{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udstationering af hanhund
  • #1   5. nov 2007 Så længe hanhunden er udstationeret og altså ejet af 1ejer, så tilfalder de penge vel 1ejer og ikke udstationerinsværten......?

• #2   5. nov 2007 det er også mit bud - men man kan jo lave det som man vil - feks hvis dem han er udstationeret ved, tager sig af selv parringen, så skal de måske have noget for ulejligheden, men skal ejeren møde op hver gang, så mener jeg det ikke. Hunden har jo oftest været gratis for værten og vil på et tidspunkt overgå helt til dem.

• #3   5. nov 2007 nogle der har erfarringer med udstationering af en hanhund fra udlandet?? ;o)

• #4   5. nov 2007 nix

• #5   5. nov 2007 Vil tilslutte mig de andre - det afhænger jo af hvilken aftale I laver.
    Men som udgangspunkt vil jeg da synes at den daglige "drift" af hunden afholdes af udstationeringsværten, og alle avlsrelaterede udgifter/indtægter afholdes af ejer.

Personligt ville jeg forlange af være medejer af hanhunden, hvis ejer ikke ville være tilstede ved parringer...
    Syntes da også det er rimeligt at udstationeringsværten får noget for ulejligheden, hvis ejer ikke vil være med til Co-ejerskab. Udstationeringsværten skal trodsalt have "invaderet" sit hjem af fremmede mennesker og hunde, og er det er god og populær hanhund, så kan det jo godt gå hen og blive ret ofte.

Jeg behøver vel ikke at nævne, at det jo er en SELVFØLGE at man laver kontrakt på aftalerne og at ALLE aftaler er på på plads når udstationeringen starter...

Jeg syntes tit man hører om, at folk ikke skriver den slags ned, fordi de er venner eller kender hinanden godt, og "pludselig" har parterne meget forskellige opfattelser af, hvad man egentlig aftalte. Er alt på skrift fra start, er der intet at komme efter.

Jeg har haft en tæve i udstationering, og selvom vi er nære venner, så havde vi lavet en kontrakt på vores aftale.

• #6   5. nov 2007 Brak's - nej heller ikke jeg, men man skal jo have alle papirer iorden på den, og der skal vist udfærdiges en disponeringserklæring på den via DKK, ellers må den vist ikke udstilles og bruges i avl herhjemme.

• #8   5. nov 2007 Vil da mene at det er udstationeringsværten der har alle udgifter på hunden også slitage af huset.... Daglig mad, dyrlæge regninger osv. Hvad hvis man som udstationeringsfamilie også betaler udstillinger ?
    Det eneste opdrætter reelt står med er avlsgodkendelsen.....
    Skulle opdrætteren så bare have det som indtægt ??

• #9   5. nov 2007 Som skrevet Marianne - det afhænger jo af hvad man aftaler...
    Men hvis udstationeringsværten skal have alle indtægter, hvad er så idéen med at have hunde udstationeret ?
    Udstationerer man ikke en hund, fordi man ikke selv har mulighed for at have den hjemme, men gerne vil have ejerskabet og avlsrettighederne på den ?

• #10   5. nov 2007 ... Ideen ? ;o) At opdrætteren selv vil beholde ham, men jeg vil have ham ;o) Der bliver lavet kontrakt !... Det var bare min anden opdrætter der spurgte indtil avl på fremmede hunde... Jeg forventer at vi sidder med alle udgifter undtagen HD og AA.... Jeg kommer på som medejer af ham

• #11   5. nov 2007 I min verden er avlsrelaterede udgifter også udstillingsudgifter, da det jo er præsentation af avlsmateriale og avlsgodkendelse....
    Men igen - det afhænger af hvad man aftaler... Det skal jo dybest set bare end op med, at BEGGE parter føler de har indgået en god aftale som de er glade for. Så kan omverden jo syntes den er dum, dårlig eller andet...

• #12   5. nov 2007 Ok - det er jo en helt anden snak. Så er du medejer, også vil jeg da mene I bør dele indtægter/udgifter 50/50 hvis I ejer 50/50....

• #13   5. nov 2007 Marianne - man kan jo selv bestemme hvordan vilkårene skal være - men ofte er det opdrætter der får pengene ved parringer...

kender nogen der køber en han sammen - en opdrætter som så udstationere den hos en familie der ikke interessere sig for udstilling.

de deler købssummen - men opdrætteren betaler for alle udstillinger, hd og øjenlysning - de får gratis foder og trimning.

derfor får opdrætteren også alt at skulle have sagt ang. parringer og også pengene.

• #14   5. nov 2007 smydi*

det er rigtigt at der skal laves en dispositionserklæring på hunden gennem DKK....og lige nu sidder jeg og bøvler med om jeg i det hele taget skal tage imod tilbud'et.....en udstationering i udlandet er jo også forbundet med en hel del udgifter frem og tilbage mht parringer og udstillinger..og hvem skal så betale det.......hmm...1ejer er mit gæt...

• #15   5. nov 2007 Brak's - det ville og være mit gæt. Men der er jo mange ting i det - er det en tæve/han, deler man ejeskab 50/50 osv... Den er sgu svær - og det er fristende, men man gider jo ikke, hvis der kun kommer bøvl ud af det.

Inden for DdB ved jeg der er udenlandske kenneler der udstationerer deres hanner i kortere el. længere perioder.
    her får man så en gratis parring, mod at man selvfølgelig udstiller ham mens man har ham og tager sig af evt. parringer.

• #16   5. nov 2007 Men altså - jeg ville selv være meget forsigtig med at tage en "tidsbegrænset" udstationering. Tænk hvis hunden blev alvorligt syg og døde, hvad så ??? Man kan i værste fald ende op med kæmpedyrlægeregninger og en erstatningssag, og hvordan vurderer man så en avlshunds værdi ???
    Man skal sgu godtnok tænke sig om, inden man kaster sig ud i den slags.
    Jeg har kendskab til en opdrætter der sendt sin han til udlandet - hun fik en syg, misrøgtet, stærkt underernæret og fyldt ed betændte og væskende sår over hele kroppen, hund hjem igen. Og det skulle ellers være en "anerkendt" kennel med godt navn !!!

• #17   5. nov 2007 av for den da'...det lyder virkelig grimt..stakkels hund og stakkels ejer... ;o(

ja..jeg ved heller ikke helt hva jeg skal stille op...

det er en hvalp..hanhund...og grunden til at jeg overvejer co ejerskab eller udstationering er pga HD grænsen i DK...hvis den falder for grænsen kan den jo sendes tilbage til opdrætter.....mén..jeg ved også godt at 18mdr i mit hus...ja så holder jeg jo af den lille fyr og kommer til at vræææle som en besat hvis jeg skal af med den igen..det er ikke bare en hund, men et fuldbyrdigt familiemedlem....

det ender nok op med at jeg køber den det billigere og så kan opdrætter få X antal parringer.....

• #18   5. nov 2007 brak's - den er svær !!! Puuuhaaa - godt det ikke er mig der står i det dilemma :o)))

Og ja - det var og er en grim historie, og ham der har haft hunden nægter alt !!! Spasser.

• #19   5. nov 2007 Nicola.... Ja lige præcis, hvis opdrætteren sidder med de udgiter så skal han jo også have indtægten... Nu ser vi hvordan og hvorledes det bliver arrangeret....

• #20   5. nov 2007 jeg håber du får en aftale, som I begge kan er tilfredse med.

• #21   5. nov 2007 Smydi.... Ja ja ellers står opdrætteren bare med en hvalp som jeg ikke skal have boende *g* Længere er den ikke ;o) Jeg overlever jo nok....

• #22   5. nov 2007 Jeg har en han udstationeret og vi har lavet aftalen sådan at familien der har hanhunden boende får en "billig" hund de betaler jo ikke fuld pris kun nogle få tusin kr for den, men de har de anmindelige udgifter som foder små dyrlægeregninger de store deles vi om og så betaler jeg alt til udstilling HD billeder og hvad der måtte komme mentalbeskrivelse osv, så alt avlsret tilkommer mig.

• #23   5. nov 2007 .... Jeg/ vi får ham gratis.. Jeg er medejer, betaler de udstillinger vi tager ham med på. Opdrætteren betaler pennhipp, HD og AA. Vi deler pengene som kommer ind hvis han bliver brugt i avl på fremmede hunde...
    Så nu afventer vi bare at drengene bliver 4 mdr og kan penn hipp´s, udfra det resultat bliver hannen valgt... Forhåbentlig bliver det ham som jeg hele tiden har været vild med....

• #24   5. nov 2007 ..... nu er jo ogdå forskellen fra mange andre udstationerings familier, at vi selv er i udstillingsverden og selv har hanner der er til avlstjeneste

Kommentér på:
udstationering af hanhund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce