{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

kastration eller ej??? {{forumTopicSubject}}

jeg er virkelig i tvivl.. jago er blevet rimelig dominerende overfor vores lille amstaff der har fået en kemiske kastaration.. igår gik han bare forbi og sprang på amstaffen... så han har et hævet ben og er helt mut idag...

dyrlægen fortalte mig at samojeden havde ry for at være en bestemmer, og ikke gav op? så hvad synes i? kastaration? og er der nogle der har kastareter jeres samojede

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kastration eller ej???
  • #1   12. sep 2007 jeg tror at kastarationen er en god løsning, du får en roligere hund, og hvis Jago alligevel ikke skal lave hvalpe, så lyder det til at være en fornuftig løsning.
    Jeg fik min gamle samojede kastareret, da han præsis var meget dominerende og meget forelsket i tævernes løbetid, og han blev en dejlig rolig hund derefter, dog skal man passe lidt på med fodret, da kastareret hunde har nemt ved at tage på.

• #2   12. sep 2007 gitte.. ja det har jeg hørt... men vil det få ham til at være mere rolig og ikke bestemme... føler at han bestemmer over rocky i hele huset... synes det er synd for rocky, han ligger bag mig i sofaen nu som om jeg skal passe på ham smiley

• #3   12. sep 2007 Nu er Jago jo den ældste og derfor også den der bestemmer mest af de to:-)
    men jeg tror på at hans dominans vil blive mindre...

• #4   12. sep 2007 ja det ved jeg godt, men han går til angreb på rocky tit hvor der ikke er grund til det..

• #5   12. sep 2007 Frosty er kasteret,men jeg syntes hans dominans overfor andre hanhunde har på mig ikke været det store forksel, .. Min Frosty prøver heletiden at merkerer sig ved lygtepæle og har meget med at gø af andre hanhunde - måske han r det noget gøre med han stadigvæk er i putertetfasen - jeg prøver altid at irettesætte ham når han gøre noget jeg ikke ønsker, men indimellem er han ligeglad med hvad jeg siger - måske er det klart jeg mærker det anderledes vi møder mangegange optil flere hunde på en gåtur og det er et stort bolig område vi bor i - en kasteration fik jeg at vide i sin tid, er ikke altid at hunden bliver roligere- som dyrlægen også sagde det er forskelligt fra hund til hund, men jeg fik Frosty kasterer på han van ½ cm kryptokid - det fatter jeg bare ikke for han havde udviklet 2 testikler og de var faldet ned,men den dyrlæge jeg var ved sagde hvis den en kugle han længere ned end den anden var den kryptokid og der siges den han mulighed for at få kræft- så for at forbygget dett fik jeg det gjort, måske bliver din hund roligere ved en kastaration men der intet garanti

• #6   12. sep 2007 nej det er jo det.. jago markere sig også på alle lygtepæle, så når vi går tur tager det rigtig lang tid smiley
    men vores dyrlæge har anbefalet at gi det noget tid, han siger at nu når rocky har fået en kemisk kastaraton så skal de igen finde ud af en magt belance, for rockys "magt" er tager lidt fra ham..

syns bare det er med at gi det noget tid gør mig lidt nervøs, for hvis jago får muligheden springer han på rocky...
    så holder heletiden øje med hvor rocky er så han ikke nærmer sig jago

• #7   12. sep 2007 Maja: du kan evt snakke med Anja H eller Nana Q, som også er i gruppen:-) de har nemlig begge flere hanner på samme tid:-)

• #8   12. sep 2007 det vil jeg da lige prøve så.. kan være de har nogle gode råd også

• #9   12. sep 2007 Selvom om du kasterer ham, er der ingen garanti at din hund bliver roligere - selvfølgelig skal en en snuse ,men des mere den for lov til at snu på sin vej , måske over 50 lygtepæle dagligt, styrker det den dominans , for at nedætte dominansen tror jeg at du skal mindske han snusen ved lygtepælene, jeg ved da Frosty blev kasteret startede ham med at sidde at tisse som en pige hund,men det ændrede sig igen med tiden og det med at en hund tisser op af en lygtepæl eller træ - det er også dominans - Frosty havde også meget forhudsbetændelse og det var det eneste kastaration har hjulpen Frosty på - Men er det så slemt med din hund at du er bange for at den anden overfuser den anden, vil jeg nok lade den kasterer, men måske kunne det være den anden hund også burde kastreres - det er jo på den hund som overfuser den anden altså samojeden , den kemiske kastaration er med til at forårsage kræft senere i livet det har en dyrlæge sagt til mig hvis det sker for mange gange i dens liv

• #10   13. sep 2007 team---- ja vi har også kun fået ham kemisk kastareret for at se hvordan det ville hjælpe på ham.. og det viser sig at hjælpe rigtig fint på ham.. man kan godt se han er den lille nu hvertfald.
    men idag er det lidt bedre, jago knurrer godt nok hver gang han kan se rocky så holder et rigtig odt øje med dem

• #11   13. sep 2007 det er jo den hund som viser dominans der skal gøres noget ved ikke den anden, men hvis du ikke skal avle - ville jeg lade dem kasterer begge to,men op til dig, evt spørg din dyrlæg hvad han eller hende syntes og mener

• #12   13. sep 2007 det er også det vi har gjort med den kemiske... den lille var alt alt for dominerende

• #13   13. sep 2007 tor du ikke hvis du ligger dig imellem og når hunden er dominerennde træder du ind og og sigen nej osv, så den ved det er forkert det den gør, men måske er den i pupertet ligesom Frosty, mange gør han de ting han ikke må selv han ved godt jeg bliver sur

• #14   13. sep 2007 jeg går også imellem, så når man knurrer og virker lidt for sur så træder jeg til og siger nej og enten skubber væk, eller går han selv væk, eller gør den lille,,

puberteten... kan de være det når de er 4år? jago er 4år... men det kan vel komme og gå eller??

Kommentér på:
kastration eller ej???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce