3.999 visninger
|
Oprettet:
Mini malteser {{forumTopicSubject}}
Hej med jer herinde.
Er der nogen der ved hvor man kan købe en mini malteser? Vi har søgt med lys og lygte.
Helst i Jylland eller Fyn.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
Med en "mini-version" af en etableret race risikerer I både et skrøbeligt individ psykisk, men også at der er avlet på alvorlige sygdomme og deformiteter. Det er ikke det værd at støtte sådan et foretagende.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.250
Alt (ALT) der avles større eller mindre for at få teacup/mini eller gigant, er avlet på alt andet end sundhed, både fysisk og psykisk. Sådan én er ofte sin vægt værd i guld, helt bogstaveligt.
jul 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
Tak for svarene
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.581
Hvis det er fordi du er stødt på fænomenet 'tea cup', så PLEASE lad VÆRE med at støtte den slags avl!
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Tro mig du ønsker den ikke mindre!
Malteseren er der vist ret godt salg i og meget få kuld årligt. Så der på påregnes ventetid til at købe racen.
Men hvorfor ikke kigge på nogen af de lignende racer? De er måske lettere at få fat på. Ja ellers så er det bedste råd at blive skrevet op ved en god opdrætter.
jul 2019
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.250
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.291
Det er så også en af grundene til at min den yngste ikke har haft hvalpe, har simpelthen ikke kunnet finde en fornuftig hanhund.
Problemet var det samme, da jeg skulle finde en hanhund til de to (nu) gamle tæver. Jeg valgte derfor at køre rundt til anerkendte tyske opdrættere, som havde en hanhund til salg. Jeg havde lavet aftaler i hele Tyskland, men var så heldig, at vi fandt den rigtige lidt syd for Hamborg.
Malteseren er en fantastisk race, du skal blot være klar over, at den har verdens mest umulige pels. Jeg kan kun anbefale, at man børster dagligt (grundigt) de første ca 2 år, derefter kan man godt springe et par dage over, men der skal stadig børstes ofte. Når det er sagt, kan der godt være forskel på pelsen på de enkelte hunde.
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.787
Linket er det den danske kennelklub
Hør om I kan blive skrevet op til en hvalp.
Ellers skal I til Sverige.
Her er et link til den svenske kennenklub
https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/malteser/?show=ads
Alle disse hvalpe både de danske og svenske bliver solgt med stamtavle
Der er som flere allerede har skrevet godt salg i Maltesere.
Det ved hundehandlerene også, så der er rigtig mange hvalpe fra "Østlandene", som aldrig skulle have været født
jul 2019
Skrækkeligt at man avler den slags hund (Mini)
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Mage til lille skravl skal man lede længe efter.
Eneste gode ved den er, at min Grosser elsker den, og at selvom den er udafreagerende overfor fremmede, så er den så lille at folk bare griner af den, og tror det er en skør hvalp.
PS: Håber ikke mine forældre er på HG....
Mini malteser