På ferie uden hvalp på 6 mdr. {{forumTopicSubject}}
Jeg kan se, at der har været lidt forskellige debatter omkring ovenstående emne, men synes ikke at der har været nogle omhandlende præcis vores scenarie.
Det er sådan, at vi snart skal have en hvalp på 8 uger - en blanding mellem en Cocker Spaniel og en Beagle. Forinden vi vidste at vi skulle have hvalp, havde vi booket 13 dages ferie til efteråret, når hvalpen er præcis 6 måneder gammel. Hvalpen kan ikke blive passet i eget hjem, men vil blive passet hos svigermor, som i forvejen er vant til hund. Vi tænker på at vænne den til at komme på besøg hos svigermor inden.
Nu er mine spørgsmål:
Er det forsvarligt at tage afsted fra en hvalp på 6 måneder i 13 dage?
Vil hunden nå at glemme alt om det den har lært forinden?
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
Det var sådan at både bryllup pg bryllupsrejse havde været planlagt temmelig længe, og det var sådan set ikke med i planerne at den gamle hund skulle aflives, og vi skulle have en hvalp, men sådan gik det.
Jeg savnede hunden som bare pokker, men hun havde et par dejlige uger, hvor hun den ene uge var hos svigerfamilien, og de sidste to uger var hos vores venner, som selv havde en stor hvalp.
Hunden deltog i DM præcis et år efter, så jeg tror ikke at hendes træning og udvikling led synderligt under det
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.286
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
mar 2008
Følger: 35 Følgere: 939 Hunde: 8 Emner: 350 Svar: 8.225
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.403
På ferie uden hvalp på 6 mdr.