Hva gør man...! {{forumTopicSubject}}
Når man ser en hund bunden, glemt af sin ejer….
Det troede min veninde Line og hendes kæreste Thomas at de vidste, så de ringede til poliet, falck, dyrelægen og dyrenes værn. Men intet skete!
Det starter da Line og Thomas ved 21.30 tiden, vil over på Shell tanken for at købe weekend ”snoller”, her ser de hunden som vi senere den aften døbte Shell-hunden, stå bundet udenfor ved en hundekrog.
Ekspedienten på tanken spurgte om hunden tilhørte dem, hvortil de jo svarede nej.
Han kunne hertil fortælle at hunden i hvert fald havde stået ved krogen siden kl. 19.00, i den øsende regn, uden vådt eller tørt.
Line og Thomas synes selvfølgelig det var synd, men kørte hjem igen.
Men for-dækkende på bilen havde kun lige ramt deres indkørsel, da de alligevel bestemte sig for at vende om, og køre over for at se om de kunne komme til hunden, og se om den havde et hundetegn på, så de kunne kontakte ejerne.
Hunden var bange, og knurrede af dem, når de nærmede sig.
De prøvede at ringe til politi, falck og dyre værn.
De fik kun korte beskeder fra politiet, om at de tog sig af det når de fik tid…og en glemt hund ved en krog var bestemt ikke første prioritet.
” Der er jo 7 grader udenfor, det dør den ikke af..” som politi manden sagde.
Kl. var nu blevet midnat, og her tog Line og Thomas kontakt til os. "Hvad gør vi nu!" spurgte en forfærdet Line mig.
Min kæreste og jeg tog derud...og vi kontaktede hver især fra hver vores tlf, politiet...
De kendte godt til sagen og der var ikke mere de kunne eller ville gøre.
Der kommer nogen, når der kommer nogen, var svaret....
Vi gav den mad og vand...
Vi stod hos den i tre timer...den var den ikke til at komme til...den var selvfølgelig bange...hvis vi ville gøre den noget! Det kan den jo ikke vide og med det den var igennem der, ja så forstår man godt den ingen tillid havde...
Kl. 03.10 kom falck og tog sig af den bange og meget kolde hund...
Må du have det godt, Shell hund.
Vi skal have nogen der kun tager sig af sådan noget...det er en stigene tendens, at hunde i dk bliver mishandlet..
Hundene kan jo ikke gøre noget, sige noget selv...
Det er jo forfærdeligt!
Vi må gøre noget og det må gøres nu...
Jeg kan kun støtte for hunde politi NU..!
~* Sif & Gismo's mor *~
sep 2006
Følger: 108 Følgere: 104 Hunde: 2 Emner: 466 Svar: 2.027
Stemmer i hvert fald også for dyrepoliti det kunne redde/hjælpe en masse af vores små firbenede venner
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 135
apr 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 149
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 165
Har INTET tilovers for folk der gør sån noget!!
Og ja, DK har helt sikkert brug for at dyre politi!!
nov 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 1 Svar: 2
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 280
Jeg kom kørende, heldigvis ikke stærkt, da vi bor ude på lande med bakkede og snoede veje, og da jeg kommer over en bakketop står der gughæjpe mig en stor fuldvoksen Berner Sennen han hund mit på vejen.. Jeg holdte ind og gik ud til den, heldigvis viste den ingen tegn på at være angst, men den haltede MEGET kraftig på det ene forben, jeg fik den ind i bilen og kørte ind til min dyrlæge, og der var heldigvis en chip i den, de kontaktede ejeren som hentede den. Samme aften ringer det på vores dør og ejeren står der for at sige tak... fint nok så langt... men så siger han, ja men den strejfer tit... og da den ikke er god i den ene albue halter den meget efter sådan en tur, nogle gange kan den slet ikke gå når på benet når den vender hjem.... Jeg spørger bare,,,,, hvorfor har man så hund hvis man er så ligeglad med den.... !!!!
Hva gør man...!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside