Jagthunde træning {{forumTopicSubject}}
Vi har for et år siden fået os den dejligste cocker uden papir. Han er en herlig hund med masser af gang i.
Siden han var 4 mdr. gammel har vi gået til lydighed med ham, men det keeder ham, og vi laver ingen af de øvelser han syntes er sjove (søg, apport og rundér).
Måden der trænes på passer nok heller ikke helt til os, mottoet er at lækre godbidder kan klare alt. Det var så bare ikke tilfældet for Dumle. Eneste måde jeg kunne lære ham at gå plads var ved at belønne med et pivdyr han fik lov at bære på. SÅ fattede han det
På det sidste er der gået mere og mere jagthund i ham. Han kommer hele tiden rendende med legetøj herhjemme vi skal kaste til ham, snuser og snuser når vi er ude og det bedste han ved er en tur i marken at søge.
Jeg har aldrig gået til jagt og har egentligt ikke tænkt mig det, men nu er spørgsmålet så om jeg godt kan gå til jagttræning med Dumle uden at gå på jagt? For det ville helt klart være det bedste for ham.
Og ville det blive opfattet helt slemt hvis jeg, der intet aner om jagt, kommer rendende med en 1år gammel uopdragen (når det kommer til at holde koncentrationen mens der er andre hunde ihvert fald) cocker spaniel der aldrig er blevet jagttrænet?
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.021
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 515
Kennel Wøkk´s - Okay, må prøve at se om jeg kan finde ud af hvad der er her i nærheden.
okt 2007
Følger: 19 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 149 Svar: 273
Jagthunde træning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside