2.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Karin B
Karin B
Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 99

hund klør sig på hagen hund klør sig på hagen

Det er ikke min hund, men ejeren er lidt bekymret og vil gerne kende årsagen. Så jeg prøver at spørge for hende herinde smiley

Shiba, tæve, steriliseret, 8 år. Hun klør sig i perioder på hagen (og KUN på hagen), typisk ved at gnubbe hagen mod græsplænen. Ejer har ikke set noget mønster i det. Det er f.eks ikke på et bestemt tidspunkt af året eller ved bestemte fodertyper. Dyrlægen har ikke kunne finde nogen årsag.

Har I et bud på hvad det kan skyldes?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund klør sig på hagen
  • #1   5. maj 2019 Mon ikke en dyrlæge bedre kan svare på det ?

• #2   5. maj 2019 jeg tænker umiddelbart en allergisk reaktion måske ?
    et eller andet der får det til at klø.

er der noget at se på hage, bag pelsen ? rød hud ? fortykket hud? knopper eller andet ?

• #3   5. maj 2019 Spørg ejer om der er sket noget der kan udløse det (foder, godbidder, et bestemt sted i skoven,pollen eller ling)

• #4   5. maj 2019 min yngste muler meget, dyrlægen har ikke, efter større tjek et bud hvorfor hun gør det..

et bud kan udover hvad de andre skriver være tandgener ...

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

#5   5. maj 2019 #1 Som jeg skrev så har dyrlægen ikke kunne finde noget.

#2 Nej, der er ikke noget at se.

#3 Ejeren har som skrevet ikke kunne se noget mønster.

#4 Tak, jeg siger det videre vedr evt tandgener.

• #6   5. maj 2019 Altså min hund der ikk tåler kylling klør sig ofte på hagen og læste at kløe på hagen er meget normalt ved allergi..

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

#7   5. maj 2019 #6 Tak, det siger jeg videre.

• #8   5. maj 2019 Kan det ikke være fordi græsset dufter af noget hunden gerne vil dufte af? Min egen tværer også hagen og aldrig andet ind i de "rigtig gode" dufte; døde dyr, etc... smiley

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

#9   5. maj 2019 #8 Jo, det er bestemt en mulighed. Jeg giver det videre. Jeg har også en lille fornemmelse af at det sker mest, når hun er i fjolle-humør, så måske er det slet ikke noget fysisk...

• #10   5. maj 2019 Nu er hunden her jo ikke velsignet med et ordentlig skæg, men har man det, så er hagen langt rigeligt at tvære døde dyr og lign ind i, det dufter voldsomt og "himmelsk". smiley ...

• #11   6. maj 2019 Ziva kan finde på at sætte den ene kind på græsset, holde bagenden højt - og så går rundt i en cirkel og så den anden side og så ruller om på ryggen og rundt. Når det sker, ved jeg med garanti at der ligger noget klamt. Prøv at kigge i græsset efter næste gang, måske er det ikke kløe - men påførelse af noget "lækkert" som fx døde dyr er en favorit herhjemme.
    Ellers ville jeg lade dyrlægen lave en allergitest.

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

#12   6. maj 2019 #11 De gange jeg har set det, minder det meget om det som du beskriver. Hunden er i forvejen glad for at rulle sig i "lækre" ting smiley Tak for inputtet.

• #13   7. maj 2019 Så mistænker jeg forfængelighed for at gøre sig lidt ekstra lækker med døde mus og andre dyr, fuglelort, andres lort og opkast samt rådne uidentificerbare ting.
    Meget skarp indlæring af nej, og altid have nogle sindssygt lækre godbidder. På et tidspunkt lærer man at spotte det inden de gør det. Ziva snuser på en helt særligt måde hvor jeg kan se hendes entusiasme, at det her hun har fundet - det er altså bare virkelig lækkert på et niveau jeg slet ikke forstår.

• #14   7. maj 2019 Hvis det er kort efter måltider kan det være noget så simpelt som at den lige tørrer munden.

Det gør 2 af mine. (gerne i senge og sofaer, de små svin smiley smiley )

Kommentér på:
hund klør sig på hagen

Annonce