{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Gode og dårlig råd. (Tænk dig om)!! {{forumTopicSubject}}

Synes at der er delte meningen og opfattelser af hvordan man skal bære sig ad.

Mange gode råd kan bruges - og der er lige så mange som ikke kan bruges.

Det hele handler om hvordan hund og fører har det sammen, om føreren kan sætte sig igennem - der er jo hunde med utroligt stor drifter, og en stærk psyke, som nogen fører overhovedet ikke kan nå - fordi de ikke har den egenskab og den stærke psyke der skal til.

Hund og fører skal kunne mashe (staves??) hinanden - så det bliver et team.

Men der er desværre ikke mange der tænker over det - at hunden kan give dem problemer - fordi hunden er stærker end føreren selv.

Så prøv at tænke over det inden du køber hund - og det kan godt være at opdrætter siger at du egner dig bedre til en tæve frem for en han - så følg det råd du får - og lad være med at tro at du har en bedre viden og indsigt.

Så får du den rette hund - som passer til dig - så vil der sjælden opstå de store problemer - både med opdragelsen og den videre træning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode og dårlig råd. (Tænk dig om)!!
  • #1   29. apr 2007 Jeg tænker over det og skriver hvad jeg har fået afvide hvad JEg kan gøre for at ændre det evt problem og så kan folk jo prøve og se hvordan det fungere på dem ..

Det er der vel ikke noget forkert i?

• #3   29. apr 2007 Tror og håber heller ikke at der er folk som bare hopper på hvad som helst, man vil jo sin hund det bedste, og prøver sig forsigtigt frem, i håb om en løsning!!

• #4   29. apr 2007 Jeg kan da også se det på mine egne hunde der er da forskel på hvordan jeg opdrager på hverisær af hundene det er 3 vidt forskellige racer Noah skal have det på en blød og rolig måde
    Hector på en bestemt måde
    Og de to sidste har jeg lige fået hjem og kan se den måde jeg bruger på de to andre ikke fungere på dem og derved skal jeg lige se dem an og så finde ud af hvordan det skal trænes ..

• #5   29. apr 2007 Præcis! min tæve og hanhund skal også opdrages forskelligt, tæven er langt blødere i sindet!

• #6   29. apr 2007 ** Kristina ** Noah &

Der er ikke noget problem i at søger oplysninger, som evt. kan afhjælpe dig. men det skal helst være den rigtige hjælp som man får 1.st gang.

Så er man rigtigt godt hjulpet.

• #7   29. apr 2007 Ja det ved jeg godt men når folk spørg og når det lyder som noget jeg selv har oplevet med mine egne så kommer jeg med råd om hvordan MAN kan gøre det ..
    Men det er jo kun noget jeg har prøvet på mine egne så ved også godt det måske ikke hjælper på andre men kommer med det jeg gør ved mine.. og så kan folk se om det er noget de kan håndtere eller ikke smiley

• #8   29. apr 2007 ** Kristina ** Noah &

Selføllig lærer man af sine fejl - og man kan se hvordan ens egen hund (e) har det med det man gar gjort.

Og så gør man det som den hundeelsker man er - at prøve at give sin viden videre til andre, som står i en situation som man selv har stået i.

Men det der virker på den ene hund - virker måske slet ikke på den anden hund.. (det skal man ligesom tænke lidt over..)

• #9   29. apr 2007 Det er sådan set det jeg mener med det jeg skirver her "og så kan folk se om det er noget de kan håndtere eller ikke "

Jeg har været så heldig ikke rigtig have lavet fejl med mine da jeg trodsalt kun er 19 år men alligevel har en del viden omkring hunde..
    Min far er dygtig til hunde træning og har læst og været på baner hvor træner har lært andre omkring træning hvor han har lyttet og lært og har altid været en del af det min far har lavet ..
    (jeg går ikke på hundeskole med mine og det vil jeg helere ikke med mindre de skal lære noget jeg ikke ved hvordan man træner det)

• #10   29. apr 2007 Jeg synes at det er flot, at du ikke har brug for træningsteder - at du trænner hjemme.

• #11   29. apr 2007 Jeg er også lidt stolt af mig selv fordi at alt træningen er fuldført af mig selv kun og en smugle hjælp fra den gamle og at det så er lykkes for mig at få så meget styr på dem som jeg har.. smiley

men går også hjemme og har tiden til det og brænder utrolig meget for det smiley

• #12   29. apr 2007 For mig handler det ikke om at være den stærkeste, men om at være en god leder.

• #13   29. apr 2007 Vibeke E

Hvordan ser du dig selv som en god leder??

• #14   29. apr 2007 Banehunden.
    Er helt ening med dig. Det handler om at fører og hund passer sammen. Så et svagt menneske skal ikke anskaffe sig en stærk hund, Jeg mener psykisk ikke fysisk.
    Lyt til opdrætteren. Hvis han er god ved han hvilke hvalpe som er meget psykisk stærke.
    Så undgår vi også de træningssituationer, hvor man kan vride sig i håret fordi det er såå indlysende at hund og fører ikke passer sammen.

• #15   29. apr 2007 Det handler om at være stærkest...
    Psykisk altså. Man skal have ro og overblik.
    Des stærkere hunden er psykisk, jo stærkere skal føreren også være. Ellers får man en hund, der træder i karakter som den leder flokken mangler

• #16   29. apr 2007 Ihver fald ikke som fysisk stærk. Min han er godt 80 cm. i skulderhøjde og vejer 75 kg. så han kan så nemt som ingenting lægge mig ned hvis han ville det. En leder er en der er til at stole på, en der hjælper og vejleder og belønner. En der ikke farer op og skælder ud hvis der laves fejl, men motiverer til en anden adfærd. Mine hunde skal se mig som lederen fordi jeg sørger for de ikke kommer ud i farlige situationer, jeg skaffer mad, jeg hilser på dem først når de kommer mig i møde, de er sikre på at de får deres kødben igen hvis jeg tager det ud af munden på dem og så videre. Gensidig tillid og samarbejde.

• #17   29. apr 2007 Vibeke E

Det er da flot smiley

• #18   29. apr 2007 ja og køb så også hund hos en der har indsigt i de ting.

jeg ville sku ønske jeg havde tænkt mig meget mere om med mine hunde, den ene har jeg helt opgivet, hun er alt for svag psykisk til jeg kan træne med hende og den anden er kold i r.... over for hvad vi siger til hende..

hun kan det hun skal, men er bestemt en hund med sin HELT egen mening

• #19   29. apr 2007 Mamma M P

Det er da godt der nogen det tør sige sin meneing. hatten af for dig... Bare klø på. smiley

• #20   29. apr 2007 ham jeg fik den ene af mine fra, lod mig helt selv om valget, han mente ikke man kunne se sådanne ting ved en lille hvalp på 4 uger, han mente heller ikke den hvalp jeg valgte ville blive noget problem til trods for hun var en af de stærkeste hvalpe psykisk, og et problem har hun helt bestemt værert.

den anden hun er nærmest bange for sin egen skygge, selv om hun har været med alle steder henne, og vi har luftet hende med alle de hunde vi overhoved kunne.. hun kryber stadig næsten rundt selv om vi kun giver hende gode oplevelser..

skal til at træne med en personlig træner her efter sommeren som kan hjælpe med at rette op på de fejl vi har lavet med dem begge to,
    og jeg glæder mig meget.

• #21   29. apr 2007 og jeg erkende blankt at det nok var en lidt stor mundfuld at anskaffe sig to hunde der ligger så tæt på hinanden i alderen, og så med den race det er..

vi skulle have haft ordenligt styr på træningen med den ene inden vi overhoved overvejede at få nr to.

men nu er de her og vi tager vores ansvar meget alvorligt, og gør det bedste vi kan for dem begge to.

• #22   29. apr 2007 Banehunden Babett
    Har du lidt forstand på nervøse hunde ?

Ku godt tænke mig og være sikker på jeg gør det rigtige med noah..
    Så vis du har forstand på det så ville jeg være glad for at høre din mening om det arb jeg er i gang med for ham ..

Mamma M P
    Min Noah er lig sådan det er ikke sjovt men han stoler så på mig så mærker det ikke rigtig når jeg har ham selv ..

• #23   29. apr 2007 Mamma M P

Jeg tror at der er en del der har brændt fingerne, om at anskaffe 2 eller flere hunde..
    Da de mener at de sagens kan overkomme det, men det tager tid.

Jeg har selv haft 7 avlstæver, det tog 3 år at få dem avlskåret samt brugshundeprøver mm. , så jeg ved hvor meget tid ogl arbejde på den enkelte hund, og to hunde er sq ikke ens. og selv om de var færdig trænet - skal de stadigvæk holde ved ilden.
    Man kommer ikke sovende til at få en avlshund, det er helt sikkert.

• #24   29. apr 2007 vores der er sådan har knyttet sig til min kæreste, og han er den eneste hun ikke kryper sådan for..

vi har ALDRIG lagt hånd på hende, men hæver jeg stemmen bare en lille smule eller for hun skæld ud så ligger hun straks på ryggen, slikker sig om munden, laver så små øjne hun overhoved kan osv..
    det samme gælder hvis jeg er ude med dem alene og jeg prøver at kalde hende til mig når hun er løs..

jeg ved virkelig ikke hvad jeg nogen sinde skulle have gjort siden hun har det sådan men hun er virkelig bange, og det er jo pisse synd for hende, samt jeg for det SÅ dårligt over det..

og så hjælper det ikke at den anden tæve bestemmer herhjemme og når jeg har dem alene hjemme, kan den anden finde på at nappe ud efter hende hvis jeg vil kæle med hende, hende primadonnaen der bestemmer for skæld ud og den anden bliver bange..

jeg må ærligt erkende jeg aner ikke hvordan man takler sådan en ting bedst og det er blevet værre her på det sidste, også derfor vi skal have hjælp af ham træneren,

men hvis der er noge ander der kan hjælpe i mellemtiden ville det være lykken for det gør så ondt i hjertet at se sin hund have det sådan

• #25   29. apr 2007 Vi træner selvtilid på noah ..

• #26   29. apr 2007 ** Kristina ** Noah &

Nu er nevøse hunde, ikke nogett jeg vil beskæftige mig med, og da jeg ikke kan se hunden, vil jeg heler ikke udtale mig om det. - men det er meget svært at få en normal hund ud af en hund, som er nervøs - evt dårlig nerver.

har haft et par stykker på det sidste, inden jeg fik babett, og dem havde jeg en månede - så røg de tilbage til kennelsen - som aflivede dem. det var hvalpe på 8 uger - og de var 12 uger da de kom tilbage til kennelen.

• #27   29. apr 2007 Banehunden Babett

nej det er ikke nemt, og slet ikke når vi var nogen dumme naive unge på 18 år der mente vi havde styr på det hele.
    da vi så ikke kunne finde nogen steder her i området vi kunne gå til træning med vores hunde opgav vi at finde det og trænede dem så godt vi formåede herhjemme.
    når man så har to hunde der er så forskellige af sind gør det ikke tingene nemmere, for de er virkelig som dag og nat. den ene blev overfaldet da hun var 6 måneder første gang og 8 måneder anden gang og siden der gik det fx ned af bakke med andre hunde.
    hvis vi så bare havde været lidt mere bevist om de ting det kunne skade havde vi jo allerede dengang søgt hjælp til vores problemer med dem, det gjorde vi bare desværre ikke..

så nu har vi en hund der i angst bider andre hunde og en hund som fordi hun føler sig trynet herhjemme prøver at tryne alle andre hunde hun møder..

de mennesker vi snakkede med da vores var små mente at fordi de var to amstaff tæver skulle de jo lege med hunde der var meget dominerende over for dem.. tænk vi lyttede til det.

• #28   29. apr 2007 Ja okay..

Men jeg kan se fremskridt på Noah og er i samråd med dyrelægen og min far så det må være det rigtige vi gør.. det er først kommet da han var 7 mdr ..

• #29   29. apr 2007 Mamma M P

PuHa - det lyder ikke rart. uden at komme med noget konkret, så tror jeg at din hund (overfaldet) har fået et rigtigt godt knæk i psyken, og det kan være svært at rette op på, hvis det kan rettes...

Håber det bedste for dig og vovsen.

• #30   29. apr 2007 ja og det værste er næsten at jeg fandt ud af hun kun var 6 uger da jeg fik hende og ikke de 8 som de jo skal være.. så hun har ikke haft en nemt liv.

jeg forventer ikke at hun nogen sinde vil kunne med andre hunde, kun at hun kan tåle atde går forbi hende uden hun laver udfald mod dem.
    normalt har vi en super god kontakt men det er som om hjernen slår fra når hun ser andre hunde, selv om de står 100 meter væk fra hende af..

og mange tak da smiley

jeg håber også at hun for det lidt nemmere med den rette træning

Kommentér på:
Gode og dårlig råd. (Tænk dig om)!!

Annonce