Bare lidt tanker - giv gerne feedback {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg kunne godt tænke mig få hvalpe på Cleo på et tidspunkt, jeg ved godt at hun er alt for lille endnu, men i og med at hun er en blandig, så mener jeg, at der er ting, som er værd at tænke godt igennem allerede på forhånd. Jeg ved godt, at det er en lang smøre, men jeg håber, at nogen vil give sig tid til at give nogle seriøse tilbagemeldinger.
Beskrivelse af Cleo
Jeg har lille Cleo, hun er min lille prinsesse. Hun er en blanding mellem Papillion (1/2), chihuahua (1/4) og shetland sheepdog (1/4). Hun er blevet 1år og vi er lige startet til agility. Cleo er en sød og mild hund, hun elsker at omgåes andre både hunde og mennesker, og hun er god til det. Hun har det dog sådan, at når hun stresser, så reagere hun ved at blive sådan lidt damp-agtig, hvor hun farer rundt. Vi har gået til hundetræning siden, hun var fire måneder, og hun er både dygtig og lærenem.
Overvejelser
1. Jeg tænker, at hannen som hun engang skal parres med skal være en af de tre racer, som hun selv er en blanding af. Der er for det første ikke nogen grund til at blande yderligere, og for det andet beholder man en hvis mulighed for at kunne forudse eventuelle sygdomme eller mentale evner.
Eller er der folk der tænker en blanding er en blanding, det er lige meget hvor mange racer, der er indblandet?
2. Er der mon nogen, der kunne tænke sig at købe hvalpe fra Cleo, jeg synes jo, at hun er helt fantastisk. Og at hun vil være en god mor, som har nogle gode egenskaber at give videre. Men hvordan ved man at folk, der køber blandingshund ikke bare er ude efter en billig hund - men rent faktisk kan give den et godt og kærligt hjem
3. Hvordan finder man og vurderer man, om en han er god til avl?
4. Hvor gammel anbefales det, at en hunhund skal være før hun gøres dragtig første gang?
5. Eventuelle andre ting som jeg bør tænke over?
De bedste hilsner fra
Anita
jan 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 6 Emner: 128 Svar: 1.034
vi vil mene 2-3 år før man får hvalpe første gang, men vi vil mene at det kommer an på sindet, om hunden er moden nok til det og om det måske er noget for tæven.
håber du kunne bruge det til noget, da jeg ikke selv er en erfarende på det område... men synes det er fedt og dejligt at du overvejer de ting inden, det er der desværre ikke mange der gør..
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 27
Og så skal du huske at det at få hvalpe er et stort arbejde uanset om det er race eller blandings hunde, man skal præge dem og huske at lade dem møde verden. Er du indstillet på, at yde det store arbejde det er at avle sunde og vel prægede hunde. så er der kun tilbage at ønske held og lykke herfra
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 27
Bare lidt tanker - giv gerne feedback
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside