hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den sittuation at min overbo skal have ny hund om et par dage, hun har en hunhund i forvejen som vi passer hverdag, og den og tyson hygger sig rigtig ´godt sammen, men hun havde på et tidspunkt en hanhund deroppe som bed tyson ret voldsomt da vi mødte dem i vores opgang en dag, og ´det er en hanhund hun få igen, den er et år gammel og en stor amstaff, hun siger at han aldrig har gjort noget før, oger sådan en sød og dejlig hund, men jeg ved ikke óm det er mig der er overhysterisk eller hvad, men jeg er virkelig nervøs for at de mødes, hvis nu der sker noget, er så bange for når tyson er så lille og den anden er så stor i forhold til. tænk hvis der sker min lille skat noget igen, og at det måske ikke endte så lykkeligt igen. så nogen forslag til hvad jeg gør om de helt skal lade være med at mødes eller hvis de skal mødes hvordan man gør det "rigtigt" så jeg kan være lidt mere rolig..?
nogle gode foreslag? håber virkelig der er nogen der kan hjælpe da jeg er ret nervøs
aug 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 156
så jeg vil synes at du skulle lade dem mødes og se hvordan det går.. sørge for at de alle er i snor, så det er nemt at få dem adskilt igen..
jun 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 72
aug 2007
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 188
Synes i der efterhånden er en god stemning imellen de to hunde (virker de trygge ved hinanden...se alle tegn efter,,,) kan i prøve at lade dem lege sammen uden snor....
Det kan godt være at det måske ikke bliver på den første gåtur,,,men så måske den 2 eller 3.....
Er sikker på at det nok skal komme,,,med lidt tålmodighed og god stemning fra alle sider.....
Vi har ofte prøvet den metode med positiv virkning.....
ps...hvis du er nervøs ved at hundene skal starte med at hilse på hinanden.....så vent med det...indtil i har gået et stykke tid på turen,,,,så er de fleste hunde mere rolige og afslappede.....
jun 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 72
aug 2007
dec 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 38
hvad skal jeg gøre?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside