{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.628 visninger | Oprettet:

dansk ingefær {{forumTopicSubject}}

for sulen da. hvor er det irriterende

vi flyttede ind i en forvokset have for 1½ år siden, sidste sommer fik vi krattet beskåret, så det kun var de buske tilbage som vi ville beholde.

da der kom lys til haven kom der klart nok alskens ukrudt frem.
Deriblandt Dansk Ingefær. jeg har gravet de største tuer op. og måske det er fejlen. de er blevet til 1000.

nå men jeg ville bare høre om nogen af jer har et godt råd til fjernelse af denne meget giftige plante fra min have


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dansk ingefær
  • #1   1. maj 2008 For at fjerne dem, skal du begynde med at fjerne alle bær, så du ikke får flere planter. Grav derefter så meget af rodstokkene op som muligt. Du skal dybere ned end et spadestik. Det kommende år skal du hakke alle blade om, så snart de viser sig. På den måde kan du udsulte planten, så den bruger resten af sin oplagsnæring til at danne blade, men de når ikke at sende ny energi den anden vej.



  • #2   1. maj 2008 Men det tager tid og tålmodighed

    Puha - jeg har i tre år kæmpet med dem, med hjortetakstræ skud og de her forbandede rør som bliver kæmpe enorme og rodskyder (har lykkeligt glemt navnet på skidtet) og jeg har til min store fornøjelse set at der kun er skud fra rørene på nuværende tidspunkt


  • #3   1. maj 2008 DK Fæhunden - det vil jeg fordi det er en giftig plante og både mine hunde og mit barnebarn på 1 år skulle gerne kunne lege i haven uden forgiftninger.

    Charlotte - så er der håb forude for vi flyttede ind i oktober 06 og der havde de bær som jeg fjernede som den første gerning i haven.

    sidste år nåede der kun at komme blade. de store tuer har jeg gravet op - ikke dybt nok kan jeg forstå - og i år går jeg rundt og nipper hovedet af hver gang jeg er et skud.

    kan det passe de har små løg ?

    de rør du omtaler ved jeg ikke hvad er.

    jeg har brombærskud i hele haven og snerler - begge dele får samme tur som ingefæren, væk så snart jeg ser dem, men ingefæren virker bare som om den breder sig mere og mere jo mere jeg luger


  • #4   1. maj 2008 jeg mener bare at dansk ingefær altid står som en af de mest giftige planter og fristende ser de jo ud.

    jeg er ikke bange for mine voksne hunde, men jeg har indimellem hvalpe og de æder atlså alt


  • #5   1. maj 2008 Connie - ja jeg er ihvertfald støt på små løg i min graven

    Og håbe forude er der bestemt - bare klø på - det er det eneste der virker



  • #6   1. maj 2008 jeg har forstået det sådan at den er en af de giftigste planter - altså dødligt, men det er da dejligt hvis den smager grimt

  • #7   13. maj 2008 Fæhund - det er en kæmpe plante - de rør der - og jeg skal nok finde navnet på dem på et tidspunkt - mener jeg læste en artikel sidste år om at man ville sætte dem på linie med Bjørnekloen og Hybenplanten. - ihh kan bare ikke huske navnet - mener det er noget med japansk et eller andet

    Hjortetaks tråæet - var min ene Rottweiler så "venlig" at ødelægge ved at bide sig fast i grenene i leg når han var alene i haven. Så der knækkede store grene af, så vi fældede det - øv det var stygt - Roden er for så vidt gravet op, men i 2år har jeg ikke lavet andet end at slås med nye skud fra det træ


  • #8   13. maj 2008 Fæhund - tak det må prøves

    Hmm kigger lige om jeg kan finde den artikel i skabet - og vender tilbage


  • #9   13. maj 2008 weee fandt den meget hurtigt

    Japansk Pileurt hedder den - måske du så er med på mit problem Gg


  • #10   13. maj 2008 Jeg har gjort det de sidste 3-4år at jeg har taget alle skud - og rødder er gravet op - og brændt af. Nye skud har jeg tørret og smidt på bålet - men for pokker det er noget af et arbejde.

    Jeg har et område på ca 3x20 m hvor problemet er ENORMT - og jeg hader seriøst den forbandede plante. Dem jeg købte huset af (på landet) har været flittige til at give væk af den til alle naboer - så jeg ved at den er i rigtig mange haver her i området :0( jeg ved også at mange bare kører deres have affald - med disse djævle i på genbrugspladsen :0(

    Derfor tager aldrig muld derfra mere - for jeg har min skræk for at det skal starte forfra et andet sted i min have.

    Men jeg vil smutte forbi foderstoffen og købe det gift der - og så måske jeg kan se lys forude - på et tidspunkt


  • #11   13. maj 2008 Og tusind tak for hjælpen - for den pileurt tingest er et mareridt for mig

  • #12   13. maj 2008 Fæhund - jeg vil nyde at give dem gift Gg for jeg har simpelthen haft en fast rute i haven - først i området med Hjortetaks - dernæst over i området med pileurt - hver morgen i 2 år med hjortetaksen og snart 4 med Pileurten - og det er ligefør jeg stopper i bilen hvis jeg ser et skud i vejkanten her Gg for jeg har haft søvnløse nætter pga det skidt

  • #13   14. maj 2008 det var dog en aggressiv plandt. fy for den

Kommentér på:
dansk ingefær

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce