{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

ER TRÆT AF FUCKING FORDOMME... {{forumTopicSubject}}

Ja nu er det min tur til at få læsset af...

Nu har der været 1million tråde om tavle avle og amstaff osv...

Hvorfor er det lige at folk ikke kan ind se at lige meget hvilken race/ blanding man laver og lige meget hvor mange gange men laver den vil ALLE individerne falde forskelligt ud!!! Det er jo IKKE kloner af den åååhhh så dejlige tæve/ hanhund som er forældre til kuldet....

Og så forstår jeg heller ikke at der er så meget fokus på tavle / ikke tavle avl og at folk "bestykker" sine holdning med hensyn til avke med og uden tavle... Lige så snart der er nogle der siger problem!!! Så fare folk både med og uden tavle avl op og bliver utrolige gale... For Hel**** da os der er jo rådne kar lige meget om man avler med eller uden tavle, det kan sku da ikke undgåes...

Men gør det jer til beder mennesker at hidse jer op over andres mening??? Vær dog stolte over jer selv og jeres arbejde hvis i har noget at have det i...

Og NEJ jeg er ikke fordoms fuld eller tror at det eneste der dur er racehunde...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ER TRÆT AF FUCKING FORDOMME...
  • #1   15. maj 2007 Hm.......Jeg kalder det nu holdninger og ikke fordomme.

Hvad jeg ikke alene ser som min ret til at have, men også udtrykke så længe jeg gør det sobert og ordentligt.

• #2   15. maj 2007 A propos at hidse sig op over andres meninger...

• #3   15. maj 2007 Janie: det er rigtigt men folk behøver da ikke at hidse sig op over andres mening... det kunne jo tyde på at de ikke er helt sikrer i deres egen sag... og så går jeg meget op i at respektere andres mening selv om jeg ikke altid kan følge dem...

• #4   15. maj 2007 Øhhhhh... ikke helt forstået dit budskab...

Jeg opfatter ikke, at folk herinde debatterer omkring avl udfra fordomme, men facts, og videregiver andre deres syn omkring det at avle med eller uden tavle.
    Og vi er ikke alle enige, og det behøver vi heller ikke være, men respekterer vi hinandens forskellige synspunkter vil man altid kunne lære af andres erfaringer, hvis man altså er modtagelig og ikke evig og altid i forsvarsposition.

God dag!

/ Trine

• #5   15. maj 2007 Søster særling: Ja jeg ved det... hehe men nu blev det for meget... kender du ikke det???

• #6   15. maj 2007 jeg er totalt enig med dig.
    Men vær gang der er en der skal have luft med en tråd som din,
    så starter det hele forfra igen,
    så flot af dig at du tør og gå fornøjelse. *ss*

• #7   15. maj 2007 Jeg er ikke gal, men dog ikke enig med dig Cecillie...;o)

• #8   15. maj 2007 Sus: hvad er du ikke enig i? (bare nysgerig)
    jeg er heller ikke gal, men irreteret...

• #9   15. maj 2007 Jeg er enig i det er vanvittigt som folk kan hidse sig op over uenigheder.

Derfor PRØVER jeg også altid selv at holde mig på et plan der ikke tager "magten" fra mig ;o))

• #10   15. maj 2007 Kira & Boss: Tak... dejligt at nogle forstår mig *ss*

• #11   15. maj 2007 Omkring avl af fx amstaff som ligner pitten, mener jeg ikke der er tale om fordomme...er bl.a. nervøs for om det går ud over racen, så længe, der ikke er styr på det...ss
    Mht. min egen, finsk hyrdehund, blev den reddet i sidste øjeblik...der er gjort et stort avlsarbejde, som jeg højt respekterer. Syns ikke, der er tale om fordomme her..;o)

• #12   15. maj 2007 Okay ordet fordom passer nok ikke ind... my mistake...

Sus: Hvad er det du ikke er enig i? jeg skriver jo lige som:
    "Vær dog stolte over jer selv og jeres arbejde hvis i har noget at have det i..." Hvilket du jo tydeligt har...
    og har ikke på noget tidspunkt nævnt at jeg ikke synes der skal nogt kontrol eller ligende med fx. Amstaffen/ pitten...

tvært imod skriver jeg jo bare at lige meget hva med eller uden tavle, blandinger eller racer er der altid RÅDNE KAR imellem og det vil der altid være lige meget hva...

• #13   15. maj 2007 Bevar christiania: hva er du ikke enig i?
    Og ja BEVAR CHRISTIANIA... STøtter dig i det... om ikke andet...

• #14   15. maj 2007 jeg må indrømme jeg er til tavler, men der en en grund :
    bedre avl. nu om dage avler folk på alt hvad der har en puls, uden atr teste dem for sygdomme. hvis folk bare gad at teste deres hunde inden de avler, ville manhe ikke komme i den situation og deres hund har allergi, dårlige hofter, skal aflives osv. jeg siger ikke at alle race hunde ikke får sygsomme. men hvis de er testet i hoved og r.., er det med til at formindske sygdomme.
    jeg har selv en blandingshund, og hun er fysisk perfekt, men hvis i vidste hvor meget hun har lidt af stress.
    mange mener det er blaningerne der er i hende, som kan være med til at fremavle stressen.
    mine dogoer er der ikke noget med og hvis jeg er i tvivl om noget med den, ringer jeg til min opdrætter.

• #15   15. maj 2007 Hm...er ikke helt med....er ikke selv med i avlsarbejde...ss

• #16   15. maj 2007 hov komme lige til at sende uden jeg havde skrevet færdig.... min opdrætter kender dogoen så godt at hun kan fortælle det og det og det, hvis der er noget jeg er i tvivl om. efter min mening er hun en "rigtig"op drætter, da hun går MEGET op at hundene er sunde og er som de skal være

• #17   15. maj 2007 Bevar Christiania: Jeg men ikke at man ikke skal kigge på forældrenes temprament men at man bare ikke skal forvente lige meget hvor søde forældrene er at hvalpene bliver kloner af forældrene... der er ingen garenti for at hvalpene bliver lige så søde som forældrene.... Selvfølgelig skal man da også se på deres temperment...

• #18   15. maj 2007 garantier er der jo aldrig og dog er der hos mange kennelser "garantier" mht fesk HD. Dvs penge retur.

Men generelt er der jo ingen garantier men sandsynligheder og jo jeg mener der er større sandsynlighed for en "god" hund fra en seriøs avler med papirer, end ved mange hul i hæk avlere. Ikke at gode hunde ikke findes blandt blandingshunde - det gør de bestemt.

Og så er der det at jeg mener nogle blandinger kan være sprængfarlige cocktail. Feks en lidt ilter race blandet med en race med stor styrke.

LN

Kommentér på:
ER TRÆT AF FUCKING FORDOMME...

Annonce