Den fulde allergi test! {{forumTopicSubject}}
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få en kopi af hvad Misjas allergi test (blodprøve) viste sidste år, hun blev hypo. for de 4 værste ting og det er som skrevet tidligere, gået rigtig fint lige siden.
At jeg så fik et mindre chok da jeg så listen skal jeg lige komme mig over, og også fremover "bare" huske at se på min hund og på om hun trives eller ej
Tallene går fra 0 - 8000 og alle tal over 150 regnes for høje, hun er testet for 24 ting hvoraf nogle har flere "arter" som fc. husstøvmider er der 2 af og lagermider er der hos hende 3 forskl. af.
Jeg troede ikke hun havde lagermide allergi da hun tåler ris og tørfoder (som hun får hver dag), men det har hun så alligevel!
Bare dem hun har over 1000 på er:
Engrottehale - juni-sept : 1215
Alm. Hundegræs - juni-juli : 1948
Enårig rapgræs - hele året : 1764
Alm. rajgræs - juni-aug. : 1355
Rødknæ - juni-aug. : 2203
Svingel - maj-juli : 1866
Fløjsgræs - juni-juli : 2226
hvene (græs) - juni-aug. : 2520
Lagermide mix (3 slags) : 1278
Husstøvmide : 3806
Der ud over er det alle træer men i mindre grad, lidt andre græsser og loppespyt men de ligger alle mellem 700 - 32 og det eneste hun overhovedet ikke er allergisk overfor er Nælder den var 0!
Som dyrelægen forklarede er tallene høje, men ikke så høje som de kunne have været, hvad der alligevel chokere mig er mængden af ting hun ikke kan tåle (men gudskelov alligevel trives som hun gør).
Virkeligheden er så også bare den, at hunde som hende ofte får det godt for en tid - nogen gange i flere år - hvor efter de så igen får en opblomstring af allergier og meget ofte i værre grad og med nye og endnu flere ting de ikke kan tåle.
Det må hænge sammen med at immunforsvaret ER i smadder og ikke fungere som det skal, tænker jeg
Jeg må tage det som det kommer, tænker at det giver stof til eftertanke for mig og også i den grad tanker om hvor langt jeg vil gå, skulle det en dag ske at hendes livskvalitet forringes væsentligt pga ny opblomstring af allergier og deraf medfølgende gener.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 9 Svar: 399
Bonnies test var jo næsten negativ i forhold til Misjas.
Hun lå kun over 150 på lagermide-mix og den ene af husstøvmiderne. De lå på hhv. 454 og 558.
Men som dyrlægen sagde til mig, og som jeg også kan læse mig til ,så er størrelsen på svaret ikke nødvendigvis udtryk for sygdomsgraden.
Hvilket må siges at være heldigt for Misjas vedkommende
Jeg spekulerer meget på lige for tiden, om Bonnie har udviklet andre allergier, siden hun fik taget testen.
I dag efter vi havde været til træning, hvor hun havde gået spor i højt græs, nøs hun en hel del og næsen løber konstant.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 470 Svar: 8.276
Misja nyser også en del for tiden og klør sig lidt mere end en normal hund ville gøre det - men bestemt ikke noget alarmerende - så jeg håber og beder til en våd sommer, så pollen ikke bliver så slem.
For det er stort set al græs og træ pollen Misja ikke kan tåle og jo mere hun er udsat for det, jo mere i "fare zone" er hun på sigt.
K.P. - jeg er ked af at høre jeres hund har det så slemt ind imellem, jeg håber virkelig at i kan få hende stabiliseret bedre og uden for megen medicin.
Jeg selv har sagt farvel til 3 dyr og ved uden mindste tvivl hvad jeg acceptere og hvad jeg ikke gør, som et godt liv for mit kæledyr og jeg ved også at uanset hvor meget mit hjerte vil briste, så siger jeg farvel i tide og ikke efter først at have set hendes livs-lys gå ud.
Den fulde allergi test!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside