{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.991 visninger | Oprettet:

Hår, hår og atter hår. {{forumTopicSubject}}

Ja de er dejlige vores små bamser og ikke til at stå for.
MEN jeg synes nu det kan været svært at få styr på alt deres hår.

Jeg ved godt Chili endnu er lille 5 mdr. men hun hader alt hvad der har med Soignering at gøre, hun vrider sig, knurre og jeg er lidt nervøs for at hun kunne finde på at bide os.

Vi har haft en hektisk tid hvor vi ikke har haft tiden eller overskudet til at bøste hende hver dag og det gør det desværre heller ikke bedre.

Hvornår kan man klippe hende, vil gerne have lidt kortere pels på hende. Specielt her i den vanskelige pels periode.
Men synes jeg har læst at de skal være et år før de må klippes.

Hvis ikke man fjerner hår i ørene hvad sker der så?
Er det ok at klippe dem ned eller skal de ud med roden?

Tænkte nemlig på at klippe dem imens hun sover, hun sover nemlig som en sten.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hår, hår og atter hår.
  • #3   3. mar 2008 Var der nogen med en klippet havaneser der forsøgte at udstille ???? *måbe*

• #4   3. mar 2008 Desværre bor vores opdrætter på Fyn og vi på Sjælland, så der er lidt langt.

Jeg tænkte nok at det ikke var nok at klippe hårene da de så stadig vil være i øregange bare som små totter, jeg synes bare at jeg hiver lidt ud ofte og der bliver ved med at være noget og hun hader det virkeligt. Ved også at det er nødvendigt og det er mig der bestemmer ;o)
    Så jeg må bare fortsætte, det bliver forhåbentlig bedre med tiden.

Connie. Hvordan kan det være at det danner mere underuld fordi den bliver klippet?

Hun er ikke filtrede, men har noget bitte små knuder når vi børste hende. Som oftes kan vi få dem væk med skære kammen ellers klipper vi dem af.

Men i denne alt for hektiske periode ville det være dejligt med mindre pels ;o)

• #5   3. mar 2008 Jeg har fået Bazoo klippet nogle gange og jeg skal lige love for at hans underuld er vokset.. jeg skal nok snart tage nogle nye billeder af ham, for han har snart fået langt hår igen, men det er rigtigt at underulden kommer til at dominere det hele et godt stykke tid.. Fra midt på ryggen og ned til halen er der stort set kun underuld.. Og det er endnu sværere og rede / holde skulle jeg hilse og sige .. men skønt når de er helt kort klippet, ligner bare ikke en havaneser.. SE evt bazoo's billeder i min foto mappe.. Der er han nyklippet og ligner en puddel .. Thi hi.. Han bliver ikke klippet mere.. hi hi.. Dorthe

• #6   3. mar 2008 jeg fik af vide af min hundefrisør at man først kan klippe "meget" i pelsen efter et år pga. hvalpepelsen som skal være udvokset. Men lupe blev klippet onkring poter, ansigt, toppen af hovedet da hun var 6 måneder. for første gang har Lupe fået en rigtig lang pels, men jeg har ikke været god nok til at holde den, Syntes den var pæn, men under maven og inden under er der mange knuder. så hun ryger til frisøren i morgen. så må de lige hjælpe mig.

• #7   3. mar 2008 Jeg synes egentlig at han ligner mest en Frisé Dorthe - men dejlig - det er han altså smiley

• #8   3. mar 2008 Connie.
    Det er mig der ikke har udtrygt mig ordentligt, jo hun er selvfølgelig lidt filtret. Men det er til at rede ud eller næsten, der er jo lige lidt små totter. Det kunne godt være vores lille tætte kam vil kunne tage dem, jeg har bare synes det har været lettere at klippe dem af og det har ikke kunne ses.

Chili er fra Langeskov, købt hos et super sødt ægtepar som havde fået hvalpe på deres Ciggi for første gang. Jeg kan sagtens få hjælp at dem med gode råd, men synes det er så dejligt her da vi er så mange med forskellige oplevelser og erfaringer.

Dorthe S.
    Jeg synes han er dejlig og også rigtig fin som nyklippet, men ja der er ikke megete havaneser at spotte :o)
    Jeg synes nu Chili i forvejen kun har underuld på lænden, rumpen og halen. Men kommer da mere af at blive klippet så tror jeg at vi må få brugt noget mere tid på pelsen selv.

Iben O.
    Så må du poste nogen billeder når Lupe har været inde og blive dullet.

• #9   3. mar 2008 Før vi købte Chili var vi ude at se på en 8 mdr. gammel han Coton og han var nærmest som filt på maven, det er nok derfor jeg ikke synes at Chili er så filtret.
    Hans pels kunne kun reddes ved at blive trimmet helt i bund og så slemt står det ikke til her hjemme.

Jeg har heldigvis fri idag, så vi nusser og pusler og det ser ud til at der gemmer sig en fin hund under alt hendes rodes pels ;o)

• #10   3. mar 2008 Maibritt: Jeg håber ikke hun bliver så kort Lupe. Hun klør sig meget i øjeblikket fordi hun har de knuder og får så dårlig samvittighed over ikke at ku klare hendes pels. så må lige have hjælp af nogle prof. Så tror de halvere den længde det er nu og så må jeg starte der fra. Har ellers købe noget udredningsspray fra aloa-vera (staves) det er ellers rigtig godt..

• #12   3. mar 2008 Jeg kan også bedst lide når de er langhåret... Men vil helst gerne have Lupe kort i ansigtet og poter. Ansigt fordi jeg gerne vil kunne se hendes skønne brune øjne og fordi hun tit får klatter i øjene når hårne falder ind. og poterne fordi hun hun får svamp når det er langt.

• #14   3. mar 2008 Hej Majbritt.

Det er da godt nok tidligt med totter i en 5 mdrs hvalp - det er jo stadig hvalpepels? Connies råd om "skøde-nusseri" lyder godt. Hvis jeg var ,dig ville jeg gøre det til fast aftenhygge, indtil Chilli har vænnet sig til al børsteri og øreplukning - lidt hver dag.
    Det er jo i hvalpestadiet, at de skal vænnes til pelsplejen smiley

Held og lykke med det.

• #15   4. mar 2008 Maibritt... Du kan købe en rigtig god kam.. Tænderne drejer rundt når du trækker den gennem pelsen, (koster kun ca 70 kr) og med små totter af gangen, gør den det meget nemmere, og lige et tip til maven.. Der har jeg klippet / barberet Bazoo helt bagfra og frem til midten.. Det hjælper også meget på alle de tynde hår ikke filtre og så kan han heller ikke tisse på dem.. hi hi ....

Camilla....: han bliver ikke klippet mere, vil gerne have en havaneser :o) hi hi ....

• #16   4. mar 2008 Maibritt. Jeg glemte lige og sige at Bazoo var heller ikke vild med at blive redt og børstet, men det hjalp da jeg satte ham op på bryggers bordet, hvor han kunne kikke ud af vinduet imens vi børster og så har jeg nogle rigtige gode guffer som står på hans plads på bryggers bordet og som han kun får når han er blevet børstet (yoghurt knapper)... Nu står han og venter under bordet for at blive nusset lidt, og for at han kan holde øje med fuglene ude i haven .. Dem der altså stadig kommer .. Han har nemlig fanget 5 stk sidste sommer ..
    Held og lykke

• #17   4. mar 2008 Tak for alle jeres brugbare indlæg.

Terese B.
    Ja måske er det tidligt, jeg har ikke noget at samligne med.
    Men hendes pels har ændret sig meget på de sidste 3-4 uger, det virker mere som uld end hår og der skal intet til før end prinsessen ligner en kæmpe nullermand ;o)

Dorthe S.
    Jeg har sådan en kam du nævner og den er guld værd.
    Trimmede du ham bare med en alm. trimmer eller en hunde trimmer?

Jeg havde som sagt fri igår og der fik jeg nogenlunde bund i pelsen, men må nok trimme lidt på maven.

Hun er faktisk blevet meget bedre til at blive redt, BARE ikke på maven og i "benhulerne".
    Men øvelse gør mester og når nu vi har fået lidt mere ro så skulle der også gerne være tid at blive redt hver dag.

Jeg klipper hende mellem trædeporterne og også alt det hår der vokser rundt om poten, det der ellers vil være så langt at hun går på det.

Det så ikke just kønt ud de første gange men synes jeg er blevet bedre til det nu.

• #18   4. mar 2008 Hej Majbrit.
    Jeg har sprunget et par dage over med at rede Penjo. Nu ved jeg hvad ud mener smiley Normalt er jeg "over" ham hver ca 2'den dag.
    SÅ... I dag "hyggede" vi os med små fnuller i pelsen. Jeg brugte som altid først hans Maeson Pearson børste og med den fik jeg faktisk løsnet det hele. Kammen blev så brugt til at trække fnullerne forsigtigt ud - uden riven i pelsen.
    Jeg ved godt at Maeson - børsternes RR er dyr - men den holder i mange år. Hvis du ikke har en - er det bestemt en investering værd + Pelsen er så flot bagefter.
    Jeg har kigget lidt rundt på nettet (jeg fik min egen børste foræret)
    Det er en pocket model med svine- og nylonhår jeg bruger (min opdrætters foreslag - og så vidt jeg husker også din opdrætters?)
    www.tholo.dk Pris 305,00 kr
    www.pitstoppets.dk Pris 299,00 kr
    www.loppetjansen.dk Pris 500 kr For dyrt! - selvom de har mange andre ting som er billigere i ft de to andre.
    Nu kan jeg ikke huske, hvor du bor, men PitStop er på vores lille klubs udstilling i Herlufmaglehallen her den 16/3. De plejer at give 10% rabat på udstillingerne. Det er så en tyver mindre.
    God fornøjelse. Jeg håber for dig og Chilli, at det kan blive jeres fælles hyggestund fremover smiley
    Terese

• #19   4. mar 2008 Havde været ude og se på en Maeson Pearson børste, men synes det er mange penge. havde også en idé om at den ikke var alle de penge værd i forhold til alm. børste grej.

Men nu har jeg efterhånden læst meget godt om den, så må skulle jeg købe en alligevel.

Terese B.
    Tak for pris tjekket, der spare du mig lige for lidt arbejde ;o)

• #20   4. mar 2008 Jeg har en masse børster og karter - og nogengange prøver jeg at bilde mig selv ind, at SÅ god kan en børste da heller ik være, at den skulle være så mange penge værd - men sjovt nok - så ender jeg altid med at bruge den ... og den har været alle pengene værd herhjemme ...

Så nu børster jeg altid først igennem med Maeson Pearson børsten - og så børster jeg forsigtigt efter med karten efterfølgende - og så er Tullen bare lækker-fin smiley

• #21   4. mar 2008 Jeg er først lige begyndt på det nu - og jeg har oplevet at den fjerner de små filtre let og elegant - uden at Tullen bliver sur eller noget ... den fanger noget som MP-børsten ikke fanger ...

• #22   4. mar 2008 Men Tulles pels er jo alligevel helt ad h til ;D

• #23   5. mar 2008 Naarjj ... 4 uger og en enkelt dag smiley

• #25   5. mar 2008 Min hundefrisør sagde at jeg skulle bruge Karten til og starte med. Altså til den yderste pels, dækhårene. For at tage de små bitte knuder for det gør for ondt med en kam. Jeg starter altid med karten og derefter kammen der ruller.. jeg har også MP børsten men bruger den aldrig, da den intet kan tage på bazoos pels.. Han har simpelthen så tyk en pels så jeg kan næsten ikke komme igennem den ... men Ja, der er vi jo så forskellige ..
    :o)
    men dejligt og lige høre hvordan alle andre gør og lilge få et par fif ....

• #30   6. mar 2008 Stakkels Boy ... Håber han hurtigt bliver rask ...

• #32   8. mar 2008 Kan ikke lade være med at tænke på stakkels Boy... Er han ved at være frisk igen? Har de fundet ud af hvad der er galt? Jeg krydser fingre for at han er i fuld vigør og som en normal glad havaneser...

• #34   9. mar 2008 Øv hvor er det trist med Boy.
    Kan de love han bliver helt rask? Det håber jeg for det bette pus.

Sender jer lige et cyber knus :o)

Kommentér på:
Hår, hår og atter hår.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce