{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Uddannelse - Hvad med hund? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Har længe gået og tænkt på at læse til Veterinærsygeplejerske, men sidder nu lidt i et dilemma, og vil høre hvad jeres mening er.

Skoleperioden af uddannelsen tages i Kolding, og jeg bor jo i Nordsjælland (Birkerød) så der er jo lidt lang vej hver dag. hvis jeg vælger at blive boende i min lejlighed mens jeg er i går på "skolen".
(5x10 uger fordelt på de lidt over 3 år)

Men der er muligheden for at bo på skolen eller omkring den. Men de klinikker jeg har haft god kontakt med er netop her på sjælland, så praktik perioden er på sjælland tæt på mit eget hjem.

Nu er problemet jo at jeg har mine hunde, og synes det ville være syndt for dem at blive taget under armen og slæbt afsted til et nyt til i skoleperioden (ved faktisk ikke om man må have dyr hvis man bor på skolen.

Nå men mulighederne er følgende.

1. At bo på skolen med mine hunde, under skoleperioden (hvis det er muligt, hvilket jeg ikke ved endnu) eller leje en lejlighed nær ved, selvom det at betale 2xhusleje ikke er det der tiltrækker mig mest.

2. At blive boende, og tage den lange tur hver morgen.

3. At lade min mor passe dem i skoleperioderne


Hvad ville i gøre? Skal jo også tænke på hvad der er bedst for mine hunde.

Andre ideer?

På forhånd tak for jeres var smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse - Hvad med hund?
  • #1   16. maj 2007 Man kan bo på et skole hjem i kolden, eller der ligger faktisk 2. Men så vidt jeg ved må man ikke have dyr der :o(

    Eller kan du jo lege et værelse/ lille lejlighed i nærheden, og så tage dem med der.


  • #2   16. maj 2007 Jeg ville sige lade hundene blive hos din mor i mens det er du kan komme hjem i weekenderne hvis du ikke kan have den med på skole..

  • #3   16. maj 2007 Hov. kolden = Kolding.

  • #4   16. maj 2007 skrev forkert , derfor det slettede indlæg.

    Havde valgt at lade hundene blive passer, altså nummer 3


  • #5   16. maj 2007 Jo tænkte også på det med at udleje min egen lejlighed, men tror nu ikke der er mange der vil leje en lejlighed hvis det kun er i 10 uger.

    Kunne selvfølgelig også prøve at se om jeg kunne få kontakt til en klinik omkring skolen (selvom det er pænt svært, da der jo er rigtig mange ansøgere) Så kunne jeg udleje min lejlighed i de 3 år, og så have hundene med mig. Men tror næsten det er umuligt at få en uddannelses aftale med en klinik omkring skolen, da det nok er det de fleste ønsker. Suk

    Mine hunde har som sådan ikke noget problem med nye steder, hvis jeg er med. Men de vil nu helst være hjemme, og klynker lidt hvis vi har været et andet sted i længere tid. men går det over eller?


  • #6   16. maj 2007 Kennel house, okay så der må godt være hunde på skolen, men kun en? Hmm.. suk

  • #7   16. maj 2007 JK: Ja har overvejet det med at leje et værelse eller lejlighed, men vil ikke opsige den jeg har her i Birkerød, og det er måske lidt "dyrt" hvis jeg skal betale 2xhusleje..

  • #8   16. maj 2007 Rikke og Rene: ja den tanke har jeg også haft, men ville sgu savne de små sataner smiley

  • #9   16. maj 2007 Når skoleperioden ikke er længere, så synes jeg den bedste løsning for dig og dine hunde vil være at lade dem blive passet af din mor, og så bo på skolen så du ikke behøver ta den lange vej hver dag.
    Så kan du også koncentrere dig om studierne, og 10 uger går ufattelig hurtigt når du først er igang.


  • #10   16. maj 2007 hjortsholm: Haha ja jeg har regnet på det, og det er jo sindssygt! Også derfor at det med at tage fra birkerød til Koldning hver dag vil være den sidste løsning. For ja det er sgu dyrt!

  • #11   16. maj 2007 Annika: Ja, og de elsker mig mor og hun elsker dem. Men bare svært at skulle lade dem blive passet og være væk fra dem, er jo vant til at have mine små vapser :))) Men jeg må jo tænke på hvad der vil være bedst for dem.

  • #12   16. maj 2007 Catharina. : Du skal vel have en læreplads, og de skal betale dit skolehjems ophold, eller tilskud til leje af lejlighed.

  • #13   16. maj 2007 J.K: Ja, men på skolen må man jo kun have en hund med (hvis nogen overhovede)...Og har nu ikke hørt noget om det med tilskud til leje af lejlighed, synes jeg ikke der står noget om nogen steder hverken i de papir jeg har fået eller på skolens side..

  • #14   16. maj 2007 Jeg synes helt klart det er bedst for dine hunde at blive passet hos din mor.

  • #15   16. maj 2007 Jeg ville få dem passet....

  • #16   16. maj 2007 Hjortsholm: Ja jeg tænker også lidt over det, for inden jeg når hjem fra Koldning så er det aften, og så får de alligevel ikke særlig meget tid med mig, og skal jo afsted tidligt næste morgen. Så måske er det bedst for alle parter at få dem passet af min mor. Der ved jeg jo at de har det godt og bliver kælet og forkælet :)))

  • #17   16. maj 2007 Catarina: jeg havde en veinde som boede på skole hjem i Kolding, og ingen ville passe hendes rotter så hun tog dem med, og det blve opdaget. Det beløb hendes læreplads betalte for skolehjemmet betalte de til leje af en lejlighed, for hun blve smidt ud af skole hjemmet.

  • #18   16. maj 2007 tja, jeg står og overvejer den samme uddannelse bor i (roskilde), jeg ville helt sikkert tage vapserne med, me jeg har heller ikk lige nogle der ville gide at passe vildbasserne så længe. Desuden har det de allerbedst hvor jeg er, kan desuden slet heller ikke udværer dem.. tænk engang helt alene i det "store farlige jylland tihi" uden at kende en eneste person og så uden hunde.. det går simpelthen ikke. ikke for mig ihvertfald.

  • #19   16. maj 2007 J.K: Okay, men nu vil jeg ikke bare tage dem med hvis de ikke må være på skolen. Men vil da helt sikkert prøve at høre hvad muligheden og beløbet er hvis man får et tilskud til en lejlighed, jeg behøver ikke en stor og vil lejlighed, bare en hvor mig og vapserne kan være. Så hvis det med tilskud er en mulighed, så vil det helt sikkert være at foretrække, hvis det betyder at økonomien kan hænge sammen og de kan komme med mig. Ellers må mor passe dem. SUk

  • #20   16. maj 2007 Hjortsholm: Hehe ja der er ikke andet for :)))

  • #21   16. maj 2007 Malene: Hahaha lige de tanker jeg har haft! Ville også helst have mine hunde med mig, tror jeg har svære ved at undvære dem end de har med mig. Haha.. Ej de har det nu også bedst ved at være hos mig. Så hvis muligheden er der, vil jeg helt sikkert tage dem med.

    Tak for jeres svar og rigtig gode råd! smiley

    Vil undersøge hvad muligheder der er for at tage dem med samt hvad tilskud er etc. Hvis det ikke falder ud til min/hundenes fordel, så må mor passe dem. Men håber på at kunne tage dem med smiley


  • #22   16. maj 2007 Hjortsholm: Tak skal du have :))

    Har lige ringet til skolen for at høre hvordan og hvorledes med div.ting.
    Og det er jo arbejdsgiveren (praktikpladsen) der giver tilskudet til skolehjemmet, og det beløb svarer næsten ikke til noget, da det ikke er særlig dyrt at bo der. og det er ikke muligt at få det tilskud til en lejlighed i stedet, medmindre det er noget man taler med praktikstedet om.

    Plus hunde må ikke komme med på skolehjemmet.

    Suk


  • #23   16. maj 2007 Frk.Laustrup: Okay, tak for de oplysninger smiley
    Jo man skal have praktikplads for at starte skoleforløbet.


  • loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #24   16. maj 2007 Har du egentlig tænkt over, at dine hunde skal være alene hjemme i ret lang tid, og så i et sted der er dem totalt fremmed!!! Er helt sikker på, de ville foretrække din mor, det er trods alt meget korte perioder

Kommentér på:
Uddannelse - Hvad med hund?

Annonce