918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Vælge hunderace - hjælp! Vælge hunderace - hjælp!

Kære hundegalleri,

vores smukke golden retriver er desværre gået bort og derfor skal vi til at kigge efter en ny hund. Men vi er meget i tvivl om hvilken race vi skal vælge. Så vi håber i kan komme med gode råd og ideer.

Vi er to aktive unge mennesker der bor i en stor lejlighed, dog uden have. Vores tidligere hund var en formel 1 golden, og vi ønsker noget med samme aktivitets niveau. Vi går dagligt ture på i hvert fald 1 time, og nyder at cykle ture. Vi ønsker os lige ledes en medium til stor størrelse hund.

Det der gør beslutningen svær for mig, er det faktum at vi bor i en lejlighed og mange af de hunde med det aktivitets niveau vi søger ikke egner sig til at bo i lejlighed.

Så hvad søren skal man vælge??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vælge hunderace - hjælp!
  • #1   3. apr 2019 Hvorfor synes i ikke at de racer egner sig til lejlighed? - det er jo ikke i lejligheden hunden primært skal aktiveres smiley

• #3   3. apr 2019 Hej,
    når vi læser de forskellige race portrætter rundt omkring på nettet, så står der rigtig ofte at racerne ikke er egnede til at bo i lejlighed.

Så det er ikke os selv der har tænkt det til at starte med, men det har klart gjort os lidt urolige for at vælge disse racer, for hvad nu hvis den ikke ville trives i lejligheden.

• #4   3. apr 2019 Jeg oplever det nu ikke som et problem at bo i en 1-værelses med min jagt Golden. Vi har 19 kvm, men han er aktiv ude og i ro inde. Det kan selvfølgelig være et problem, hvis I har mange trapper, i hvert fald så længe hunden er ung, men det hænger ikke sammen med aktivitetsniveau.

Hvad vil I gerne lave med hunden, udover cykelture? smiley

• #7   3. apr 2019 Hunden ville være med på daglige lange gåture, deltage i agility træning og osv. Vi leder altså efter en aktiv stor selskabs hund. Vi havde selvfølgelig overvejet en ny golden, men vi ønsker at se på andre muligheder først, så vi er sikre på at vi vælger den race og den hund der passer bedst ind.

• #9   3. apr 2019 Jeg ville i hvert fald ikke være bange for at vælge Golden igen, hvis jeg var jer. Ellers kan I også kigge på labrador af jagtlinjer.
    Hvis I ikke har noget imod, at hunden måsle bliver egetkønsaggressiv som voksen, så er der også aussien.

• #10   3. apr 2019 Ofte vil der i racebeskrivelser for aktive racer stå, at de ikke er egnede til lejlighed slet og ret fordi de er aktive. Men er man villig til at være meget ude og beskæftige sig med dem der, så kan de fleste racer faktisk nærmest bo i et kosteskab, fordi de netop godt kan være i ro inde, når bare de har adgang til passende aktivitet ude.

Ud fra det du skriver tænker jeg at mange racer kunne passe til jer. Hvordan har i det med pelspleje? Er det vigtigt at hunden kan enes med andre hunde, uanset køn, når den er voksen?
    Foretrækker i en let trænbar hund ala golden eller må den også være mere selvstændig?

Umiddelbart synes jeg golden eller labrador lyder til at passe fint til jeres liv, hvis I kunne tænke jer den type igen.

Nu er aussie nævnt, og den kunne også umiddelbart være et fint bud. Man skal bare være opmærksom på, at de kan være noget vagtsomme og derfor gø, hvis der er folk i opgangen o.l.

• #12   3. apr 2019 jeg ville ikke tage det så højtideligt/nøje når der står på nettet af man ikke kan have aktive hunde i lejlighed.
    det kan man altså sagtens - så længe man opfylder hundes fysiske og mentale behov som en aktiv hund har.

jeg ville derimod hellere se på ting som :

1 - er der trapper den skal gå på ? så ville jeg ungå hunderace der typisk er kendt for fx dårlig ryg eller hofte.

2. ungå racer der er kendt for at gø meget

3. være opmærksom på nogen hunderacer har sværere ved at være alene end andre.

• #13   3. apr 2019 en golden kunne jeg sagtens se som en lejligheds hund.

• #14   3. apr 2019 undgå meget gøende racer men ellers kan i da sagtens have en del racer

• #15   3. apr 2019 Ziva bor praktisk talt i entréen og sover, men kommer gerne op i sofa eller seng for selskabets skyld.
    For Ziva kunne vi nemt bo i en 1. Værelses lejlighed.

Retriever af jagtlinjer, en lille krudtmås med rigeligt knald på smiley

Vil I ha' en golden, så er det det i køber og bare passer på trapper mens den er hvalp.

• Kathrina S
    Kathrina S Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #16   3. apr 2019 En mulighed er også at møde op på én af DDK mange udstillinger der er mange racer repsenteret her kan man altid få sig en god snak med hunde og ejer.

• #17   4. apr 2019 Man kan da sagtens have både labrador og golden retriever i lejlighed. Det er jo udendørs man er mest aktiv smiley

Min Luna boede i lejlighed på hhv. 69, 64 og 34 m2 de første mange år af hendes liv. Det var først, da hun var 11.5 år, at jeg mødte min kæreste og flyttede hjem til ham i hans hus med have smiley

Jeg har nu en labrador af jagtlinier, hun ville også sagtens kunne bo i lejlighed smiley

Jeg ville ikke lade boligforholdet afholde mig fra at få den race, jeg helst vil have (jo måske ikke en Skt. Bernhard på 5. sal smiley )

• #19   4. apr 2019 Alle hunde kan bo i lejlighed.
    Mine Schæferhunde kan også.
    Så det skal altså ikke afholde jer.

Kommentér på:
Vælge hunderace - hjælp!

Annonce