{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

hvad skal jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den sittuation at min overbo skal have ny hund om et par dage, hun har en hunhund i forvejen som vi passer hverdag, og den og tyson hygger sig rigtig ´godt sammen, men hun havde på et tidspunkt en hanhund deroppe som bed tyson ret voldsomt da vi mødte dem i vores opgang en dag, og ´det er en hanhund hun få igen, den er et år gammel og en stor amstaff, hun siger at han aldrig har gjort noget før, oger sådan en sød og dejlig hund, men jeg ved ikke óm det er mig der er overhysterisk eller hvad, men jeg er virkelig nervøs for at de mødes, hvis nu der sker noget, er så bange for når tyson er så lille og den anden er så stor i forhold til. tænk hvis der sker min lille skat noget igen, og at det måske ikke endte så lykkeligt igen. så nogen forslag til hvad jeg gør om de helt skal lade være med at mødes eller hvis de skal mødes hvordan man gør det "rigtigt" så jeg kan være lidt mere rolig..?
nogle gode foreslag? håber virkelig der er nogen der kan hjælpe da jeg er ret nervøs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad skal jeg gøre?
  • #1   27. feb 2008 jeg bor i rækkehus hvor her vrimler med store hunde og jeg selv har en lille vaps.. Da de andre hunde var små, legede de sammen, men på et tidspunkt blev de for store og voldsomme til lille Beton. Beton tror han er verden selv, men jeg tør desværre ikke lade dem lege sammen mere.. Men igen andre store hunde lægger sig ned og leger med han på den måde..
    så jeg vil synes at du skulle lade dem mødes og se hvordan det går.. sørge for at de alle er i snor, så det er nemt at få dem adskilt igen..


  • #2   27. feb 2008 det var også det jeg tænkte, men det jeg er mest bange for at det der med at de kan låse i kæberne, og at den i et enkelt bid ville kunne knække nakken på tyson.. er måske lidt ovre sippet, men tænker de værst tænkelige tanker..:(

  • #3   27. feb 2008 kan godt forstå dig, men man finder jo ikke ud af det, ved ikke at prøve.. Når vi møder nye hunde, holder jeg altid Beton i stram linie og han får aldrig mere snor end han lige kan snuse til den anden hunds snude, for at se om den kan lide Beton. Beton er ikke bange for nogen og er derfor meget frembrusende og kan derved let få andre hunde til at føle sig truet.. men det er bare at prøve sig frem tror jeg..

  • #4   27. feb 2008 Sig til din overbo,,,om i ikke kan starte med at gå en tur med jeres hunde.... Det kan mange gange løsne op for både ejeren og hundenes evt. nervøse tanker/væremåde osv.....

    Synes i der efterhånden er en god stemning imellen de to hunde (virker de trygge ved hinanden...se alle tegn efter,,,) kan i prøve at lade dem lege sammen uden snor....

    Det kan godt være at det måske ikke bliver på den første gåtur,,,men så måske den 2 eller 3.....

    Er sikker på at det nok skal komme,,,med lidt tålmodighed og god stemning fra alle sider.....

    Vi har ofte prøvet den metode med positiv virkning.....

    ps...hvis du er nervøs ved at hundene skal starte med at hilse på hinanden.....så vent med det...indtil i har gået et stykke tid på turen,,,,så er de fleste hunde mere rolige og afslappede.....


  • #5   27. feb 2008 ja jeg har også hørt det med at det faktisk er merer farligt at holde dem i snor end bare at lade dem selv finde ud af det. så det er vel det bedste at gøre, men der har jeg jo bare ingen mulighed for at redde ham?

  • #6   27. feb 2008 når jeg skriver stram snor, mener jeg nu at jeg lader snoren være stram idet Beton snuser til den anden hund.. beton har stadig mulighed for at løbe omkring og hvis der sker noget, stoler jeg på at den anden kan trække deres hund til sig..

  • #7   27. feb 2008 jeg synes du bare skal lade dem se på hinanden et sted, du skal selvfølgelig haven din hund i snor og det skal din genbo også, hvis der er nogen af hundende der bgynder ag knurre eller gø så gå hjem eller et andet sted hen.

Kommentér på:
hvad skal jeg gøre?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce