{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Kennelhoste?? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har prøvet at hunden har kennelhoste?
Harley går og hoster eller det lyder mest som hvis man har noget der kriller i halsen. Han har en enkelt gang lavet opkastfornemmelsen. Han er også lidt snottet og det er lidt grønligt. jeg har dog ikke taget hans tempratur endnu. Jeg vil selvfølgelig kontakte dyrlægen i morgen, emn ville godt lige høre fra jer også

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kennelhoste??
  • #1   17. apr 2007 Lyder som kennelhoste...

(link fjernet)

• #2   17. apr 2007 Det skal også lige siges at hans appetit og humør ikke fejler noget.

• #4   17. apr 2007 Henriette: Den har jeg tjekket men der står intet om snot

• #5   17. apr 2007 Det lyder kun meget tør og ikke med slim

• #6   17. apr 2007 Det kunne godt lyde som kennelhoste.

• #7   17. apr 2007 ...hmm...okay...lyder da også underligt med Grønt Snot... Du skal sikkert have fat i Dr.Dyr...

• #8   17. apr 2007 Henriette: Det kan du tro jeg også vil.
    Ville bare lige høre herinde også. Der sidder altid nogen med god erfaring. han får desværre prednisolon for hans allergi og jeg har fået at vide af Dr.dyr at det nedsætter hans imunforsvar så jeg tager ingen chancer med ham

• #9   17. apr 2007 Battie havde det som hvalp og det startede med søløvehosten og opkast, efterfølgende kom der grøn snot og vi var hos dr. dyr atter en gang - han havde så fået lungebetændelse. Selve kennelhosten kan man kun afhjælpe med hostestillende medicin, men hvis det sætter sig til noget andet kan det behandles. Kennelhoste er en virum som medicin ikke kan tage.
    Men tidspunktet for hosten er her i foråret, så god bedring med den lille..
    Battie sender; jeg ved hvordan du har det savler SS

• #10   17. apr 2007 Anna : Loooool Tusind tak. Jeg ringer til dyrlægen i morgen tidlig. Tusind tak for svarene alle sammen. Elsker Hg's brugere.....

• #11   17. apr 2007 velbekommen da og god bedring med hundebassen SS

• #12   17. apr 2007 Min hund har haft det to gange trods det at han er vaccineret.......det er et rent helvede. Anden gang sov jeg ik i to nætter, selvom dyrlægen påstår at vaccinen gør at det ik udvikler sig så slemt.

• #13   17. apr 2007 jeg synes da ikke at have hørt at der findes en vaccine mod kennelhoste? det ville da være rart hvis der en SS

• #14   17. apr 2007 Anna- jo der gør, det vidste jeg heller ik indtil min dyrlæge nævnte det......men den er langtfra 100% sikker.
    Men symptomerne skulle ik være så slemme.
    Min hund får den i en kombination med hans årlige vaccine, men jeg vidste det egentlig ik før dyrlægen nævnte det ved hans 1 års vaccination:o)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #15   17. apr 2007 Der er ingen vaccine mod kennelhoste, men rimelig nyvaccinerede hunde bliver sjællent angrebet, og da slet ikke i samme omfang end ellers.. Knirke fik det ikke... selvom vi var på besøg ved min søster og hendes hunde der lige havde fået det og hostet et par dage, der viste vi selvfølgelig ikke at det var det, for så havde vi holdt os væk... da det smitter meget.. Knirke var lige blevet vaccineret 14 dage før....

• #16   17. apr 2007 okey, det må være lidt ligesom vores influenza vaccine hvor man beskyttes mog en type, men der er flere typer i omløb, så man netop ikke er sikret. Vi fik så at vide dengang at det er værre for hvalpe at få kennelhoste end voksne + at hundens immunforsvar skulle rustes bedre SS

• #17   17. apr 2007 Lena- jo der er......du kan bede om at få den sammen med hundens årlige vaccine.
    Dyrlægen oplyser bare ik om at kennelhoste er med i den alm vaccine, med mindre du spørger-

Anna- Præcist det eksempel gav dyrlægen også mig:o)

• #18   17. apr 2007 Valdemar har lige haft det sådan med grøn snot og kom på antibiotika .. fik taget en podning af snottet hos dr. dyr
    Han hoster lidt stadig men det er kun en virus

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#19   17. apr 2007 Jeg talte med min dyrlæge om det da jeg kom hjem, og da vi havde fundet ud af at det var det min søsters hunde havde... Der fik jeg at vide at man ikke kunne vaccinere mod det, men at Knirke var rimelig dækket ind, da hendes årlige vaccination var så frisk... Han sagde at kennelhoste ville gå over af sig selv.. at hunden ikke ville dø af det, med mindre den var gammel eller svag.. dem kunne det være farlig for... Man kunne få et hostestilne middel, som kunne hjælpe hunden og stilne hosten... så både dyr og mennesker kunne sove... Min søsters hunde var friske igen efter en lille uges tid igen..

• #20   17. apr 2007 Lena- Jeg er stadig uenig.....der er en vaccine, men den er langtfra 100% sikker.
    Hvorfor siger han så at hunden er dækket ind ved sin årlige vaccination? Den dækker jo kun ting som hundesyge, parvo mm......
    Virker lidt modsigende

• #21   17. apr 2007 Ok det er måske forkert at kalde det en vaccine mod kennelhoste, men du kan som sagt be om at få det i samme sprøjte som ved den årlige vaccination.....Den gør at symptomerne ik er så slemme.

• #22   17. apr 2007 På den første vaccination fønix fik der er krydset af at kan han er vaccineret mod kennelhoste... Så det kan de...

Men i sundhedsbogen står det ikke under vaccinationen...

• #23   17. apr 2007 Sigga- Nemli:o)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#24   17. apr 2007 Den årlige vaccine styrker hunden modstandskraft generelt... Han kunne ikke udelukke at hun var smittet... kun at de var stor chance for at hun var modstandsdygtig... generelt skal man holde sig fra hunde der har det, og de syge hunde bør isoleres, da det er meget smitsomt... Min søsters hunde er jagthunde.. de skulle holdes i rimelig ro i en månedstid efter.... det er en hård omgang for hunden lang tid efter. Hvis man kan vaccinere mod det... hvorfor kan de så få det alligevel....

• #25   17. apr 2007 De kan stadig få det men det er ikke så slemt som hvis de ikke er...

• #26   17. apr 2007 Lena- Fordi virussen hele tiden udvikler sig, præcist ligesom ved menneske influenca, den er jo heller ik 100%.
    Min hund var ovre det i løbet af 3dage, men skulle holdes i ro i 14dage

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#27   17. apr 2007 Har lige tjekket samtlilge hunde bøger jeg har... der står der at der ikke findes en vaccine mod kennelhoste.. at den er meget smitsom.. og rammer hvor mange hunde er samlet.... at smittede hunde skal isoleres... at mennesker kan overføre smitten via bl.a tøj...

• #28   17. apr 2007 Lena...

Jeg vil gerne scanne det stykke papir jeg har hvor der står at Fønix er vaccineret mod det og sende det til dig...

• #29   17. apr 2007 Min bella har haft det en gang og hun bliver kun vacc hvert andet år...Men da bella havde det købte jeg noskapin i håndkøb på apoteket og det tog det på 2-3 dage... Husk at lad vær med at tage hunden med ud til steder hvor der kommer mange hunde da det smitter meget hurtigt.

• #30   17. apr 2007 Lena- nej der er ik en egentlig vaccination, men den er med i den årlige vaccination.......det er da mystisk vi er to der er blevet "løjet" for så.

• #31   17. apr 2007 Hvordan behandles kennelhosten?
    Hunden behandles med hostestillende medicin og eventuelt med antibiotika, hvis der er mistanke om begyndende lungebetændelse. I sygdommens akutte fase og i rekonvalescensfasen bør du holde hunden i ro.

Sygdommen kan til dels forebygges ved årlig vaccination mod nogle af de viruser, der indgår i sygdommen.

Hapset fra netdyredoktor.dk

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#32   17. apr 2007 Det behøver du ikke... for det er ikke aktuelt for mig... Vi er dækket nok ind med den almindelige vacc. og opsøgerr normalt ikke andre hunde... Vi kommer ikke steder med mange hunde... Har de fundet en vaccine er det fint med mig... den var der bare ikke da min søsters hunde var syge, for et halvt år siden... de vaccinere hundene for alt hvad de kan... da de er der hvor mange hunde er samlet.... tit...

• #34   17. apr 2007 Lena- Min hund er fra 2005, og da han blev vaccineret som hvalp fandtes den.....

• #35   17. apr 2007 Man kan forebygge sygdommen ved vaccination (se vaccination).

Taget fra den side KJ linkede til

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#36   17. apr 2007 Knirke var klods op af dem.. De hostede og regerede.og havde gjort det et par dage..hun legede med dem... og hun havde kun fået den årlige vaccine 14 dage før... nogle af de viruser der kan indgå i kennelhostem som du nævner, findes i den almindelige årlige vaccine...
    Min søster troede at det var lidt forkøelse, da de et par dage inden, havde været på en stor jagt.. og hvor hundene havde været meget våde og kolde.

• #37   17. apr 2007 Man kan ikke vacciner mod kennelhoste kun delvist da den består af flere forskellige bakterier og kun nogle af dem vacciner man imod ved den årlige vaccination.
    Og selvom den er vaccineret kan den godt få det men man siger at hvis hunden er vacc bliver det ikke så slemt.

• #38   17. apr 2007 C&J- det er også det jeg sidder og skriver:o)

Lena- Hmm er det ik også det jeg skriver??

Skrevet: 17-04-2007 22:44:10

Lena- nej der er ik en egentlig vaccination, men den er med i den årlige vaccination.......det er da mystisk vi er to der er blevet "løjet" for så.

• #39   17. apr 2007 Lena- havde du skrevet det fra starten af havde vi været helt enige:o)

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#40   17. apr 2007 Mine hunde får den ganske almindelige vaccination mod hundesyge og influenza. Nogle af de stoffer, der forebygger disse 2 sygedomme... forebygger ligeledes også mod nogle former for kennelhoste... men... man kan ikke vaccinere mod kennelhoste..
    I min bog står..
    "Forebyggelse ved vaccination er noget omdiskuteret. Man kan vaccinere imod parainfluezavirus og adenovirus type 2, som nogle af de vira, der forårsager kennelhoste. Vacccinen er effektiv imod kennelhoste forårsaget af disse vira, men giver altså ingen beskyttelse imod alle de andre årsager til kennelhoste. Det er altså ikke muligt at udgå kennelhoste ved vaccination." Fra bogen "spørg dyrlægen om hunden"

• #41   17. apr 2007 Lena- Det var da ik det du skrev før??
    Sorry men jeg tror altså mer på min egen dyrlæge, samt pålidelige kilder som jeg allerede har linket til......
    Min hund bliver så ik vaccineret mod influenza

Skrevet: 17-04-2007 22:30:13 Slet indlæg

Ok det er måske forkert at kalde det en vaccine mod kennelhoste, men du kan som sagt be om at få det i samme sprøjte som ved den årlige vaccination.....Den gør at symptomerne ik er så slemme.

Læs jeg kalder det ik en vaccine!

• #42   17. apr 2007 Jeg smutter nu, vi bliver nok ik enige alligevel

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#43   17. apr 2007 Jeg har hele tiden skrevet at Knirke kun har fået den ganske.almindelige årlige vaccination... Jeg har ikke bedt om at få noget andet sprøjtet med.... Hun fik ikke kennelhoste, selvom hun var i nærkontakt med syg dyr... Nogle af de stoffer der modvirker influrenza og hundesyge, modvirker også visse viruser mod kennelhoste... det får man med i købet, men man kan ikke alene vaccinere mod kennelhoste.... gid man kunne....

• #44   17. apr 2007 Lena- Jeg har nu aldrig hørt om at hunden bliver vaccineret mod influenza, det gør min ihvertfald ik.....
    Jeg har nu heller ik skrevet at man kan vaccinere alene imod kennelhoste.
    Meget muligt at du ik spørger om noget ekstra, men det gør jeg hvis jeg skal ha kennelhoste med.

Sygdommen kan til dels forebygges ved årlig vaccination mod nogle af de viruser, der indgår i sygdommen.

Bedre kan det vist ik skrives......

• #45   17. apr 2007 Lena- De virusser man vaccinerer imod ændres jo hele tiden....Derfor er den ik 100%, men det har jeg vist også skrevet en gang før

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#46   17. apr 2007 Ingen steder står at den er vaccineret mod kennelhoste, for dertil er der ingen vaccine... Hunde der lige har fået den almindelige årlige vaccination siges at mere modstandsdygtig mod sygdommen, som hunde der står for at skulle vaccineres... det er kendsgerningen.. Man kan vaccinere mod hundesyge, influrenza, rabis og måske mere... men ingen vacciner er mod kennelhoste..
    Logger ud nu... skal op kl. 6.30. Kan i sove godt..

• #47   18. apr 2007 Læs lige mine links igen.....
    Det er da sjovt at du mener både min og siggas dyrlæge lyver.....Samt går imod dyrlæger på nettet alt sammen baseret kun på din dyrlæges udsagn.

Sikker på sigga ik skal sende det papir?

C&J skrev det så flot:
    Skrevet: 17-04-2007 22:56:24

Man kan ikke vacciner mod kennelhoste kun delvist da den består af flere forskellige bakterier og kun nogle af dem vacciner man imod ved den årlige vaccination.
    Og selvom den er vaccineret kan den godt få det men man siger at hvis hunden er vacc bliver det ikke så slemt.

• #48   18. apr 2007 Jeg tror altså ik du læser ordentlig hvad der bliver skrevet.....Jeg har ik skrevet der står nogen steder hvad min hund er vaccineret imod, jer skriver hvad min dyrlæge har sagt face to face, og det stoler jeg 100% på. Og jeg bliver bekræftet i at det er rigtigt af samtlige andre der har skrevet i tråden.

• #49   18. apr 2007 Sov godt:o)
    Tror i bund og grund vi er enige, det er bare svært at formulere sig så alle forstår hvad man mener.

Kommentér på:
Kennelhoste??

Annonce