2.022 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe

Jeg kan se der er Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe tilsalg på nettet som bliver annonceret som alm. Familie hunde.
Jeg bliver lidt bekymret over den nye trend med Cane corso som er hittet lige nu. Det er en race der kræver ubeskriveligt meget og jeg må indrømme at hvis der skal til at være en masse af denne race på gaden , når man lufter sin hund, ja... så bliver jeg utryg for både mig selv og min hund. At folk så vælger at avle rottweiler og schæferhund med cane corso, så virker det på mig som om " det lige lød som en fed ide" og ikke velovervejet (måske)
Der er sikkert folk der har racen som ved hvad den kræver, men det er ikke en hund for alle.

Hvad mener i?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe
  • #2   6. apr 2019 corso ser mere barsk ud end den er.... et min erfaring med dem.

døm ikke hunden på skindet smiley

Men mixet er tosset. enig

• #4   6. apr 2019 #3

Hvorfor tror du det?
    I 90´erne var det en ekstrem populær blanding i ihvertfald KBH - samtlige af de blandinger jeg rendte ind i, var venlige og omgængelige.
    Så hvorfor er lige den kombi en af dem, der kan gå "rigtigt galt"?

• #7   6. apr 2019 Jeg kender kun en enkelt CC, en stor hvalp vi har i klubben smiley Han er altså lækker! Noget vagtsom allerede, men sød og kærlig, som store hvalpe skal være. Og så har vi én herude hvor jeg bor. Ikke én man hører noget til. Den tuller rundt på sin gårdsplads, og siger ikke noget eller værdiger os et blik, når vi går forbi.

Rottweilerne derimod smiley Vi har vel en 6-7 stykker for tiden. Mindst en er blevet aflivet efter den forsøgte at hive ansigtet af et barn. En anden har efterhånden bidt 4 hunde, uden at det har fået ejer til at tænke over at gøre noget anderledes. En der hopper over deres halvanden meter høje hegn for at jagte katte, hunde og biler.

CC’ere er jeg ikke urolig for, men rotterne bryder jeg mig altså ikke om. Og dem der smides i en blanding som dem i annoncen, er næppe de mest stabile individer. Men “smart” at smide lidt småhysterisk schæfer og lidt højde og bredde fra CC’en ind. De skal nok blive spændende smiley

• #8   6. apr 2019 Den eneste Cane Corso jeg kender - er den der lavede hul i halsen på Tucker.
    Rotten er jeg heller ikke super tryg ved, selvom de 3 jeg har kendt var nogle meget venlige eksemplarer.
    Schæferen er jeg ret vild med - selvom en tidligere hund havde et næsten dødeligt møde med sådan en. - og senere blev overfaldet af endnu en.

Så en blanding af dem - nej tak smiley

• #10   7. apr 2019 Tak for jeres imput smiley det var rart lige at høre jeres tanker omkring de forskellige racer.

• #13   7. apr 2019 Jeg kender ingen med en Cane Corso som sådan. Synes godt nok det er sjældent man overhovedet hører om nogen der har en.

Møder dem til udstilling dog, og der virker de ret afbalanceret.

Rotten kender jeg en del med, og de er jo som de er. Fantastiske hunde, der til tider dog kan være ret dominerende. De problemer man hører om den, drejer sig hvis mere om de grupper der tit falder for den. For under en engageret ejer, så er Rotten godt nok en lækker race. Nem at træne og nem at aflæse.

Schæfere er der jo masser af. De er jo en dejlig race, omend jeg jo synes de er lidt hysteriske og pivede. smiley

Om lige den nævnte blanding bliver speciel besværlig har jeg ingen ide om. Det kan vil falde ud til alle sider afhængigt af hvilket gemyt der falder igennem.

Har selv haft en blanding mellem Broholmer, Berner og Labrador (af hvad vi fik at vide, og man kan jo aldrig vide). Det lyder jo som en fredelig en, men det viste sig, at han var godt nok hurtig på aftrækkeren. Så hurtig at han altid havde mundkurv på når vi var ude.

Så jeg tror altså at blandinger det er lidt som et lotteri, man ved ikke om man vinder en nem eller besværlig hund.

Uanset hvad, er det bare dumt at købe en sådan race, for bliver der ballade ved vi jo godt hvad loven gør for blandinger. Det er dumt at købe blandinger nu om stunder.

• #15   7. apr 2019 #9
    Okay, som sagt ikke min oplevelse med den blanding - men det er også meget lang tid siden, og de kan jo have ændret sig smiley

• #16   7. apr 2019 Cane Corso er en fin race, og hvis de fremstår som underdanige og usikre er det en klar fejl!

Det er to ting, de ihvertfald IKKE må være smiley

• #17   7. apr 2019 Jeg tør godt satse en sixpack jolly-cola'er på, at de fleste hg'ere anser cane corso'en som det store problem i ligningen. Af de tre nævnte racer er cc'en den eneste, der bringer ro og coolness ind i formelen. Men måske ikke nok til at få en fornuftig hund ud af det.

• #21   7. apr 2019 Jeg har selv haft 2 mørk brindle, de andre jeg har set har været samme farve, sort eller fawn.
    De har så pånær én, alle været fra Sverige, så de kører måske på andre linier deroppe.

• #22   7. apr 2019 Nu er jeg sådan helt generelt imod at blande racer, men jeg kan ikke se at den blanding der skulle være værre end så mange andre.
    Når det så er sagt, så kan jeg ik se at Corsoen skulle være et problem.
    Jeg kender godt nok kun een, men ærligt, så fremstår han ikke ligefrem som en hund der kræver noget helt vildt. Tværtimod. Han fremstår heller ikke som en særlig "farlig" hund eller en hvor man får lyst til at gå over på modsatte fortov eller tænker at i det hus har man ikke lyst til at gå ind i hvis ikke man er inviteret. Igen, tværtimod.

• #24   7. apr 2019 Jeg er blevet overfaldet af en CC, og det var virkelig voldsomt smiley Han fik mig helt ned at ligge på ryggen, og stillede sig over mig og gik direkte efter mit ansigt smiley

smiley smiley smiley

Eddie smiley

profilbillede
  • #27   8. apr 2019 Den mest problematiske hund i den blanding er i min optik schæferen. Hvis jeg havde en mønt for hver gang jeg har mødt en schæferblanding med roterende fis i kasketten så havde jeg mange mønter smiley Jeg har mødt ÉEN schæferblanding der virkelig var en god hund. Resten - og det er mange med over 30 år på diverse træningsbaner - har lidt af usikkerhed. Schæfer i sig selv kan være en virkelig fed race. Men mixet med lab, golden, rottweiler, dobermann, boxer osv osv osv er kun yderst sjældent nogen rigtig god hund.
    Både schæfer og rottweiler lider under dårlig og useriøs avl og det er næppe de rigtig gode individer der havner i en tilfældig blanding smiley

Kommentér på:
Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe

Annonce