976 visninger
|
Oprettet:
Min hund klør sig {{forumTopicSubject}}
Hej.
Vi har en 14-ugers golden retriever hvalp, som klør sig ved ørene, lige bag skulderen, ved hoften og hundens nedre dele. Han har været i behandling for lopper og flået, men han klør sig stadigvæk.
Hvad kan det være, og hvornår bør man kontakte dyrlægen?
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 33 Svar: 2.286
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.853
Racen har stor tilbøjelighed til allergi.
Har hvalpen kløet sig før I fik den?
Hvad er dine vokset op på, og hvad får den nu at spise?
Er der ydre påvirkninger der kan give kløen? (planter, parfume osv)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Har I udelukket lopper, så ville jeg opsøge en hundedermatolog, i håbet om at gøre udredningsprocessen kortere, og få evt. behandling igangssat hurtigst muligt.
14-uger er lidt tidligt, at udvikle voldsom allergi, mener jeg. Er det ikke noget med, at hunden skal være omkring ½ år, før den begynder, at udvise symptomer?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.621
der er også dette :
http://infolink2019.elbo.dk/Dvt/dokumenter/doc/14588.pdf
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
Jeg har jo ind imellem hvalpe her jeg sender afsted og har ofte hørt den bekymring når de har fået deres lille ny hjem (ingen allergiske hunde), små hvalpe klør sig, de skifter pels, de kommer ind i et nyt hjem med andre baktusser, der kan være meget der generer uden at man skal tænke videre over det, børst den jævnligt igennem, så du kan hjælpe den af med det pels der skal af så der kan komme plads til det nye, min den ene race har cirka 3 stadier inden at deres voksenpels er klar og der kommer nogle fælde/klø perioder.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.534
Jeg var ved at få et nervesammenbrud over Gaddafi, for han kløede sig rigtig meget som hvalp. Det viste sig så at det var fordi han skiftede hvalpepelsen til voksenpels og et bad og grundig børstning tog kløen.
Taliban kløede sig også meget, det startede i 4-5 måneders alderen og viste sig at det var demodex, allergien viste sig da hun var omkring 8 måneder.
Min hund klør sig