{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Beagle Pain Syndrom {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige høre om der er andre der har en beagle med Beagle Pain Syndrom? Og hvordan hunden har klaret det?

Vega fik det konstateret da hun var 4 mdr gammel og har siden været i behandling med prednisolon. Vi er begyndt at trappe hende ud af det, men det skal gå meget langsomt - dvs over 2-3 mdr. Derefter håber vi da at hun er vokset fra det, men det er jo desværre ikke alle beagler der gør det smiley Hun har haft det godt mens hun har været i behandling, det eneste vi kan se er at hun er ekstremt modtagelig overfor infektioner. Hun har derfor været på antibiotika 4-5 gange i løbet af de sidste 8 mdr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beagle Pain Syndrom
  • #1   29. sep 2007 Hvad er det for en sygdom ?

  • #3   29. sep 2007 prednisolon=GIFT.. så jeg håber jeres nedtrapning går godt og hun er helt rask...!! bette vov!

  • #4   29. sep 2007 Rikke---> hvorfor kan vi ikke se din vovse herinde?!

  • #5   30. sep 2007 Det drev hvor mine billeder ligger på computeren kan jeg ikke få forbindelse med..... Min mand er systemansvarlig i en stor kommune, men at lave vores egen computer kan han ikke få gjort smiley Derfor desværre ingen billeder af min lille vaps....

    BPS er en såkalt juvenil steroidresponsiv meningitis - dvs det er en form for meningitis som rammer unge hunde og som kun kan behandles med steroider (antibiotika har ingen effekt) Det er ikke kun beagler der får sygdommen, men også tollere og berner sennen hunde er disponeret.

    Det er rigtigt at prednisolon er gift, men hvis ikke BPS behandles meget hurtigt kan hunden dø eller få lammelser. Vi prøvede også i starten med en ret kort behandling, dvs. 10 dage, men der gik kun 2 uger så fik et nyt anfald og så går man altså i gang med den lange behandling. Jeg vil 10x hellere udsætte min hund for de evt. bivirkninger ved prednisolon end at se hende dødssyg af BPS - det er ikke en sygdom jeg ønsker for min værste fjende!!

    Grunden til at jeg bringer det op er, at det formentlig er arveligt, og jeg synes det kunne være ret interessant at se om der er andre hunde der stammer fra de samme hunde som Vega. Jeg ved at fra den opdrætter hvor Vegas forældre kommer fra er der mindst 5 hunde kommet ud med BPS og det er altså for mange!! Jeg har bragt det op i beagle klubben, for efter min mening skal der stoppes for avl med hunde med BPS, men blev spist af med en lang smøre af formanden.....


  • #6   30. sep 2007 Rikke>> sig 0 aftensmad før han har ordnet det... vi vil se beagle bassen!

  • #7   30. sep 2007 Rita D Hi hi det virker sq nok ikke rigtig - jeg er i forvejen på aftenvagt 2-4 aftener om ugen hvor han selv må sørge for det..... Men det kan være der er noget andet der virker smiley Men ja hun er også dejlig så jeg vil også gerne vise hende frem - efter min mening er hun jo den yndigste beagle, men det er jo også bare min beskedne holdning smiley

  • #8   30. sep 2007 ALLE beagler er skønne... syntes vi!

  • #9   3. okt 2007 Rikke N Jep jeg har set artiklen og snakket med hende som har Otto der var med deri. Det er en helt forfærdelig sygdom for det går frygtelig stærkt når hunden først bliver syg.

    Oven i så har de fleste beagler der har sygdommen et ret svagt immunforsvar, så Vega har også haft lungebetændelse og lign. Jeg håber dog på at der bliver lavet avlsforbud for beagler med sygdommen, for så tror jeg vi kan få bremset udviklingen. Men så længe det er en af de store opdrættere der bliver ved med at spytte hvalpe ud efter de samme forældre så tror jeg sq helt ærligt ikke på det smiley


Kommentér på:
Beagle Pain Syndrom

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce