{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

amputering af pote. {{forumTopicSubject}}

Der er sket noget meget sorgeligt med min hund Silver på 11 mdr, han har skåret benet op (mellem pote og ulveklo) på det venstre forben. blodåre og nerver er skåret over. chancen for benet kommer til at virker fuldstændig normalt igen er under 20%, hvilket jo desværre ikke er meget. Men ved først hvordan vi står på mandag. hvis blodet bare finder sin vej kan han godt lære at gå på poten igen. men hvis ikke står vi med mellem en afliving og amputering af det første led på hans ben, altså hans pote. Ville gerne høre om nogen af jer kender eller har en hund med 3 ben og hvad i syntes om idéen med at amputere, for vil helst ikke af med ham og er klar på han kommer til at krave en del mere, men vil heller ikke have han skal lide. Men fandme ikke nemt at aflive en unghund på 11 mdr. Dyrlægen sagde at hun mente han godt kunne lære at gå på 3 ben, eftersom han er så ung og han ville jo stadig kunne bruge resten af benet til at lege med andre hunde og holde tyggeben med.
Men håber blodet finder sig vej og poten overlever.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  amputering af pote.
  • #1   4. maj 2007 de fleste hund har intet problem med at leve med kun 3 ben!

  • #2   4. maj 2007 Shit for fanden hvor er det synd for jer alle...........Nej hvor trist.

    Jeg ved hvad jeg ville, men det skriver jeg ikke, det lyder så hårdt og hjerteløst når man bare læser.

    Jeg håber og ønsker af hele mit hjerte I ikke behøver skulle vælge hverken det ene eller andet. At tingene flasker sig for jer.

    Pu ha, sidder og er så trist på jeres vegne.


  • #3   4. maj 2007 Sikke noget, det var da forfærdeligt for jer og Silver.

    Men IMO kan han sagtens få et godt og værdigt liv selvom hans pote bliver amputeret.
    Der er hunde der lever helt fantastike liv på bare 3 ben.

    Men det er alligevel en svær beslutnin at tage, det kan jeg sagtens forstå.


  • #4   4. maj 2007 Gør mig ondt at høre, og håber på det bedste for jeres vuf. Kender flere der fungerer fint på 3 ben. Dyrlægen har ret, jeres hund er ung og vil hurtig lære at komme omkring.

  • #5   4. maj 2007 puha.....

    Krydser alt for at blodet selv finder vej *S*


  • #6   4. maj 2007 Det skete i botanisk have i Århus, synes bare jeg ville sige det så alle andre kan passe på deres hunde. og tak for jeres støtte vil gerne have flere meninger, så vi kan tage det op til debat, må sige jeg er mest til at for den skal amputeres hvis det er, han er jo en dejlig hund og så ung :s

  • #7   4. maj 2007 Øv sikke da noget...

    Jeg vil håbe at blodet finder vej selv.

    Jeg vil ikke skrive, hvad jeg ville gøre, for helt ærligt, så aner jeg det ikke..


  • #8   4. maj 2007 Vil nu sige, at man skal vurderer det meget nøje..Skal hunden " bruges" til noget, eller er det okay at den tusser rundt hjemme. Hvor meget skal den bære rundt på af vægt osv... I forhold til mine egne vil jeg tænke mig meget om. De vejer pt 60 kg, og det er nu meget, hvis de skal finde balance punktet på 3 ben, men på den anden side man kan jo træne deres muskulatur ved svømning...Ja der er meget der skal vurderes ...

  • #9   4. maj 2007 Jeg har en hund på 9år. Det er en polsk gadehund og den har levet på tre ben, i 8år. Det år jeg har haft hende er det gået godt. Den løber lige så hurtigt som de andre hunde. Og er glad og tilfreds.

  • #11   4. maj 2007 Jeg købte hende for mit hjerte blødte, da jeg hørte hun havde levet 8år i en udendørs boks. For ingen ville have en hund på 3ben. Hun er det kærligste væsen. Der er billeder af hende på gadehundes side hun hedder roxi. der kan du se hende.

  • #12   4. maj 2007 ...det tror jeg sagtens han kan lære!!!
    jeg ville ihvertfald give det en chance... har set andre hunde der havde et skønt hundeliv på 3 ben...:-)
    men kæmpe øv for jer og jeres dejlige vovse, det lyder meget ubehageligt!!! er altid på udkig efter glasskår.... her på nørrebro er er utroligt mange over det hele... inden jeg fin hund lagde jeg slet ikke mærke til hvor meget farligt der ligger frit fremme på gaden...
    hvorfor kan folk dog ikke finde ud af at bruge skraldespanden ?????
    vi ønsker god bedrigt til poten ( og vovsen... ) !!!!
    // marie-louise og lola smiley


  • #13   4. maj 2007 Håber da ikke det har en sammenhæng, for så var Silver jo med i en evt. hundekamp.
    Tror ikke hunden klarer den hvis kun poten bliver amputeret. Så skal den kunne gå på benstumpen. Den kan ikke lade sig gøre. Hunden vil blive generet af det ben der er tilbage. Og slikke og bide i det.
    Men amputeres hele benet, vil den måske kunne lære det. Men jeg ved det er hårde or, men for hundens skyld, ville jeg nok vælge at lade den få fred.
    Der er meget krudt i en så ung hund, og det vil blive meget besværligt at få ro på den, mens den lærer at klare sig på 3 ben.
    Men held og lykke, uanset hvad I vælger.


  • #14   4. maj 2007 Det er fra vores hund, har snakket med politiet, ja han var ved at forbløde, men takket være min kæreste og 2 af hans venner lever han endnu. De kæmpede virkelig for ham og Silver kæmpede også selv og derfor jeg næsten synes han fortjener en chance eftersom at have overlevet dette, han må jo ønske at leve og han loger også nu igen smiley Han bliver ikke rigtig brugt til noget, og ville også gå til svømning med ham, skal jeg også selvom poten overlever, da han skal genoptrænes. Han er ikke en super aktiv hund han vil helst bare ligge og putte. Tror ikke han ville lide nogen nød, ville nok nærmere nyde den ekstra opmærksomhed smiley

  • #15   4. maj 2007 hvor er det synd for jer smiley
    for at være ærlig, tror jeg bestemt jeg ville prøve amputering...... har set så mange der klarer sig fint på 3 ben...... vi havde det da også oppe til debat herhjemme i en hurtig vending da jesse kom til skade med sit ben... HVIS nu det ikk blev godt..... og vi blev enige om at det absolut var en mulighed.....
    men håber da bestemt at det ikke bliver nødvendigt........


  • #16   4. maj 2007 doggymom... det kunne jo også være fori hunden havde skåret sig.... hvor kommer hundekamp ind i billedet????

  • #17   4. maj 2007 ...fori = fordi....

  • #18   4. maj 2007 Det var en sætning i Malous indlæg,


  • #19   4. maj 2007 Jeg vidste godt hvad jeg ville gøre - .goodnight

  • #20   4. maj 2007 Tue og Signe- er det sket fordi han har været oppe og slås?

    Jeg synes helt sikkert i skal gi det en chance, men tror også det skal være hele benet, og ik kun foden....


  • #21   4. maj 2007 doggymom...ok....
    hørte godt om det i nyhedderne... troede bare at man havde fundet en blodpøl på græsset, og politiet var involveret, da man frygtede at der lå en forbrydelse bag... men det lyder da godt nok som om at det kunne være silvers blod, fra da han havde skåret sig... stakkels ham !!!!
    ---kom pote--- hel dig !!!!!!!! smiley


  • #22   4. maj 2007 Benet vil under ingen omstændigheder genere ham. Han vil ikke bide i det...Har aldrig hørt om det !! Han vil affinde sig med situationen fra starten af.... Han vil da forsøge at gå med det samme...skal ikke bæres rundt... Ja spørgsmålet er om han vil hoppe på det amputeret ben, fordi det stadig er " langt" , men det må dyrlægen jo have en erfaring med...De hunde jeg kender har gået rundt med det samme..

  • #23   4. maj 2007 Nej han har ikke været oppe og slås, han har trådt i noget glas eller noget, han er ingen kamp hund eller lign. bare uheldig.
    Ja det er svært at vente til mandag for at høre hvad der sker, men poten er varm så det er da et godt tegn, ingen blod - ingen varme.


  • #26   4. maj 2007 Banehunden Babett. Jeg priser mig lykkelig for at jeg er er hund hos dig.

    Tue og Signe I.
    Jeg er ked af at høre hvad der er sket med jeres hund, men syntes det er flot at i vil give jeres hund en chance.
    En hund kan sagtens få et rigtigt godt liv med 3 ben. og hvis i ikke ligefrem havde regnet med at bruge den til en slags "politihund" som Babetts, så ser jeg ingen problemer for jeres hund. Rigtig meget held og lykke herfra.


  • #27   4. maj 2007 Der skulle stå : Jeg priser mig lykkelig for, at jeg IKKE er hund hos dig.

  • #28   4. maj 2007 Jeg tænker nu også på om sådan et dinglende ben ik vil være irriterende når han alligevel ik kan gå på det, og om det ik vil være lettere for hunden hvis hele benet ryger?

  • #29   4. maj 2007 Tue- man skal vel ik være kamphund for at komme op og slås.......Det var ik ondt ment, blev bare forvirret fordi der var en der nævnte det

  • #30   4. maj 2007 Svare lige for Signe siden hun ligger og sover med ham nu smiley

    Nah tror hun mente det i den forstand at han var trænet til at slås smiley


  • #31   4. maj 2007 Han har simpelthen bare været så utrolig uheldig og det kan vi jo desværre ikke gøre noget ved nu. Nu må vi bare væbne os med tålmod indtil mandag, hvor hans gips skal af og de kontrollerer hans ben.

    Men det er godt nok en utrolig omgang sådan lige pludselig at blive kastet ud i... Vi stod med dyrlægen i 3 timer den nat og alt var et blodbad og kæmpede med at få tingene til at virke.



  • #32   4. maj 2007 Må have været en skrækkelig omgang ....

  • #33   4. maj 2007 Tue igen der svarer:

    Ja, jeg havde været ude og fejrer min fødselsdag med drengene, så da jeg kom hjem skulle han jo luftes, så blev det lidt mere et mareridt det endte op med.


Kommentér på:
amputering af pote.

Annonce