Hvad skal jeg dog gøre.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har den mest elskelige hund.
Hun er aldrig sur og kan heller ikke blive det.
Hvis et barn hiver hende i ørene eller andet, så nipper hun bare til dem og vil lege. hun kan med alle dyr, bare lidt bange for heste. hun er enormt charmerende og nuttet. Problemet er så bare at jeg mangler bare at prøve en ting og så vil jeg selv mene at jeg har prøvet alt for at få hende til at gå pænt i snor. Hun vil bare ikke, det sker tit at jeg enten er ved at falde eller falder over hende fordi at hun hiver og bare vil frem, hvis hun ser et levene væsen så gør hun alt for at komme hen til det og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre for at stoppe det. HUn kan ikke konsentrere sig om en ting da hun skal følge med i ALT! Hun kan heller ikke være alene hjemme(hvilket jeg også har prøvet at gøre stort set alt for at rette op på) Hun Bider næsten alt i stykker. og jeg ved bare ikke hvad jeg skal stille op med hende mere. Hver dag er jeg sur og træt pga hende da hun altid laver ballade. ved sku ikke hvad jeg skal hendes læge siger at hun højst sansynlig er hyperaktiv men så vil jeg jo aldrig kunne flytte med hende da hun konstant skkal være under opsyn.. Hjælp mig kan ikke selv finde ud af hvad jeg skal. Min mor siger at når man har sagt A må man også sige B. men Dixie gør det bare så pisse umuligt for mig.. kan jo ikke engang tage ud og besøg nogle venner uden hun skal med.
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 143
Angående hendes hjemmeproblem er der flere forskellige ting man kan gøre. Hunden skal finde ud af at der ikke sker noget ved at du går fra hende, du skal nok komme igen. Du skal gøre som du plejer inden du går, altså gøre dig klar som du plejer, uden at snakke med hende, bare ignorer hende. Gå ud af døren, tæl til 3 og gå ind igen og ros hende til skyerne - hun må ikke gø eller pibe efter dig - gør hun dette venter du med at gå ind til hende, til hun ikke siger mere. Stadig rose hende og være glad. Øge sekunderne lidt for hver gang du går til du kommer tilbage igen. Giv hende meget gerne en lækker godbid, når du kommer glad hjem til hende, for så finder hun hurtig ud af, at der kommer noget godt når du kommer hjem til hende.
jul 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 4
min egen sally er også en klaphat til at gå i snor så hun er opdraget til at gå løs 99,99% altid, selv om det var hårdt til at starte med.. og jo en "gammel" hund kan godt lære nye kunstner...
maj 2007
Jeg har god erfaring med selen til min hund, men jeg har også hørt om mange der ikke kan bruge den. Min gamle hundetræner sagde også at det ikke var alle, der kunne finde ud af at bruge sådan en, men jeg synes nu ikke at det er så svært :o)
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 3 Svar: 61
maj 2007
nov 2007
nov 2007
maj 2007
Det bedste man gøre er at give hunden så mange positive oplevelser, møde andre hunde og lade ham lege med så mange så muligt, lege med ham, putte med ham og hvad man ellers kan finde på at dejlge ting, en hund elsker.
nov 2007
maj 2007
nov 2007
maj 2007
Hvad skal jeg dog gøre..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside