{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skrives op til hvalp
  • #1   21. jul 2019 Jeg ville bestemt synes det er ok. Men nogen opdrættere stejler helt vildt over det. Så sig det åbent.

• #2   21. jul 2019 Ja da, men meld det ærligt ud, så opdrætter ved besked. Der er ikke noget værre end useriøse købere, når man mener sit opdræt seriøst.
    Hvis begge tæver og begge opdrættere lever op til dine krav, så ser jeg intet galt i at kunne ønske en hvalp fra begge steder.

• #3   21. jul 2019 Synes jeg godt man kan, men jeg ville som opdrætter synes det var rigtig træls ikke at vide det. Jeg har tidligere haft 1 i kø som spærrede pladsen for andre, men endte med at købe andetsteds - og det er jo HELT fair. Men det er lidt træls for mig som opdrætter at jeg afviste en masse principielt uden grund smiley

• #4   21. jul 2019 Jeg har ikke tænkt mig at hemmeligholde noget.
    Det er gode opdrættere begge to.
    Begge tæver er virkelig tophunde og man ved jo ikke om hvor mange hvalpe der kommer og om der overhovedet kommer nogen.
    Så det føles lidt risikabelt kun at stå skrevet op et sted.

• #5   21. jul 2019 Næste gang vi skal have hvalp "spiller vi også på flere heste". Vi holdt os hos en opdrætter i starten der så valgte at røvrende os, efter at have holdt os hen i halvandet år. Næste opdrætter vi skiftede til fik desværre ikke en hvalp til os, så fra vi egentlig havde forventet en hvalp til vi fik en gik der godt og vel 2 år. Så er der flere der lever op til de krav man har så ser jeg ikke noget problem i at være skrevet op flere steder. smiley

• #6   21. jul 2019 Jeg skriver gerne folk op der også er skrevet på et andet sted. Det er helt naturligt. Men jeg sætter stor pris på at folk melder det ud.

• #7   21. jul 2019 Jeg gør det samme - eller, har planer om at gøre det samme. Er pt. kun skrevet op hos én opdrætter, men informerer selvfølgelig bare, hvis det viser sig, at jeg også skrives op hos en anden. Det synes jeg er helt fair, så længe man er ærlig.

• #9   21. jul 2019 Jeg vil vide besked.
    Har ofte haft skrevet folk op og når jeg så får hvalpe, så har de købt andet steds og jeg har afvist andre. Det er SÅ unfair for både opdrætter og andre interesserede.

• #10   21. jul 2019 #9
    Hvad er unfair?
    Man ved jo overhovedet ikke om tæven bliver drægtig og om antal hvalpe, køn osv.
    Hvis man kun satser på en tæve risikere man jo nemt at blive skuffet. Det er da set at tæver går tomme eller kun får en-to hvalpe.

• #11   21. jul 2019 Jeg kan sagtens forstå, at folk skriver sig op flere steder, men vær dog ærlig om det.

Og det ville helt sikkert også blive værdsat, hvis man står skrevet op et sted og af den ene eller anden grund ikke er interesseret længere at man så giver besked. Det sker desværre ikke altid.

• #12   21. jul 2019 #10 jeg mener det er unfair ikke at være ærlig om at man skriver sig op flere steder og derfor ikke giver besked når man har købt. Jeg har det helt fint med at man skriver sig op flere steder. Hvis jeg har 4 på venteliste, så afviser jeg og sender resten videre. Vores ene race er utrolig svær at få fat i. Derfor er det unfair at tie når man har købt et andet sted. Der kunne jeg have streget vedkommende og skrevet andre op, som så ville have haft en mulighed for hvalp.

• #13   21. jul 2019 Jeg skriver gerne op, selvom folk er skrevet op andre steder, jeg forlanger bare at de giver besked hvis de vælger et andet sted fra, selvfølgelig inden for rimelig tid (inden at hvalpene er 14 dage).

• #14   21. jul 2019 Jeg tænker at der kan ske meget på f.eks 2 år.
    Så derfor springer nogle nok fra. Det er vel fair nok. Hellere det end at købe en hvalp de ikke kan tilbyde et perfekt hjem.
    Selvfølgelig skal man da være ærlig og ikke hemmeligholde noget. Det er da ret logisk.

Nu er det BC jeg vil have og der er faktisk mange lækre sunde hunde at vælge imellem. Så er det bare at finde den rigtige. For der er sandelig også mange jeg ikke vil have hvalp efter smiley
    PT er jeg nu kun skrevet op ved en tæve.

• #16   21. jul 2019 AG jeg er da helt enig, men derfor mener jeg stadig at man skal give besked. Det er helt det samme som mit hverv. Jeg er hundefrisør og har ofte 3 mdrs ventetid. Nogle shopper rundt og bestiller tid flere steder og skrives op til afbud. Det er da helt fair, men de "glemmer" bare at ringe og sige at hunden fik en tidligere tid et andet sted. Så står man der og venter på at ingen dukker op og kigger på den liste af folk som ønsker et afbud. Det kan bare ikke nås.
    Det er vel det man kalder almen opdragelse.

• #18   22. jul 2019 Jeg synes det er helt fint.
    For ingen ved om begge tæver overhovedet bliver drægtige, ingen ved hvor mange hvalpe der kommer eller hvilke køn.
    Jeg tænker faktisk lidt at har man et godt opdræt, så er der sikkert flere købere end hvalpe og så er det jo intet problem.

• #19   22. jul 2019 Zenta nej ikke indenfor sjældne racer.

• #20   22. jul 2019 Ikke enig.

• #21   22. jul 2019 Det er jo lige netop derfor de er sjældne. Der er ikke købere. Var der rift om dem, så lå de nok ikke på listen over truende racer smiley

• #22   22. jul 2019 Men igen en god opdrætter ønsker da ikke at sælge en hvalp til nogen der hellere vil være fri.
    Så at fastholde en køber er vel ikke optimalt?
    Hvalpen fortjener da et trygt fast hjem.

Hvis man vælger at blive skrevet op til en hvalp ønsker man vel at komme i betragtning.
    Hvis der pludselig sker noget uventet, så må man jo tage den derfra.

Hvis folk ikke meddeler at de har købt hvalp et andet sted i mellemtiden er virkelig dårlig stil.

• #23   22. jul 2019 Det handler netop overhovedet ikke om at fastholde en køber. Vi bruger fx heller aldrig reservstionsgebyr eller depositum. Det handler om almen dannelse og at man giver opdrætter besked, hvis man har købt en hvalp et andet sted og kan steges de andre. Man bestiller heller ikke tid hos lægen og bliver væk uden afbud.

• #24   22. jul 2019 Jeg kan nu godt følge Louise.
    Når man står der med 6 på venteliste og der kommer 5 hvalpe og man så ringer rundt og alle 6 har købt anden race i mellemtiden.
    Så føler man sig lost som opdrætter!
    Og selv om ens opdræt er godt så kan man godt stå med 4 hvalpe på 6 måneder. Hvis efterspørgslen er noget ala 4 hvalpe om året i hele racen.

Nu sidder jeg som rr på en af de meget sjældne racer i landet og selv om racen ville egne sig til en stor del af Hr og fru dk, så kan henvendelserne omkring hvalpe i racen tælles på 1 hånd pr år.

Jeg forstår godt hvorfor de fleste købere ønsker at stå flere steder. Men sig lige til smiley

• #25   22. jul 2019 Jeg tror da ikke at nogen er uenige i at man skal være ærlig og at man selvfølgelig meddeler hvis man køber andet sted.
    Det var mere hvordan de fleste gør når de ser efter hvalp i god tid smiley

• #26   23. jul 2019 Jeg har meget få opdrættere jeg ønsker en hvalp fra, fordi få lever op til kravene, så her er det let. Jeg står skrevet op ét sted ad gangen.

Jeg elsker selv de henvendelser, hvor køber siger "Det er DIG og kun DIG jeg søger hvalp fra, så jeg venter til du har én til mig". Dem får jeg jævnligt, og jeg prioriterer altid de købere øverst når kuld fødes. Det kan vel kaldes gensidig loyalitet.
    Men min race er også sådan at ikke to kuld er ens. Avlsarbejdet, hundetypen og træningen med hundene kan stikke i 100 forskellige retninger, så man kan ikke bare finde det præcis samme to steder.

• #27   23. jul 2019 Netop Malene og disse hvalpekøbere kan man jo ikke sende videre, hvilket vi ofte gør, for at få solgt udsolgte hvalpe rundt omkring. Vi har heldigvis ikke rigtig nogle "skodopdrættere" indenfor sealy-verdenen.

• #28   23. jul 2019 Selvfølgelig kan man da være skrevet op flere steder.
    Og forventer (men ser også at det ikke altid er tilfældet) at køberne er ærlige om det og siger hvis de har valgt hvalp et andet sted, når de har truffet beslutningen.

Ligesom køberne jo forventer de ikke bare ryger bagerst på listen uden at høre noget, fordi der dukker mere egnede købere op.

Ikke lige noget jeg praktiserer selv, men ser det ske.

Tror generelt meget handler om at holde et vis niveau af kontakt med hinanden.
    Jeg lader ikke bare købere blive skrevet på en liste og så først kontakte dem når der er parret eller hvalpene er født.
    Jeg holder dem opdateret om stort og småt løbende for så har man en meget bedre føling med tingene.

Som køber ville jeg kun gå all in på et enkelt kuld, hvis der ikke var ret længe til og jeg godt kunne leve med at vente en løbetid hvis tæven går tom.
    Men 2 år ude i fremtiden, det er fandeme langt væk og jeg har selv måtte ændre planer i sidste øjeblik.
    Så er det satme surt hvis man som køber pludselig ikke kan lide hanhunden, slet ikke kan få en hvalp, osv osv osv.
    Ligesom jeg heller ikke er fan af depositum og ikke selv bruger det. Tanken om nogle måske vil tage en hvalp af frygt for at miste x antal kroner synes jeg er ubehagelig.

• #30   23. jul 2019 Jeg er skrevet op 3 steder, og alle 3 ved at jeg er skrevet op andre steder. Jeg har været helt ærlig om det, og sagt at jeg kan finde på at hoppe fra ved parringen, hvis jeg ikke bryder mig om hanhunden, eller når hvalpene er store nok til at kunne blive vurderet, hvis de af den ene eller anden grund ikke matcher det jeg søger.

Og fordi jeg er skrevet op 3 steder, kan jeg faktisk tillade mig også at gå efter udseende, selvom det hedder sig, at man ikke må bruge det som grund til at vælge til eller fra smiley

Alle 3 opdrættere ved også at jeg giver besked når det er ved at være tid til hvalp, og det gør at jeg er en af de første på listen, når tiden kommer.

AG, hvad skal du have næste gang? BC? Eller en ny lille gårdhund? smiley

• #31   23. jul 2019 A ja men det er jo også sådan det skal være!

• #32   23. jul 2019 Jeg er kun skrevet op ét sted... Men har bedt om at stå allernederst med lillebitte skrift - og i en parentes.. og med et spørgsmålstegn eller to bagefter smiley

Jeg kan dog ikke se noget i vejen for, at være skrevet op flere steder, hvis opdrætterne og linjerne har det, man søger smiley

• #33   23. jul 2019 Men hvor ofte føler I så, at man skal holde kontakt?

Jeg er skrevet op til hvalp engang i løbet af 2020. Jeg er bestemt interesseret - men ikke engang hanhund er på plads endnu og der er selvsagt heller ikke parret.
    Jeg er måske bare for høflig og holder mig tilbage indtil der "sker noget". Der er trods alt et helt år til. Men synes der er en grænse for, hvor meget man lige kan skrive smiley

• #34   23. jul 2019 Funke: jeg er også skrevet op med langtidsudsigt.
    Jeg spørg måske ikke ind til en masse om hundene osv - jeg har jo et sted den viden om dem jeg ønsker. Eller var jeg jo ikke skrevet op smiley men jeg kommenterer så jævnligt på på facebook opslag om alle mulige andre ting. Og hvis noget lige passer ind referer jeg til hvalpeplanerne. Feks hvis det er et opslag med faren der har vundet et eller andet, så kan jeg skrive jeg glæder mig til en miniudgave af ham i huset og i den dur.
    Så er det ikke så massivt og det giver mening synes jeg smiley

• #36   23. jul 2019 Ja sådan noget giver jo god mening hvis opdrætter jævnligt opdaterer hjemmeside, har fb-side mm. smiley

• #37   23. jul 2019 Man behøver jo ikke komme med en afhandling men bare en lille hilsen med, at man stadig er interesseret selvom man måske ikke er den mest "deltagende". Så er opdrætter klar over at du er der.

• #38   23. jul 2019 Det var faktisk en rigtig fin og ærlig idé, Louise smiley

• #39   23. jul 2019 Da jeg ventede på Dorit (i halvandet år), sendte jeg af og til opdrætter en sms (hun var ikke på fb dengang), og spurgte til hundene. Hun var sød til at skrive når der var hanhunde, som hun kiggede på som far til kuldet. Da Bjørk gik i løbetid gav hun besked, og gennem drægtigheden sendte hun lige et billede og et par ord om det.

Jeg ved ikke om det måske er lidt anderledes med corgier, for de er som regel alle solgt, inden der overhovedet er planlagt en parring smiley

• #40   23. jul 2019 Enig med den måde Ginne gør det på.
    Men nu er jeg så selv en type der kontakter hvalpekøbere med lidt mellemrum når der sker lidt nyt.
    Der kan være nyt på sundheds eller resultat siden, at noget familie er i deres område og det er ok med ejer hvis de gerne vil møde hunden osv. Så de kender linjerne lidt bedre osv osv.

Har personligt intet imod at hvalpekøbere spørger og kan være noget så simpelt som ih, glæder mig, gider kræet snart gå i løbetid smiley

• #41   23. jul 2019 A
    Det bliver en BC
    Jeg finder aldrig en gårdhund som Buster

• #42   23. jul 2019 Jeg ser intet problem i det så længe du spiller med åbne kort og det gør du jo, så for mig at se intet problem.
    Og jeg ville gøre det samme når vi snakker 2 år ude i fremtiden. smiley

• #43   23. jul 2019 Jeg skriver aldrig nogen op;) jeg beder folk følge med og henvende sig når der er hvalpe hvis de stadig er interesseret smiley jeg gider simpelthen ikke bruge en masse tid på at holde styr på lister m.m, jeg vil hellere bruge tid på hundene;)

• #45   23. jul 2019 Jeg må erkende at jeg straks ville droppe en opdrætter, som ikke ville skrive mig op, og som bad mig “følge med”. Det er simpelthen for usikkert for mig, og hvad hvis jeg var syg eller på anden måde lige var fraværende i et par uger, hvor tæven blev parret, og jeg missede min chance smiley

Jeg er heller ikke sikker på at man nødvendigvis finder de mest engagerede hvalpekøbere på den måde smiley

• #46   23. jul 2019 Jeg har haft kontakt med en opdrætter, som ikke har nogen form for "kø" eller venteliste. Og jeg ville godt nok gerne have hvalp fra dem - men det er simpelthen alt for usikkert; så kan jeg pænt vente et år igen, hvis det viser sig, at jeg ikke lige var hurtig nok osv. Rimelig stort sats at vente på den måde.

Det kan jo selvfølgelig også hænde ellers, at der ikke er en hvalp eller et match, men det er en lidt anden, mere kalkuleret, form for usikkerhed.

Kommentér på:
Skrives op til hvalp

Annonce