{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Løbe med bullmastiff? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle af jer bullmastiffejere der har gode erfaringer med at løbe med jeres hund/hunde. Jeg overvejer at begynde at løbe med Zuco max 5 km. 1-2 gange om ugen til at starte med og i intervaller af løb og gang. Er det noget sådan en tung hund har godt af? Det skal lige siges at Zuco blev kastreret i efteråret og har taget lidt på siden han vejede 52 kg. Nu vejer han 59 kg, dvs. han er stadig normalvægtig, men synes det kunne være oplagt at at tage ham med på nogle lidt længere lufteture, når han nu alligevel skal luftes 3-4 gange om dagen. Han har C-hofter, men ikke noget man mærker til til hverdag og sidste sommer gik vi tunø rundt på en dag, dvs. ca 9 km.

Jeg modtager gerne gode råd og erfaringer.

Mvh. Sonja og Zuco.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbe med bullmastiff?
  • #1   10. mar 2008 gider han overhovedet at løbe så langt.... Min kammerat har haft passet nilsson mens ally var i løb. Han ville cykle med ham, de første 50 m. gik fint men så skulle han snuse og så stoppede han ;O))) det skal lige siges at nilsson er en af de atlete og løber let.... min erfaring er de gider ikke, vil heller gå.

• #2   10. mar 2008 mine ville slet ikke gide at være aktiv i mere end 15min ad gangen (og det er på en go dag...G...)

men måske Zuco er mere aktiv...G... man kan kun håbe..

• #3   10. mar 2008 Min hund gider slet ikke løbe mere end 10 min. af gangen ca. så ligger hun sig bare ned og puster :o)

• #4   10. mar 2008 Kenzo er god til at løbe. Han får lige lov til at tisse 2-3 gange (sjat-pisseri/markering) i starten af turen, men så er det slut. Han får ikke lov til at stoppe op og snuse. Mener han skal kende forskel på en gåtur -hvor det "kun" er til fordel for ham, m. alt det snuseri han vil og en løbetur, -hvor det nærmest er en "opgave" han skal udføre, meget firkantet sagt..

Så det mener jeg sagtens skulle lade sig gøre.. smiley

• #5   10. mar 2008 michelle- ikke fordi jeg skal bestemme eller noget, men din buller er langt fra færdig med at vokse, derfor skulle han måske ikke løbe ture endnu pga. HD og AA osv. men det er jo noget du selv bestemmer ;O))

• #6   10. mar 2008 Jeg mener ikke det er uansvarligt at løbe med ham nu, vi løber ca. 3 km. Vi har snakket med en bm-kennelejer omkring løb med ham, som selv løber med sine og hun mente det var en god idé.
    Jeg mener ikke det er "værre" end en tur i skoven m. fuld knald på i nogle timer.. !?

• #7   10. mar 2008 nej, det er osse en holdningssag... jeg ville ikke gøre det med min tæve da hun hører til de tunge, men arnold er en anden type... Men jeg kan se din hunds aner stammer fra finland og de har ikke de bedste hofter...

• #8   10. mar 2008 Jeg har forsøgt et par gange med min, men det gider hun ikke. Min dyrlæge siger at man godt kan løbe små turer med dem, men at det er vigtigt de ikke er i snor. De har ikke godt af en konstant bevægelse, men hvis de selv kan bestemme hvornår de snuser, står stille osv, skulle det være ok. Igen kommer det jo helt an på den enkelte hund.

• #9   11. mar 2008 Vi prøvede i går og igen i dag og det gik rigtig godt. Når vi tager en kort gåpause trækker han og lunter videre i iver. Utroligt nok. Zuco ER doven anlagt, men også meget udholden. Ruten er vel 3,5 - 4 km og det er kun halvdelen af den vi løber i flere "portioner". Han når aldrig at blive helt udmattet og stoppe selv om tungen hænger langt ud af munden på ham når vi er hjemme igen. Så tror jeg skal ud og investere i et par ordentlige løbesko. Det er jo skøn motion for os begge og jeg har det ligesom Michelle Bak med det. Men jeg kan ikke have ham uden snor, da det er et stisystem i det grønne, hvor mange hundejere, cykler, løbere og andet kommer.

Kommentér på:
Løbe med bullmastiff?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce