3.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 62 Svar

Lidt vigtigt !! Lidt vigtigt !!

Læste lige det her i en af de grupper , jeg er inde i … er der nogen der har hørt / stødt på det ?
Der er flere i gruppen der har været inde på Dansk Hunderegister og se … og deres hunde stod der ikke mere. … Så de måtte oprette dem igen manuelt.
…………………………………… Læst i gruppen …………………
Der stod -----> Blot til info:
En god ide er at gå ind i Dansk hunderegister og tjek om jeres hunde står der! De er gået over til et nyt system, hvor det ser ud til, de ikke automatisk bliver overført .
..........................................................................................

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt vigtigt !!
  • #1   2. feb 2019 Tak for info, min hund stod der heller ikke. Men nu gør han

• #2   2. feb 2019 Den er god nok smiley

Jeg fik mail fra dhr om det, og ganske rigtig var mine hunde væk da jeg loggede ind smiley

Skulle bare taste brugernavn og adgangskode ind under knappen "find mine hunde" (som står på registreringspapirene) og så var de tilbage igen smiley

• #3   2. feb 2019 Jeg har ingen besked fået udover den Nittib skrev om her

• #4   2. feb 2019 Det kan måske være fordi du ikke har registreret din e-mail adresse på dhr?

• #6   2. feb 2019 Okay John, har du det bedre nu?

• #8   2. feb 2019 Ja, det fremgik jo ikke ligefrem af din kommentar HVEM der var amatører smiley

• #9   2. feb 2019 Man er pr definition amatør, hvis man ikke modtager betaling for ydelsen. Sådan cirka smiley

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #10   2. feb 2019 Så er jeg da næsten amatør i det jeg laver på jobbet smiley

• #11   2. feb 2019 Jeg får Nemid-boksen op og når jeg taster bruger-id og kode forsvinder boksen og der sker ikke mere, men jeg er ikke logget ind...

• #12   2. feb 2019 Jeg kan fint komme igennem det med NemID og får også et felt frem hvor jeg kan trykke "find mine hunde". Når jeg så taster det brugernavn og adgangskode der der står på registreringsattesten så står der bare at "der er ingen hunde knyttet til det brugernavn" smiley

• #13   2. feb 2019 Jamen tak for påmindelsen - Jeg må hellere få tjekket om Fiibi er tilmeldt endnu så.. Ellers skal jeg have det gjort. smiley

• #14   2. feb 2019 Så fik jeg Kia meldt afdød smiley

Det gjorde mere ondt, end jeg lige havde regnet med ...

• #15   2. feb 2019 Hmmmm. Mine 3 hunde er også pist væk. smiley

• #16   2. feb 2019 Kirsten har du søgt på "Find mine hunde"?

Når I finder jeres hunde, så husk at I skal tilknytte dem, til jeres profil.

• #17   2. feb 2019 Tucker var også væk, men er blevet fundet frem igen.
    Tak for info.

• #18   2. feb 2019 Ja jeg har søgt og der stod at der ikke var tilknyttet hund.

• #19   2. feb 2019 Måske jeg skal gå derind og prøve igen.. smiley

• #20   2. feb 2019 Har lige været inde og tilknytte Charlie...

• #21   2. feb 2019 Jeg kunne logge ind med min mands nem-id, så nu er hundene tilknyttet ham i stedet, men med mig som sekundær besidder.
    Underligt, men så står de i hvert fald hos én af os.

• #22   2. feb 2019 Conor er heller ikke derinde. Meget passende - lige i øjeblikket er han væk. Dog formodes han at befinde sig inde under sengen, hvor der ikke har været nullermænd, siden han flyttede ind. Den fede kunne ikke rigtigt være der, så dengang . . . yak smiley

• #23   2. feb 2019 Jaaaa. Så lykkedes det også mig at finde mine 3 drenge. smiley

• #25   2. feb 2019 Tak for info!
    Det lykkedes mig at få hentet Cody over på min profil.
    Men da jeg ikke kan finde registreringsattesten på Viktor, har jeg skrevet til dem. Så må vi se, hvordan vi løser det smiley

• #26   2. feb 2019 tak for det nitib

underligt de ikke melder tilbage på det.at de ikke har opdateret,eller hvad der er gået galt.

fandt min hund, han var også pist væk.

det var nu ikke så ligetil

. jeg kunne ikke rigtig finde ud af hvad der mentes med tidl.ejere,der har aldrig været andre end mig,men der mentes altså

f.eks

kennelen han kom fra

bare til almen orientering. til de hundeejere der har en hund fra en kennel.

håber jeg har skrevet det forståeligt

• #27   2. feb 2019 Tak for info.
    Mine maltesere var også væk, og det er ikke smart, når der ligger sne smiley
    Jeg kunne kun finde attesten på Emily, men de andre dukkede heldigvis op sammen med Emily.
    Det undrer mig dog lidt, at mine telefonnumre manglede på DHR, for de står på Emily registreringsattest.

• #28   2. feb 2019 Hmmm … hvor mange hunde er der egentlig i Danmark ??
    Tænk hvis de alle sammen bare sådan flyver rundt ----> ingen steder.

De bliver sgu da nødt til at tage sig sammen i Dansk Hunderegister. Det er jo ikke alle hundeejere der er på HG … eller i en eller anden gruppe , hvor de bliver informeret om dette.

Og hvad med de hunde , der evt. løber væk og man ikke kan finde ejeren ?

• #29   2. feb 2019 Tja, det er lovpligtigt at registrere hundene i DHR, men så skal det sørme også virke.

• #30   2. feb 2019 Mine var også væk, jeg sendte en mail til Dansk hunderegister med hundenes chipnumre, så oprettede de dem;)

• #34   2. feb 2019 # 14
    Føler med dig Sanne.
    Jeg fik også afmeldt Taliban og måtte kæmpe med tårerne.

• #35   2. feb 2019 Jeres hunde er IKKE slettet.
    Blot ikke knyttet til jeres nemID som de gerne vil bruge fremadrettet. De ligger blot som de altid har gjort.

Tag papirerne fra hunderegisteret, på dem står der brugernavn og login. Så kan i finde jeres hunde.

Hvis ikke i har tilmeldt jeres hunderegister til NemID, så kan i ikke finde dem derinde.

Men jeg vil anbefale jer når nu i er inde og tjekke, at i melder hunderegisteret til jeres NemID.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.556
    #36   2. feb 2019 Jeg forstår overhovedet ikke, hvordan det kan lade sig gøre at kikse så stort!

• #37   2. feb 2019 Det er IKKE kikset og jeres hunde er IKKE slettet.

• #38   2. feb 2019 Jeg vil anbefale, at I i samme omgang tjekker, om jeres profil er opdateret. På min var telefonnumrene forsvundet, selvom de står på attesten.

• #39   2. feb 2019 hvis hunden ikke er slettet hvorfor kan man så ikke finde den nemt og ligetil på d.h.r.

iøvrigt og det synes jeg er megavigtigt,så var der slet ikke noget telf.nr. på mine/mopsens data.

det skulle jeg selv sætte ind.

da endelig kom ind på d.h.r. stod min gamle adresse,på mit første log in

da jeg så gik ind anden gang for at påfører mit telf.nr kom min nuværende adresse ind,så et eller andet sted er der noget rod.

det er muligvis også rodet det jeg har skrevet,men det er som jeg husker det.
    jeg skulle altså logge ind to gange for at få det hele ok.

• #40   2. feb 2019 øvrigt og det synes jeg er megavigtigt,så var der slet ikke noget telf.nr. på mine/mopsens data.

Nu er telefonnummeret jo ikke mega vigtig. Navn og Adresse er da vigtigere, har de det, så kan de altid få dit tef. nr.

da endelig kom ind på d.h.r. stod min gamle adresse,på mit første log in

Det er jo nok fordi du boede på den adresse den gang du registrerede hunden, og så har du ikke meldt flytning til hunderegisteret., det glemmer folk altid.

Det er jo lige netop derfor, at hunderegisteret gerne vil have at det hele kører over NemID, for så bliver flytninger opdateret automatisk.

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.556
    #41   2. feb 2019 Selvfølgelig er det da en mega bommert. Laver man et nyt system, informerer man sgu sine brugere. Det er lovpligtigt at stå i det register, og alligevel sørger de ikke for at informere deres brugere, det er mega kikset!

• #42   2. feb 2019 Ja sikke en masse bøder der kan blive udskrevet

• #43   2. feb 2019 et telf er da vigtigt,det er den eneste måde d.h.r. kan få fat i mig på,i tilfælde af min hund er forsvundet,og da den har den LOVMÆSSIGE chip,kan det register vel kontakte mig,hvorfor skal man ellers oplyse telf nr,der stå ovenikøbet på skemaet

nr.1 telf nr
    nr 2 telf nr
    nr 3 telf nr

jo jeg flyttede også adressen til d.h.r. sammen med de andre flyttepapirer

,som jeg skrev,efter anden log ind,så kom min nuværende adresse frem,hvad den IKKE
    gjorde ved mit første log ind

• #44   2. feb 2019 Jeg kan nu ikke se det store problem, mine hunde blev hurtigt linket til min profil igen vha attest og de var jo ikke væk som sådan.. Det er vel ikke dhr's skyld at folk smider deres attest væk smiley

Men jeg fik selvfølgelig også mail om det..

• #45   2. feb 2019 Crazy, jeg ville ikke vide det, hvis jeg ikke havde læst det herinde - og det trods min mail står på reg-attesterne.
    Og ja, spamfilter ér tjekket.

• #46   2. feb 2019 Nej, det er netop også det jeg tænker er forskellen.. Hvis alle havde fået mail om det, ville reaktionerne nok have været anderledes smiley

• #47   2. feb 2019 Ja det er skisme lidt fjollet det hele.

• #48   2. feb 2019 Ja sikke en masse bøder der kan blive udskrevet

Hvorfor skulle der uddeles en masse bøder ?
    Hunden er jo registreret, den er IKKE slettet.

Prøv lige at læse 35 igen.

t telf er da vigtigt,det er den eneste måde d.h.r. kan få fat i mig på,i tilfælde af min hund er forsvundet,og da den har den LOVMÆSSIGE chip,kan det register vel kontakte mig,hvorfor skal man ellers oplyse telf nr,der stå ovenikøbet på skemaet

Nej, man skal ikke opgive telefonnummer, men man kan opgive det.
    Og selvfølgelig kan de få fat på dig selv om de ikke har dit nummer, har de dit navn og adresse, så er det da bare at ringe til oplysningen.

• #49   2. feb 2019 Jeg var også lige inde og putte et tlf.nr. på, det var der nemlig ikke. Det vil da også være den absolut nemmeste måde at komme i kontakt med mig på, hvis man pludselig står med min hund.
    - Foretrækker da også at have nr. på navneskiltet, selvom det heller ikke er blandt kravene.

• #50   2. feb 2019 Bum bum - Gad vide hvor jeg lige har fået forputtet registreringsatteten smiley Troede den lå med stambogen, sundhedsbogen osv. smiley Jeg har kun dette lille blå kort i min pung, men der står ikke noget log-in på....
    Han er heller ikke tilknyttet på min profil smiley Fik også lige opdateret med telefon nr. smiley

• #51   2. feb 2019 Nu skrives der også , at flere hunde heller ikke står i det gamle system længere .

Ja... Jeg ved ikke ret meget om det … men kan kun læse hvad andre skriver .

Jeg håber da at alle hunde efterhånden dukker op i Dansk Hunderegister igen, ellers går der da helt kaos i det.

Mit log-in virker heller ikke på min "nye" LILLY

• #52   2. feb 2019 Ingen af mine hunde kan findes smiley smiley

Jeg har logget ind med Nem ID og kan godt ændre i adresse osv. Der var ikke tilføjet telefonnummer ? Så det har jeg fået rettet.

Men hundene kan jeg sgu ikke finde smiley På trods af, at jeg sidder med registreringsattester og kode smiley
    Nogen der ved om de arbejder på sagen ? Eller om man selv skal ind og oprette hundene ?

• #54   2. feb 2019 John: Ikke i mit tilfælde smiley Den bad mig om at indtaste cpr nr osv, fordi det var første gang jeg loggede ind med Nem id (efter jeg var logget ind med nem id), og så prøvede jeg at finde hundene, med kode fra registreringsattest, men den skriver bare, at der ikke er registreret nogen hunde smiley

Måske jeg skulle prøve at logge ind igen ? Den har måske bare brug for en tænkepause, efter første log ind med nem id ? smiley

• #55   2. feb 2019 Aika kunne jeg godt finde. men ikke Keiko.
    jeg kan så heller ikke finde hans nye registrerings attest. så det nok fordi jeg sidder med en gammel.

hvordan går man en ny hvis man har fået en smidt væk ?

• #56   2. feb 2019 ah glem bare mit spørgsmål xD nu fandt jeg den selvfølgelig. haha

• #57   2. feb 2019 så fik jeg dem begge overført smiley

• #58   2. feb 2019 Det hjælper at skelne mellem store og små bogstaver smiley
    Så nu er 2 af hundene registreret korrekt. Skal lige have fundet de sidste papirer frem, så der kommer styr på dem alle.

• #59   3. feb 2019 Ann-marie, jeg har lige siddet og gjort det samme, tastede min gamle login fra reg. attesten og valgte 'tilføj hund'
    Der skete ikke noget, før jeg loggede på igen. Så var den der. Jeg fik så også en mail, loggede ind med nemid, og kunne nu se både mit tlf.nr. og hunden.

Man får sgu da en forskrækkelse, når man logger på med nemid, og ser, at der ingen hund er registreret. De burde have rundsendt en oplysningsmail til alle, så der ikke opstår tvivl.

• #61   3. feb 2019 Helt enig Trine. Jeg var registreret med mail derinde, men har intet hørt den vej. Jeg så det på facebook smiley Det er bare ikke godt nok! Jeg har sendt en mail til dem, så må vi se om jeg får noget information.
    Det mindste de kan gøre, at melde det ud i dagspressen, så informationerne når ud til flere hundeejere end dem der er på HG og FB.

• #62   4. feb 2019 Nu undre jeg mig over hvem der ejer den brune hund jeg har her hjemme og som jeg går tur med, bruger penge på osv smiley for det åbenbart ikke min, for jeg har ingen hunde tilknyttet og heller ikke når jeg logger ind med koderne på registreringsattesten,, så nu har jeg sendt en mail til dhr

• #63   4. feb 2019 Okey i dag står han der, men må vist hellere tjekke engang imellem og ikke tage det for gode vare, at han bare står der, mit tlf nr var også væk, men nu kan han ringe hjem igen, hvis han bliver væk uden sit navneskilt ??

• #64   4. feb 2019 Af én eller anden grund havde jeg to logins liggende. Det ene fandt fint Aqui og Lanka (Som jeg ellers er ret sikker på, at jeg allerede én gang har meldt død) Men det andet login fra Lufkaz registreringsattest, der får jeg også den besked om, at der ikke er nogle hunde tilknyttede.
    Jeg har sendt dem en mail med alle informationer, og så håber jeg, at han kommer ind på plads, hvor han skal være...

• #65   4. feb 2019 Jeg kan stadig ikke finde Charlie ved hjælp at det log-in der står på papiret, så jeg prøvede at ringe til dem. Jeg var nummer 149 i køen der ventede på at tale med en medarbejder.?? Jeg tror bare jeg ringer en anden dag ??

• #69   4. feb 2019 Hvis i har problemer med at finde jeres hunde, så kontakt dhr og giv dem informationerne på hunden, så tilmelder de hunden til jer. smiley

Hundene er altså ikke nødvendigvis helt væk i systemet selvom i ikke kan finde dem. Jeg fik tilmeldt rosa selv, men Lucky kunne jeg ikke af en eller anden grund, jeg skrev til dem, dagen efter var Lucky også meldt på.

At der mangler oplysninger som telefonnummer er vel fordi det er et nyt system, så når i logger ind med nemid opretter den jo en helt ny bruger, ellers var hundene jo også bare registreret.
    Så jeg er sikker på at under det gamle system, hvor hundene fortsat står til i flytter dem, også er telefonnumre.

Ja de burde nok at have sendt mails ud. Jeg ved ikke hvor jeg hørte det, men det er da ved at være et par måneder siden at jeg skiftede mine over til det nye system. Men umiddelbart har det nok været på Facebook og derudover står det også på deres hjemmeside. Jeg tænker at de bare har villet kører dem over stille og roligt, så når man skal skifte adresse eller oprette en ny hund f.eks. Kommer de over i det nye system.

• #70   4. feb 2019 My only, det er nemlig korrekt. Der er INGEN hund som er slettet.
    Men det er nok en god ide at vente lidt med at gå ind og oprette NemID, deres hjemmeside er lige nu vist gået ned.

Og selv om i ikke går ind og får hundene overført ril jeres NemID/CPR nummer, så vil de stadig være registreret og kan findes, hvis uheldet er ude.

• #71   4. feb 2019 #68 Det siger de også på deres telefon når man sidder i kø, så jeg tager det bare roligt og venter en uge.

• #74   4. feb 2019 hørte lige i radioen ,ganske flygtigt,at ingen hunde er "forsvundet" men deres system er delvis "forsvundet".

de burde da melde det langt bredere ud måske en kort besked på tv.lorry.

.men vores hunde findes altså,formoder jeg. min sidder i hvertfald lige nu i vindueskarmen og bare glor ud i parken

Kommentér på:
Lidt vigtigt !!

Annonce