{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.382 visninger | Oprettet:

Erfaring søges: Amputering af tå..? {{forumTopicSubject}}

Cuba er kommet til skade på hans 3. tå på højre forpote, han er under behandling og har været det et godt stykke tid uden nogen rigtig virkning. Vi talte med dyrlægen i går, som sagde at hans vurdering var at amputering af tåen kunne komme på tale hvis der ikke blev set en bedring på Cuba's pote inden for de næste par uger.

Er der nogen der har erfaring med en hund der mangler en tå?
Cuba går til lydighedstræning og vores mål var at han skulle starte til agility.. men altså ja, mon vi ville kunne opretholde vores plads til lydighedstræningen og måske endda starte til "hygge" agility hvis han får amputeret tåen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring søges: Amputering af tå..?
  • #1   9. maj 2012 Min den store fik amputeret sin ene tå på bagbenet for nogen år siden (han brækkede tåen og den ville ikke hele) han har ikke haft nogen problemer efterfølgende. Det værste var at man skulle holde ham i ro i 3-4 uger efter operationen hehe.

    For Pablo har det ikke betydet noget at få amputeret en tå udover hans livskvalitet blev meget bedre smiley


  • #2   9. maj 2012 Hunde er fantastiske når det drejer sig om amputationer, de er slet ikke som os mennesker :o)
    Som Nina også skrive så vil dit største problem garenteret blive at holde din vaps i ro indtil såret er helet...med eller uden den tå. ;o)
    Så vær ikke bange for det hvis det er amputation som din dylle mener er bedst,
    Det bedste der kommer ud af amputationen er at din hund bliver hurtigere rask "som jeg kan forstå på dens nuværende tilstand" jeg mener hvorfor skal den lide i flere uger hvis dr.dyr inderst inde allerede nu mener at det er bedst at amputere tåen.. jo hurtigere den tå blir "ordnet/fjernet" jo hurtigere blir hunden frisk og uden smerter..ikk ? :o)

    Den vil sagtens kunne gå til lydighed,Rally og agility og alt det alle andre hunde gør i havner måske på agility på højt plan når han blir lidt ældre ;o),
    Jeg har set det mange gange på mit job at man tror at hunden ikke vil kunne de samme ting som før, men en tå glemmer den lynhurtigt at den har haft og nøjes derfor med dem den har, og at mangle een tåer bestemt ingen forhindring for en hund, det er det ikke engang for os som kun har 2 fødder ;o))
    Kig f.eks. på YouTube med alle de hunde som lever et perfekt liv med kun 3 ben, det sætter tingene i perspektiv.
    Held og lykke til dig og din vaps.


  • #3   9. maj 2012 Hvis du har sygeforsikring, så husk at tjekke med dem først. Nogle selskaber tager forbehold for amputationer - men vil måske dække alligevel, hvis du spørger først.

    Tror heller ikke du skal bekymre om hans anvendelighed bagefter - han opdager nok nærmest ikke, at der mangler noget smiley


Kommentér på:
Erfaring søges: Amputering af tå..?

Annonce