1.608 visninger
|
Oprettet:
Hvad spiser jeres hunde? {{forumTopicSubject}}
Jeg spørger fordi Nikky er meget kræsen. Hun spiser kun DXP Just Pures okse blanding og det er lidt trals altid at skulle tø op, dele det, der er for meget i en hel rulle og for lidt med en halv. Det ville have været meget lettere hvis hun villet spise tørkost bare lidt, men det spiser hun kun for nyhedens interesse, en kort overgang, hvis hun rørre det, det er bestemt ikke alt hun vil putte i munden.
Det gå bedre nu, hun prøver da forskelliget, men vi har ikke fundet noget der holder i længden.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 7 Svar: 108
Vores spiser oliver´s start med lakseolie og hvidløg på det er de rigtig glade for.
Mvh Winnie
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Jeg ville ønske at Murphy kunne lide DXP - tænk på hvor meget sundere det er end tørfoder!
Jeg ville være lykkelig hvis han ville spise det, men han er dum : )
Det er da ikke så besværligt - du tager bare en rulle ud hver dag og tøer op - det kan jo holde sig 2-3 dage i køleskabet??
Det ville jeg klart fortsætte med - og så måske supplere med nogle ben en-to gange om ugen - kyllingevinger/lår eller måske lammeribben : )
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Det han får nu spiser han kun hvis der er lidt leverpostej blandet med vand på.
Jeg har overvejet at skifte til Eaglepack eller Orijen, som skulle være lidt BARF-agtigt. Jeg tør nemlig ikke rigtig BARF'e. Og hvad er DXP i øvrigt?
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
nov 2004
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
Dertil kommer at jeg ikke tror, der er nok omege 3 og 6 fedtsyre ,i jeg fik i hvertfald at vide ved dyrlægen, at det kunne se sådan ud, sidst hun var i løbetid og fællede samtidig (det passer altid) og hun så herrens ud, mildest talt.
De har jo taget alle kornprodukter ud af DXP, for at alergihunde også kan tåle det, måske mangler Nikky det.
I alle tilfælde ville det være dejligt, hvis hun kunne spise andet, i en snæver vænning.
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 25 Svar: 303
Hunde har jo ikke godt af al mulig menneskemad pga de tager meget hurtig på. Har hørt fra dyrelægen af en skive ost svare til en halv dagsretion af deres mad.
De får dog tit grønsager eller frugt. Mine hunde elsker stort set al frugt og grønt. Gulerødder er rigtig gode til deres tænder og så feder de ikke. De skal bare være i meget store stykker, så tænderne har noget at arbejde med.
Jeg undrer mig over at Nicola vil give sine hunde kyllingevinger og lammeribben. Det er da ikke godt. Splinter de ikke i maven???
Skal man ikke gå til sin slagter og købe et okseben?
Vil jo nødigt have at hunde bliver revet i stykker i maven eller tarmene. ;-(
nov 2004
korn er ikke godt for noget overhovedet - hundene kan ikke fordøje det ordentligt - derfor kommer der altid mere ud i den anden ende på tørfoder hunde end barf hunde
Murphy får da lidt tørfoder en gang i mellem - han kan lide både orijen og eukanubas cavalier foder.
Men jeg kan med det samme se hvor "dårligt" det er i forhold til BARF - hans afføring blive rså klam - dobbelt så meget og det stinker så fælt i forhold til normalt..
dec 2006
Nogle påstår dog at hunde ikke kan nedbryde grønsager, og at hunde udelukkende burde leve af kød.
Hvad der er rigtigt ved jeg ikke.
dec 2006
nov 2004
nov 2004
tjek www.dogxperts.dk - for yderlige oplysninger - til en nem start på barf...
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 841
Her lige link til DXP http://www.dogxperts.com/default.efact
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 67
Min Tikka får nu Hill's, hun var først på Royal Canin mini og sensitive, men hun havde tynd mave af det, og nu går det bedre. Jeg går heller ikk ind for at hunde skal have leverpostej og så videre på deres mad, det er jo ikke naturligt for hunden at få menneskemad,. Dog for at variere lidt får hun sommetider noget frugt og grønt som andre også gør!
Et spørgsmål til alle:
Hvor lang tid fodrede i jeres hvalpe 3 gange om dagen? Altså hvor gamle var de da i begyndte at trappe ned til 2 gange? Eller får jeres hunde stadig 3 gange??
Knus Simone og Tikka!
jul 2007
Rart at høre at du er enig med mig.
Begge mine hunde gik hurtig ned på at få mad 2 gange om dagen, da jeg jo arbejder om dagen og ikke havde mulighed for at give det midt på dagen.
Havde også erfaret at det ikke var smart at give dem mad efter kl. 18, da de jo skulle af med det igen og jeg ikke havde lyst til at stå op om natten for at gå ud. De fik heller ikke noget at drikke efter kl. 20, da de var hvalpe. Det krævede dog at jeg holdt øje med Snuggi, da Perle jo godt måtte drikke.
Da de begge var omkring 10 måneder gik de ned på at få mad en gang om dagen. Det var deres valg da de begge holdt op med at spise om morgen. Det eneste de vil have er deres tørfisk som de får efter vi har været ude at gå morgentur.
:o) Iben
jul 2007
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 53 Svar: 243
mine to Cavalier får noget fodder der hedder Canone, det er dansk produceret, begge hunde er vilde med det. det er baseret på fisk. De har begge en god afføring, det havde den ene ikke indtil vi startede på det. Er også fri for at de nu kører numsen over gulvet. Med i det hele har de også fået en meget lækker pels. Canone køber jeg ved en privat sælger, ved ikke, hvor man kan købe det ellers, men skriv bare til mig, hvis i vil vide mere.
jul 2007
Hvor får du dette foder henne, vil gerne høre mere om det? Bliver det leveret, eller hvor henter man det, og er det dyrere end normal foder (bruger hill's hvis du kender den) .. Min Tikka sidder nemlig også og gnider sig i enden KONSTANT, og det er lidt frustrerende, for ved ikk hvad jeg skal gøre!
Hjææælp Vh Simone og Tikka.
jul 2007
Hvis Tikka konstant gnider sin ende skal du tage hende til dyrlæge og får tømt hendes analkirtler. Cavaliere har tit svært ved selv at tømme dem, da det er mere tykt end normalt.
Min Perle har fået fjernet sine og Snuggi's bliver tømt når vi er til dyrlæge. Det er heldigvis ikke et stort problem for hende endnu.
dec 2006
jul 2007
Lige nu er hendes afføring ganske normal - har sommetider en underlig lys farve og engangimellem en smuuule tyndt., men hun tygger også meget i grene og kastanjer hvis jeg ikke lige er med hende ude i haven hver gang! Da hun var yngre var det HELT galt - den var fuldstændig tynd! Der brugte vi sensitive fra Royal Canin.. nu bruger vi Hills og det er blevet bedre! Men hun kurrer enden mod gulvet rimelig tit - har godt hørt det kan være analkritlerne, så det vil jeg da tjekke! Men havde egentlig ikke hørt det med at det var særlig slemt med Cavaliere??
Colitis? Uh - bliver helt nervøs - kan det være farligt??
Tak for jeres råd! Vi vil prøve det hele!
Hvad spiser jeres hunde?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside