{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  targetstick
  • #1   12. nov 2007 targetstick er et hjælperedskab man bruger sammen med klikkeren, det er guidet shaping.
    en lang pind med en bold på man betinger positivt, man lærer så hunden at dutte på bolden, og derved kan du så fører hunden hen hvor du vil....eks. sæt target på en åben skuffe, hunden dutter og lukker derved skuffen...nu kan du så lærer den at lukke skuffer :0) osv. mulighederne er mange


  • #2   12. nov 2007 hmmm sit ved jeg ikke lige...men du kan lære den lineføring, plads, fremadsendelse osv. altså ting hvor der er bevægelse i eller dirigering

  • #3   12. nov 2007 ja ligesom med klikkeren skal man lige vide hvad man laver før man går igang :0) men der findes bøger om emnet :0)

  • #4   12. nov 2007 Jeg brugte den på Tilde, men har ikke fået præsenteret den for Kovo endnu

  • #5   13. nov 2007 Jeg bruger den og synes den er vældig sjov.
    Men har ikke trænet så meget med den endnu. Han kan mange af de oplagte øvelser i forvejen, men jeg har da et par idéer gemt i ærmet! smiley
    Synes den er god og især sjov (for både hund og ejer), hvilket er mindst lige så vigtigt. smiley


  • #6   13. nov 2007 P.s.: En tråd, jeg lavede om emnet, da jeg lige havde fået min hjem:

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=135235


  • Jakob R
    Jakob R Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #7   13. nov 2007 Ideen med en target, er jo at vænne hunden til at dutte på en genstand, som for den sags skyld kan være alt muligt. Vi har brugt den på vores labrador fra hun var ca. 10 uger. Fordelen er nu at vi bare skal holde en ny genstand frem for snuden så dutter hun på den. Ja selv vores hånd eller finger. Dette gør at det er meget lættere at lærer hende nye ting. Et eksempel på dette er at vi på en eftermiddag lærte hende at slukke lyset på en kontakt på vægen. Endvidere kan man også med stor fordel anvende target til diergering, her anvender jeg musemåtter 3 eller 4 stk. hvor jeg peger på den hun skal gå hen til.

    Held og lykke med den

    Hilsen

    Jakob


  • #8   18. nov 2007 Jeg har faktisk overvejet, om den kunne være en god hjælp til stillingsskift (når man skal stå 3 meter fra hunden og give den kommandoer)...?

Kommentér på:
targetstick

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce