Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe
Jeg kan se der er Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe tilsalg på nettet som bliver annonceret som alm. Familie hunde.
Jeg bliver lidt bekymret over den nye trend med Cane corso som er hittet lige nu. Det er en race der kræver ubeskriveligt meget og jeg må indrømme at hvis der skal til at være en masse af denne race på gaden , når man lufter sin hund, ja... så bliver jeg utryg for både mig selv og min hund. At folk så vælger at avle rottweiler og schæferhund med cane corso, så virker det på mig som om " det lige lød som en fed ide" og ikke velovervejet (måske)
Der er sikkert folk der har racen som ved hvad den kræver, men det er ikke en hund for alle.
Hvad mener i?
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.245
døm ikke hunden på skindet
Men mixet er tosset. enig
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 66 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.424
Hvorfor tror du det?
I 90´erne var det en ekstrem populær blanding i ihvertfald KBH - samtlige af de blandinger jeg rendte ind i, var venlige og omgængelige.
Så hvorfor er lige den kombi en af dem, der kan gå "rigtigt galt"?
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.667
Rottweilerne derimod
CC’ere er jeg ikke urolig for, men rotterne bryder jeg mig altså ikke om. Og dem der smides i en blanding som dem i annoncen, er næppe de mest stabile individer. Men “smart” at smide lidt småhysterisk schæfer og lidt højde og bredde fra CC’en ind. De skal nok blive spændende
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
Rotten er jeg heller ikke super tryg ved, selvom de 3 jeg har kendt var nogle meget venlige eksemplarer.
Schæferen er jeg ret vild med - selvom en tidligere hund havde et næsten dødeligt møde med sådan en. - og senere blev overfaldet af endnu en.
Så en blanding af dem - nej tak
jun 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 67
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.270
Møder dem til udstilling dog, og der virker de ret afbalanceret.
Rotten kender jeg en del med, og de er jo som de er. Fantastiske hunde, der til tider dog kan være ret dominerende. De problemer man hører om den, drejer sig hvis mere om de grupper der tit falder for den. For under en engageret ejer, så er Rotten godt nok en lækker race. Nem at træne og nem at aflæse.
Schæfere er der jo masser af. De er jo en dejlig race, omend jeg jo synes de er lidt hysteriske og pivede.
Om lige den nævnte blanding bliver speciel besværlig har jeg ingen ide om. Det kan vil falde ud til alle sider afhængigt af hvilket gemyt der falder igennem.
Har selv haft en blanding mellem Broholmer, Berner og Labrador (af hvad vi fik at vide, og man kan jo aldrig vide). Det lyder jo som en fredelig en, men det viste sig, at han var godt nok hurtig på aftrækkeren. Så hurtig at han altid havde mundkurv på når vi var ude.
Så jeg tror altså at blandinger det er lidt som et lotteri, man ved ikke om man vinder en nem eller besværlig hund.
Uanset hvad, er det bare dumt at købe en sådan race, for bliver der ballade ved vi jo godt hvad loven gør for blandinger. Det er dumt at købe blandinger nu om stunder.
jan 2006
Okay, som sagt ikke min oplevelse med den blanding - men det er også meget lang tid siden, og de kan jo have ændret sig
jan 2006
Det er to ting, de ihvertfald IKKE må være
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.716
jan 2006
De har så pånær én, alle været fra Sverige, så de kører måske på andre linier deroppe.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Når det så er sagt, så kan jeg ik se at Corsoen skulle være et problem.
Jeg kender godt nok kun een, men ærligt, så fremstår han ikke ligefrem som en hund der kræver noget helt vildt. Tværtimod. Han fremstår heller ikke som en særlig "farlig" hund eller en hvor man får lyst til at gå over på modsatte fortov eller tænker at i det hus har man ikke lyst til at gå ind i hvis ikke man er inviteret. Igen, tværtimod.
sep 2017
Følgere: 536 Emner: 152 Svar: 10.667
Eddie
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.486
Både schæfer og rottweiler lider under dårlig og useriøs avl og det er næppe de rigtig gode individer der havner i en tilfældig blanding
Cane corso/schæfer/rottweiler hvalpe