{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Det med at tale til sin hund/hundene {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Håber det okay jeg laver endnu en hyggetråd smiley

Tror alle os med hunde kender det med at tale med sine hunde som om de var babyer eller bare helt normalt smiley
I dag stod jeg udenforan Rema 1000 med hundene i mens min far var inde og handle.
Der står en dame i gang med at låse sin cykel op. Jeg beder Dumle og Toffie om at sætte sig og giver dem en guffer og for så ramt Dumle med min negl ved munden og siger med det samme “ej undskyld” og nusser ham, hende damen kigger bare på mig som om jeg er mega mærkelig smiley

Nogle der har prøvet noget lignede?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det med at tale til sin hund/hundene
  • #1   22. jan 2019 Jeg snakker med min hest, og såmænd også med Henning smiley

profilbillede
  • #2   22. jan 2019 Jeg snakker hele tiden til mine, og får helt sikkert en masse tossede blikke - Jeg har lange samtaler med dem på gåture, hahah!

• #3   22. jan 2019 Snakker med alle slags dyr.. Selv edderkopper og advare dem smiley

Især dem på mit badeværelse, fortæller dem at hvis de ikke er væk næste gang jeg skal derud bliver de skyllet i kloaken..

• #4   22. jan 2019 Får ofte blikket, nogen gange også fra andre hundeejere, fordi jeg godt kan finde på at imitere en samtale ml hundene - med dertilhørende hundestemmer, som jeg lige tænker passer til hunden smiley

Fx
    Coco snuser til Øjvind: "Mm, Ø du snuser godt idag", Øjvind vender sig for at snuse til Coco, Coco laver vineren og napper ud i luften (INGEN hanhunde må snuse til hendes rumpet) "NEJ Ø! Du ved godt jeg er dobbeltmoralsk på det punkt!" Ø siger så (med tumpet fedtmulestemme) "nå ja Coc' du'så sær.. hej! Det her græs snuses godt, har du snust, Coc'?" Osv smiley

Nu er Ø en gammel ven og ejer er vant til mærkelige jeg, men det samme kunne ske med fremmede hunde og ejere. Folk bliver oftest lidt akavede pg stille, når de opdager hvad der foregår smiley

• #5   22. jan 2019 Jeg snakker med fiskene, på arbejde.
    Bliver drillet med det smiley
    Sagde du noget til mig?
    Nej, jeg snakkede med fiskene.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #6   22. jan 2019 Jeg snakker med aslan om mere end mennesker smiley

• #7   22. jan 2019 Nu roser jeg jo Walter når han spiser, da han ikke gør det så tit, så jeg skal nok ikke snakke smiley

• #8   22. jan 2019 Ha ha ja jeg snakker også tit på hundene på gåtur smiley nogle gange kommer jeg i tanke om at jeg er ude i offentligheden smiley

• #9   22. jan 2019 jeg har tit nogle latterlige samtaler med mine hunde og min sheltie svare mig igen også ??

• #12   22. jan 2019 Jeg snakker også både med og for mine hunde smiley Både herhjemme, men også når vi går tur. Jeg snakker dog ikke til dem som var de babyer, men bare som de var mennesker smiley

• #13   22. jan 2019 nå ja tale med hunden i det offentlige
    det kan være dumt især hvis en person vender sig om og siger:

"sagde du noget til mig,omkring en godbid"

• #15   22. jan 2019 Jeg har godt nok mange gange gået og snakket til Tucker, rundet et hjørne og så står der en person og ser meget undrende på mig smiley
    Der er også undrende blikke når jeg f.eks. træner lidt i byen med ham, for han bliver altså rost med en glad og høj stemmeføring ;D

• #16   22. jan 2019 Folk kigger bare jeg kommer gående, fordi mine er så små.. Men ja de kigger nok lidt mere mærkeligt på mig, når jeg går og snakker med dem, eller står og forklare dem ting.

Det er sket op til mange gange, at min kæreste på vores aftentur er gået ind i en butik og jeg så venter med hundene i de 5 minutter det tager at købe en mælk eller lign. Når vi står og venter sidder jeg gerne på hug eller har dem på armen og så snakker jeg, og forklare dem at far lige er inde efter f.eks. mælk og at han snart kommer tilbage og at små hunde altså ikke må komme ind i butikken smiley

• #17   22. jan 2019 Det første jeg gør hver eneste gang jeg kommer hjem, er at sige med høj lys stemme: ER DET MUSSERNE?! Hvor er det heldigt at det er jer og ikke nogle andre der er hjemme smiley

Hvis der nogensinde er eller har været nogen der høre det, som ikke kender mig eller hundene, så må de da tro at jeg er skør i bolden xD

• #19   22. jan 2019 Synes nu de fleste her i området synes det er meget normalt.
    Hvis nogen siger noget er det “kan godt forstå dig, hunde er bare bedre at tale med. Eller “ej hvor er i altså bare søde og god kommunikation i har!”
    Jeg taler altid med mine dyr. Gør alle jeg kender også tror jeg.

• #20   23. jan 2019 Synes ikke jeg var så slem da jeg havde hund..
    Men tager mig selv i at tænke mår jeg er i stalden at de andre må tænke jeg er en idiot så meget jeg snakker med de unge heste xD

• #21   23. jan 2019 Ork ja - har mange og lange samtaler med mine hunde smiley

• #23   23. jan 2019 Jeg har trænet i Schæferhundeklubben hvor der er en overvægt af store semimuskuløse mænd med store gøende schæfere som er vant til en lidt hård behandling

Sådan en gang sludder - stop nu med at vedholde den opfattelse af schæferhundeklubben !
    Der er dæleme sket meget, siden jeg startede i 90 - dengang var det som du skriver, men det er det altså ikke mere !

• #26   23. jan 2019 Trine -

Nej, men jeg kan kun yderst svært forestille mig, at folk står og vender øjne (du skriver jo også selv at det er imaginært) over at du træner din lille collie på den måde du gør?

Jeg ved, at der er folk, der er gået i stå i 90´erne, men at de allesammen er dumpet ned i den kreds du har valgt at frekventere, anser jeg som ret usandsynligt?

• #27   23. jan 2019 Iøvrigt ser jeg ikke formålet med at være i en klub, hvor der er så mange tosser?

Jeg mener, jeg tager ikke i en collieklub, hvor der trænes rally og "tricks" - jeg ville ryge helt udenfor med det samme, for den måde jeg træner på er helt anderledes, langt mere kontant, langt mere larmende og foregår med en hund i et langt højere driftleje.

Så - ja, jeg vælger nogle, der træner på nogenlunde samme måde som mig, så jeg ikke behøver at blive irriteret over hvor dumme de andre er og så bruge tid på at udstille dem herinde bagefter ....

• #30   23. jan 2019 Trine - det er nok bare mig, men jeg synes der går sport i at udstille schæferhundeklubben som noget dårligt, vóldsomt og grænseoverskridende (for hundene) - men fair nok, hvis det ikke var det, der var dit formål, så beklager jeg min reaktion, som helt klart var skudt over målet.

• #31   23. jan 2019 Dit valg at du sletter - det ændrer jo stadig ikke noget og jeg kommer aldrig til at forstå, at man ikke kan stå ved hvad man skriver.

Never mind - sorry for ot om ikke andet.

• #34   23. jan 2019 At have været i en kreds hvor der har været idioter er ved gud ikke grundlag for at generalisere oplevelsen ud på en klub med over 3000 medlemmer.
    Jeg vil ihvertfald ikke vedkende mig et tilhørsforhold i sådan en kasse der.

Jeg er skam selv en af dem, der lystigt samtaler med både egne og andres hunde - og giver dem stemmer så vi får dialog - og hvis folk i schæfermiljøet kigger skævt til mig, er det da ihvertfald ikke af den grund.

Far out!

• #35   23. jan 2019 Trine - jeg er ikke enig i, at du var til grin? INGEN er til grin, når de forsøger at træne deres hund, for det kan ind imellem være svært at få alt til at gå op i en højere enhed.
    Jeg foragter folk, der lader deres egen utilstrækkelighed og manglende evner gå ud over hundene.
    Og jeg ser en del hvor jeg tænker "sådan ville jeg ikke have gjort" - men jeg ser ALDRIG nogen, der er til grin.
    Derimod træner jeg med et par stykker ind imellem, hvor vi griner rigtigt meget af os selv - det er bare noget andet imo.

• #36   23. jan 2019 Hvorfor stak du ud?
    Det lyder som et noget syret sted.

Schæferfolk er altså også hr. og fru Danmark

• #38   23. jan 2019 Det er også ok - men til en anden god gang - din oplevelse knytter sig til et bestemt sted og ikke til schæferhundeklubben som helhed.
    Man bliver så træt af at blive sat i bås med de mænd, du beskriver - vi er altså fuldstændig forskellige.

Således vælter det med pink tøj og udstyr hvor jeg kommer, det er ganske normalt. Og min kreds er helt gennemsnitlig..
    Altså Bellens apport er skrig-pink... smiley
    Det er der ingen, der bemærker..

• #40   23. jan 2019 Naah, ikke når der står schæferklubben...

Det handler om, hvad folk læser.

Kommentér på:
Det med at tale til sin hund/hundene

Annonce