000 kr pr. stk.
    Gav selv 5000 kr pr. tæve i 05.
    Har set at denne race sælges omkring denne pris, så hvorfor skulle jeg så ikke oså sælge til den pris.
    Jeg giver dem ormekur, og de bliver dyrlægetjekket og vaccineret inden de rejser hjemmefra.

Jeg har fået ros fra dyrlægen, at det er nogle rigtig flotte og gode hvalpe, som alle er meget livlige og glade, og alle kommer og vil snakke, ikke en sidder tilbage og putter sig.

Det er jeg da lidt stolt af.
    Det samme, har jeg fået at vide om de 2 kuld jeg har nu, de er solgt for 7000 kr pr stk. Samme forældre.

Lige et citat fra en mail jeg næsten lige har fået fra nogen som købte en hvalp i 07.

"En af vores venner her i nærheden er dyrlæge og han har kikket ham løbende efter, og siger at det er en rigtig fin hund der bare er perfekt bygget og med det helt rigtige sind. Så vi tror at I sagtens kan fortsætte avlen for det er gode hvalpe I laver".

"Vi har ikke en dag fortrudt valget af Buster, og vi kunne slet ikke undvære ham i dag."

"Så endnu engang tusind tak fordi vi fik lov at få ham."

Neii, hvor blev jeg glad da jeg læste dette, for selvfølgelig ved man jo ikke rigtig hvordan hvalpene bliver, når det er første kuld, men jeg ved jo hvordan både moren og faren er, da jeg har dem begge, og synes selv at de har et helt fantastisk godt temperament, og er glade og sunde, derfor turde jeg godt prøve et kuld på dem, og det lyder jo til at det går rigtig godt med de hvalpe der er kommet til deres nye ejere.
    Har hørt fra flere af dem.

Derfor synes jeg også godt at man må tjene lidt på dem, hvis man kan levere noget godt.
    Det er nu heller ikke altid ren fortjeneste det hele, der kan jo også forekomme b.l. kejsersnit, eller i mit tilfælde et meget uheldigt uheld, at en hvalp fik et brud på det ene bagben, så hun måtte opereres, og det kostede faktisk mere end jeg kunne få for hunden.
    Men hun har det godt, og kommer sig , så vi synes at det var det værd, så må man jo tage det tab, hun har i hvart i fald fået en chance.
    Andre havde måske aflivet den, fordi de ikke kunne tjene på den.

Nå, det var vist en ordentlig snøre, nu må jeg vist holde.

• #23   21. jun 2008 Dorte C - Du spørger hvorfor du ikke skulle sælge til den pris som alle andre....efter min overbevisning ganske enkelt fordi de er uden papirer.

Grunden til at hvalpene stiger og stiger er ikke blot eller nødvendigvis fordi folk vil tjene penge. Det er også fordi at de der laver hunde uden papirer mener, at de kan tage lige så meget for deres hvalpe. Dermed vil største delen af opdrætterne sætte deres pris op, da de har avlet med papirer. Det forstår jeg udemærket godt, men det er desværre en ond cirkel, for hvornår stopper det?

Det vigtigste for mig er at avle sunde hunde med gode temperamenter, men jeg vil også gøre alt hvad jeg kan for at forbedre racen. Jeg synes også, at jeg har et vis ansvar for denne flere hundrede at gamle race jeg har. Derfor synes jeg også nogle gange at de der avler "rene" hunde uden tavle, ødelægger det for os der gør. For vi forsøger at give racen det bedste, men det bliver sværre og sværre når der avles så mange uden tavle og til samme pris eller måske lige 500 mindre.

det er selvfølgelig en diskussion der aldrig vil blive enighed om, men det er så bare min holdning.

• #24   21. jun 2008 Marie Louise.
    Prisen på en Berner Sennen er 6000 til 7000 uden papirer, mens den typisk ligger på omkring 11000 til 14000 med papirer.

Så den pris jeg tager for mine hvalpe er hvad prisen ligger på uden papirer.

• #25   21. jun 2008 Dorte C - Jeg synes stadig det er meget for en hund uden papirer. Hvordan kan man som køber stole på at hvalpene er racerene? Det er vel kun opdrætteren der kan vide det. Hvad er garantien for hvalpen og hvalpekøberen? Hvilke undersøgelser får tæven og avlshannen? Hvordan ved man noget som helst om hundene, linjerne osv osv.... Jeg ved hvor meget arbejde der ligger i at finde en passende avlhan til mine tæver set ud fra eksteriør, temperament, prøver og et kæmpemæssigt studie af linjerne bag både hannen og tæven...

Iben R - Ja det med HD er da et godt spørgemål. Og for diverse racer generelt HD, albuer, øjenlysning osv...får man det undersøgt?

Jeg håber du har ret...men når nedgangstiderne kommer...skal det så være de der avler med stamtavle der starter med at sætte prisen ned, og så håbe på, at de der avler uden så sætter prisen ned? Men jeg håber virkelig du har ret!!!

• #26   21. jun 2008 Ja jeg tænker det samme.. når en dag diverse racer ikke længere er så eftertragtede så falder priserne også..

• #27   21. jun 2008 Jeg ved godt at I der avler med papirer er PISSE sure på dem der avler uden papirer, men helt ærligt, der er faktisk mange der gerne vil købe en hund uden papirer, for skal de ikke gå på udstilling, og bare gerne vil have en dejlig familiehund, så kan en uden papirer være lige nøjagtig lige så god som en med papirer.
    En hund med papirer kan også få canser, eller få HD, det er der da ikke 100% garanti for.

Men ja selvfølgelig, priserne falder jo sikkert når diverse racer ikke er så eftertragtede, men det må man jo så tage op til den tid.

• #28   21. jun 2008 Dorte C - At avle med papirer er saftsusme ikke ensbetydende med at hvalpen skal udstilles. Jeg sælger KUN familiehunde, og ønsker folk at udstille skal det være dem frit.

Naturligvis kan en hund med papirer få alle andre skavanker som dem uden, men her har hvalpekøberne i mange tilfælde en garati ved opdrætteren. Går det helt galt mellem opdrætter og køber, har køberen så mulighed for at kontakte DKK og få dem til at se på sagen.

Uanset hvad så mener jeg, at køber man ved en der avler med stamtavle er man som køber bedre stillet set i forhold til garantier.

Der er nogle hunde der er modehunde. Beaglen har altid været meget eftertragtet, så her er der ikke den store forandring.

• #29   22. jun 2008 KARIN H - Ved hvad du mener. Har prøvet at lave en lidt "omvendt" tanke. Hvor ville jeg selv blive ærgelig hvis jeg havde lavet en super smuk og dejlig hund uden tavle. Så kunne folk ikke se det vidunder ;0) *S*

• #30   22. jun 2008 De fleste opdrættere...seriøse opdrættere giver garanti ud over den der holder sig til købelove. det være sig refundering i tilfælde af bidfejl mm. Det er ikke noget man skal i følge købe loven. At en opdrætter siger noget...tja, der er jo ALTID brodne kar.

MEN, forskellen på det du gør når du skriver det kan så betyde, at du giver 2 års garanti UD OVER de to år der er gældende i følge købeloven.

Ja, ja efter min mening må folk gøre lige som de vil, så længe jeg får lov til at gøre som jeg vil. Jeg avler MED stamtavle, og kalder ikke hunde for racerene medmindre de har stamtavle. Sådan er jeg bare.

• #31   22. jun 2008 Ellers er der jo heller ikke noget spændende i det vel... ;0)

• #32   22. jun 2008 Folk må for min skyld forlange, hvad de vil for deres uregistrerede afkom af ikke avlsgodkendte forældredyr.
    Jeg vil bare ikke eje nogen af dem, ikke om jeg fik dem gratis minus ti %...
    Det er der så andre der vil, og så længe der er glade købere vil der være endnu gladere producenter.

• #33   22. jun 2008 Marietta F - Nej jeg villle heller ikke ejen nogen om jeg så fik dem kastet i nakken. Og til din sidste sætning kan jeg kun sige....Ja desværre.....

• #34   22. jun 2008 Ja, det er da heldigt at der også er nogen der vil have hunde med papirer.
    Men jeg har nu 3 rigtig dejlige og sunde og raske hunde, som jeg er meget glad for, mindst lige så glad som I er for jeres hunde, og jeg har kun hørt godt om mine hvalpe, så må I nu have den mening I nu har, om hunde med og uden papirer, for jer selv.
    Jeg er nu også sikker på at der er rigtig mange som mener det samme som jeg m.h.t. hunde uden papirer, det er blot fordi at det er sådan et sted som her, jeg skriver, at jeg bare skal kugles ned, fordi det åbenbart mest er avlere med papirer, som skriver her på siden, eller fordi andre avlere uden papirer ikke tør skrive her, fordi de ved at de bliver kuglet ned.
    Jeg har ikke noget imod avlere med papirer, jeg synes da det er op til folk selv om de vil avle med papirer eller uden, blot de ved hvad de gør.

• #35   23. jun 2008 Måske er det, det der er forskellen? Nogle vil være "avlere" og andre opdrættere.

• #36   23. jun 2008 Mariette F - Jeg har selv tænkt nøjagtigt det samme... hår blot ikke turdet bringe det på bane ;0) Og hvor er skellet mellem avl og opdræt?

Dorte C - Jeg synes nu heller ikke du bliver "kugler ned". Hvis du føler det er det måske fordi du i realiteten godt kan se det er rigtigt det d er bliver skrevet... Tag en race som berneren. For at blive avlsgodkendt skal den både HD og AD undersøges. Har den HD eller AD i en eller anden grad må den kun parrer med en han med en anden bestemt grad/fri. Der er jo en grund til at disse regler er lavet. At du producerer et kuld eller flere nu der ikke har problemer er da bare heldigt. Hvad nu hvis de kuld du producerer om nogle år får disse skavanker fordi der kontinuerligt er avlet på disse umiddelbart usynlige skavanker? Dette synes jeg er decideret hovedløs avl.

Hvis man nu elsker den race man har så meget, hvorfor så ikke "avle rent" og forsøge at tilføre racen noget godt???

Hvis folk ikke "tør" komme med deres mening fordi det er et åbent forum, så må det efter min overbevisning være fordi de ved der er noget fornuftigt i det der bliver skrevet. Der er jo ikke nogen der bliver slået eller får hovedet skåret af...

• #37   23. jun 2008 KARIN H - Nemlig!! ;0) Det kan vi jo bare være rigtig stolte af!

• #38   24. jun 2008 DKK siger max 2000 for "uægte" hvalpe da det er produktionsprisen, de mener man ikke må tjene på "uægte" hunde

• #39   24. jun 2008 Når min Rikke engang imellem får hvalpe ja så bliver hun altid tjækket af dyrlægen under graviliteten og hvalperne bliver tjækket lige når de er blevet født og til sidst bliver de tjækket inden de kommer hjemmefra.
    Mine hunde er dejlige også selvom de ingen stamtræ har,men jeg ved de er ren racede.

• #40   24. jun 2008 Karin H :
    hvad mener du med det
    Det jeg mener er :
    Dkk siger at du ikke må tage mere end 2000 for hvalpe uden stambøger for ikke at tjene på dem

• #41   24. jun 2008 Karin h :
    selvfølgelig skal der være prisnedsættelse hvis hunden fejler noget. der sætter man selv "afslaget" .
    Har selv købt en hund med DKK stambog for mange år siden med overbid og gav kun 2000 for den hvor den ellers ville ha kostet 8000 men der var så også avlsrestriktioner om at den ikke måtte avles på da der ikke forelå et dokument på at det var arveligt.....
    Jeg mener bare at hvis man vil "avle" blandingshunde så er der ingen grund til at tage overpriser når man tænker på hvo stort et arbejde der er lagt i hvis man avler "rene" hunde... dette skal ikke menes sådan at jeg banker blandingsavlere i hovedet men derimod tænke lidt over hvad der ligger bag forældredyrene af sygdom osv. dette kan man kun hvis hundene er med stamtavler.....

• #42   24. jun 2008 Karin H : dejligt med andre der sætter pris på god avl.... forresten tillykke med hvalpene, de er vel nok nuser.... vi har også hvalpe de er fra d. 21 maj så de er lige en uge ældre end dine......

• #43   24. jun 2008 KARIN H & Kennel Swowcreek. - Jeg giver jer begge fuldstændig ret. Fint hvis folk de laver blandingshvalpe.

Men det der med at dyrlægen har undersøgt min hund og hvalpene er bare ikke godt nok for mig. Har dyrlægen set faderen? Jeg kan bare heller ikke bruge den der med at de er uden stamtavle med stadig rene til noget, for med mindre de har stamtavle på forældrene og bare ikke gider avlsgodkende dem og få stamtavle på dem, så ved de i realiteten intet om hunden. Det kan være at bedste eller oldefaren er blandet med noget...?!

• #44   24. jun 2008
    Så hav da nogle FAIR udfordringer! N : så enig

Kommentér på:
Pris på hvalpe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce