Vælge hunderace - hjælp! Vælge hunderace - hjælp!
Kære hundegalleri,
vores smukke golden retriver er desværre gået bort og derfor skal vi til at kigge efter en ny hund. Men vi er meget i tvivl om hvilken race vi skal vælge. Så vi håber i kan komme med gode råd og ideer.
Vi er to aktive unge mennesker der bor i en stor lejlighed, dog uden have. Vores tidligere hund var en formel 1 golden, og vi ønsker noget med samme aktivitets niveau. Vi går dagligt ture på i hvert fald 1 time, og nyder at cykle ture. Vi ønsker os lige ledes en medium til stor størrelse hund.
Det der gør beslutningen svær for mig, er det faktum at vi bor i en lejlighed og mange af de hunde med det aktivitets niveau vi søger ikke egner sig til at bo i lejlighed.
Så hvad søren skal man vælge??
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.743
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
når vi læser de forskellige race portrætter rundt omkring på nettet, så står der rigtig ofte at racerne ikke er egnede til at bo i lejlighed.
Så det er ikke os selv der har tænkt det til at starte med, men det har klart gjort os lidt urolige for at vælge disse racer, for hvad nu hvis den ikke ville trives i lejligheden.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Hvad vil I gerne lave med hunden, udover cykelture?
apr 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 4
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.972
Hvis I ikke har noget imod, at hunden måsle bliver egetkønsaggressiv som voksen, så er der også aussien.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Ud fra det du skriver tænker jeg at mange racer kunne passe til jer. Hvordan har i det med pelspleje? Er det vigtigt at hunden kan enes med andre hunde, uanset køn, når den er voksen?
Foretrækker i en let trænbar hund ala golden eller må den også være mere selvstændig?
Umiddelbart synes jeg golden eller labrador lyder til at passe fint til jeres liv, hvis I kunne tænke jer den type igen.
Nu er aussie nævnt, og den kunne også umiddelbart være et fint bud. Man skal bare være opmærksom på, at de kan være noget vagtsomme og derfor gø, hvis der er folk i opgangen o.l.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.199
det kan man altså sagtens - så længe man opfylder hundes fysiske og mentale behov som en aktiv hund har.
jeg ville derimod hellere se på ting som :
1 - er der trapper den skal gå på ? så ville jeg ungå hunderace der typisk er kendt for fx dårlig ryg eller hofte.
2. ungå racer der er kendt for at gø meget
3. være opmærksom på nogen hunderacer har sværere ved at være alene end andre.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.199
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 667 Emner: 124 Svar: 7.258
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
For Ziva kunne vi nemt bo i en 1. Værelses lejlighed.
Retriever af jagtlinjer, en lille krudtmås med rigeligt knald på
Vil I ha' en golden, så er det det i køber og bare passer på trapper mens den er hvalp.
feb 2019
Følger: 1 Svar: 1
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Min Luna boede i lejlighed på hhv. 69, 64 og 34 m2 de første mange år af hendes liv. Det var først, da hun var 11.5 år, at jeg mødte min kæreste og flyttede hjem til ham i hans hus med have
Jeg har nu en labrador af jagtlinier, hun ville også sagtens kunne bo i lejlighed
Jeg ville ikke lade boligforholdet afholde mig fra at få den race, jeg helst vil have (jo måske ikke en Skt. Bernhard på 5. sal
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.149
Mine Schæferhunde kan også.
Så det skal altså ikke afholde jer.
Vælge hunderace - hjælp!