{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

hund i klapvogn {{forumTopicSubject}}

er jeg en sur gammel hundeejer,når mopsen står i klapvogn,udenfor den forretning jeg handler i,og jeg kommer ud,og ser folk,stå klappe ham på hovedet,taler med,ham,alt medens de giver ham godbidder ??

Verner ER sød,kunne ikke drømme om at blive sur "mopset" eller bide ud.Han er meget selskabelig,og høflig

Men jeg føler ,at nogen trænger ind på min "ejendom,uden forlov.

for det første spiser han ikke fremmed godbidder,og han er høflig,for han kan ikke lide at blive klappet med flad hånd direkte ovenpå hovedet.og han viger ikke bort.

Folk må godt hilse,MEN jeg ville ønske de ville spørge mig først.

jeg går jo heller ikke hen til en barnevogn,og begynder at dikke et fremmed barn.

mit svar nå jeg ser det,er bare om de ikke ville spørge mig først om de måtte hilse på ham ,og så ville jeg bestemt tage mopsen ud af klapvognen så alle kunne hilse.

er jeg en utilnærmelig hundeejer,når jeg siger det er hans "hellested"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund i klapvogn
  • #2   31. dec 2018 Du bør prise dig lykkelig for at de bare klapper ham....
    Jeg forstår simpelthen ikke at du overhovedet tør tage ham med.



  • #3   31. dec 2018 nicole du har ikke læst hvad jeg har skrevet


    han sidder i sin klapvogn med sikkerheds sele om sig.

    jeg bruger den henholdsvis til ham og mig.Han har gigt i benene,og jeg har osteprose,så den afhjælper os begge.

    At han sidder der i sit helle,giver da ikke folk adgangsbillet,til bare at gå hen og nusse,klappe,fodre ham,og hvad ellers synes er hyyygeligt.

    Jeg går da heller ikke hen til et fremmed barn og begynder at nusse,pusse det hvis de ligger og vågent eller græder .

    Det må da kaldes privat ejendoms ret.

    Jeg har ham med fordi jeg kun har kræfter til to luftningsture pr.dag,nemlig morgen luftetur m/klapvogn som også bruges til transport af indkøbte varer.sidste tur er sen aften UDEN vogn

    men mit spørgsmål gik altså på


    om jeg er en sur hunde ejere når jeg ikke bryder mig om div.besøgende til mopsen,når han sidder i sin vogn ???


  • #4   31. dec 2018 julie f


    han sidder FASTSPÆNDT i sin vogn,nøjagtigt som mindre børn gør i deres vogn UDENFOR div.forretninger.
    Og så handler det jo ikke om by ture til div stormagasiner
    .
    Det handler jo kun om de småforretninger,hvoraf mange der kommer forbi,faktisk kender ham


  • #6   31. dec 2018 Hvorfor ikke bare lade ham blive hjemme? Hvorfor skal han slæbes med, og ricikerer at lide overlast.

  • #7   31. dec 2018 ja tak for svar

    vi laver livsstilen om



  • #9   31. dec 2018 Nej, du er ikke en sur gammel kælling, det er uforskammet af folk.

    Men på den anden side, så skal du være lykkelig for at de nøjes med at klappe ham og ikke triller afsted med mops og klapvogn.
    Jeg kan slet slet ikke forstå, at du tør at efterlade hamuden for en butik uden opsyn.
    Og selv om han er fastspændt, så kan han stadig stjæles, jeg vil endda påstå, at det er nemmere at stjæle ham i en klapvogn end hvis han sad ved en hundekrog, for i klapvognen kan han ikke gøre modstand, hundetyven triller bare afsted med ham.

    Hvis du fortsat vil løbe risikoen for at du evt. kan miste Verner til en hundetyv ved at lade ham stå uden opsyn, så kan du jo sætte en seddel på klapvognen med at hunden bider eller at den har skab, så skal folk nok holde nallerne hos dem selv, men det afskrækker ikke en evt. hundetyv.


  • #10   31. dec 2018 Hvis du ligefrem står og ser , de klapper hunden på hovedet og giver ham godbidder...... ( jeg går ud fra du har SET det , ellers ved du det jo ikke ) .... hvorfor beder du så ikke bare folk om at holde fingrene fra din hund ?

    Jeg turde heller ikke lade min hund stå uden for forretninger ( i klapvogn eller ej ) ... men hvis du alligevel vil gøre det , så sæt et skilt på vognen hvor der står .... " Hold fingrene fra hunden "


  • #11   31. dec 2018 Ingen af mine hunde har nogensinde stået foran en butik, jeg tør ikke og hundene har intet ud af det.

    At Verner er fastspændt er da ingen garanti, med mindre han er boltet fast i klapvognen - det er da så let som ingenting at snuppe ham, så jeg er enig med de andre.

    Men når det er sagt, så kan jeg sagtens forstå, at du bliver irriteret, folk skal spørge om lov først, men i sidste ende ER det altså dit ansvar at forhindre disse ting, ligesom jeg med en snor forhindrer Anton i at drøne rundt ude på gader og stræder, han har ingen respekt for biler, cykler m.v.


  • #12   31. dec 2018 du har helt ret ts men desværre kan man ikke styre andre uden pli. Jeg ville tage ham med ind eller lade ham vente hjemme

    det er egentlig utroligt du skal ændre noget du og din hund holder af pga andre men sådan er det desværre tit

    i disse dage skal alle pludselig i skoven med deres hunde pga nytår så jeg møder en masse på vores gåture. min sympati med folk herinde der må ændre adfærd pga andres opførsel er derfor blevet stor. så sent som i går mødte vi to ejere der overfuste os fordi aslan ikke skulle lege og aktivere deres hunde. min hund gad tydeligvis ikke de to labber men de gik hen til os alligevel og da min hund til sidst lavede udfald begyndte manden at gø igen.... Jeg har været forskånet for den slags ejere som jeg har skrevet herinde men i disse dage er de i skoven... Jeg har derfor stor sympati for at du har en rutine med din hund som virker og som i hygger jer med men som andre ødelægger.

    men lige som jeg er nødt til at overlade vores elskede skov til tosser i disse dage så ser jeg ikke andre muligheder for dig heller end at du tager vare på din hund for der findes virkelig skøre mennesker derude

    til resten af hg. Jeg forstår skisme godt i er trætte på gåture hvis i ofte møder mennesker som dem jeg møder i disse dage. de er helt uden for rækkevidde... var det på hver gåtur var jeg blevet en sur kælling. Det er helt sikkert

    jeg var helt chokeret over de ejere i går da jeg kom hjem. min hund fik total amok da han gøede den ind i hovedet.... Jeg tænker stadig over hvad han håbede at opnå... at aslan ville tænke nå dem vil jeg gerne lege med ny for ejeren er også en hund... eller.. Det aslan tænkte var snarere han er rablende! jeg æder ham. havde manden holdt mund var vi bare gået forbi...i stedet skabte han en konflikt... så ja man undres

    så sagde han sikke en aggressiv hund, hvortil jeg svarede at hans reaktion da var normal og at jeg var helt enig med aslan i at du da skal holdes på afstand..

    man oplever lidt af hvert. men det er dog første gang jeg har oplevet en gø af min hund.....

    nu er det lidt morsomt men i situationen.... nej... lad os være...

    efter vi var gået forbi og videre blev ham manden ved med at stå og gø af os på stien bag os.... virkelig sær type


  • #13   31. dec 2018 Det er helt, helt forståeligt at du finder det uacceptabelt.

    Derfor binder jeg heller aldrig hunden udenfor butikken - jeg kan nemlig ikke holde øje med hund og mennesker. Og ligesom jeg synes det er dumt at lade sin hund løbe uovervåget rundt på en besøgsgård, lige så synes jeg det er at lade sin hund være uden opsyn andre steder smiley


  • #14   31. dec 2018 Aslan - tage hunden med ind? Det skal da nok blive godt, når Fødevarestyrelsen kommer på kontrol.

    Nå men folk skal selvfølgelig spørge først. Det gør de bare ikke, og det gør en tyv jo heller ikke. Hvis klapvognen kan låses, så en tyv ikke kan tage hverken hund eller vogn, kunne man jo nøjes med et skilt om ikke at klappe hunden. Kan den ikke låses, lod jeg hunden blive hjemme


  • #15   31. dec 2018 Michelle - nu står der jo intet om fødevareforretning. Jeg har da nogle gange haft min hund med ind i tøjforretninger efter at have spurgt

  • #16   31. dec 2018 Det rigtig irriterende, jeg kan godt forstå dig. Men jeg turde heller ikke lade mine vovser stå undenfor en forretning uden jeg er der.
    Kan evt. få lov til at tage hunden med ind i forretningen ?? hvis du sætter nettet over klapvognen og Verner som bare nyde at være med, sidder roligt i klapvognen Det har jeg hørt der er andre der har fået lov til.


  • #17   31. dec 2018 Hundemor- er der fødevarer er det ikke noget, forretningen kan give lov til, det er bestemt ovenfra, at hunde ikke må være sådanne steder.

    Hjemmegående - det har du da ret i. Jeg omfattede bare en daglig tur med klapvognen (for at handle?) Som mere dagligvarer end tøjshopping. Men kan da tage fejl.


  • #18   31. dec 2018 Ja naturligvis skal man spørge. Jeg har haft mine med inde flere steder men naturligvis ikke i rema

  • #19   31. dec 2018 Om man er sur, hvis man bliver sur over at folk klapper og fodrer hund uden at spørge om lov? Nej da!

    Om det er uforsvarligt at efterlade sin hund alene i en klapvogn, uden foran en forretning, så folk får muligheden for at fodre din hund, mishandle den, stjæle den? Ja, for pokker! Jeg forstår slet ikke at det er en mulighed.

    Ville du sætte din iPad/iPhone/computer i en klapvogn uden for en butik?

    Det er da muligt at det er træls at man ikke kan have sine hunde og sine ting i fred, men man er desværre nødt til at handle efter laveste fællesnævner.


  • #21   31. dec 2018 Nej det er ikke surt, jeg ville også blive sur HVIS jeg kunne finde på at sætte min hund udenfor en butik uden opsyn
    Det kan jeg så ikke, netop fordi jeg ved at folk er sådan
    Ang din sammenligning med barnevognen, ville jeg på samme måde heller aldrig i livet efterlade mit barn uden for en butik


  • #22   31. dec 2018 Det er nu heller ikke særlig meget brugt, at folk lader deres børn stå i barnevogne udenfor butikker mere. Det er vidst efterhånden for risikabelt, så at man ikke kan have en hund stående, er vidst ikke så underligt.

  • #24   31. dec 2018 Måske du kan finde et eller andet du kan sætte på klapvognen hvor der står, at hunden helst vil være fri for godbidder og kæl, når dens ejer ikke er tilstede ... et eller andet.

    Ang. at have hunden stående udenfor butikken, så er det dit valg, og jeg går ud fra, at du selv har lavet den risikovurdering, der opvejer fordelene for vovsen ved at komme med, i forhold til faren for, at nogen skulle tage ham.

    Kia kom med, når jeg skulle ud at handle i min lille by. Der var faren for en brand i huset, nok større, end at nogen ville tage hende, og hun elskede, at komme med.
    Udenfor byen, ville risikoen for, at noget skulle ske hende, og hun ville få en træls oplevelse, hvis hun var dækket af, udenfor en butik, være større, end hvis hun skulle være alene hjemme, og være ked af det.

    Det er DIN hund, og DIT valg. Er det det, der giver mening for jer, så er jeg for, at du selvf. tager ham med, når du lige hurtigt, skal ind og handle, så længe det giver mening for dig.


  • #25   31. dec 2018 tak for svar allesammen

    ja selvfølglig er der også en risiko,for at mopsen kan fjernes fra klapvognen.

    MEN,jeg glemte vist at fortælle,at de butikker vi regelmæssig går,to styk., står der altid en til to der sælger hjemløseavisen,og dem har jeg naturligvis en aftale med sådan som:

    "gider du lige se efter",og ja selvfølgelig gør de det.

    og ,så bliver der ALTID købt en avis,cigaretter ,chokolade ect....

    Jeg,synes bare ikke,jeg også kan bede de rare mennesker,holde opsyn med,om fremmede der absolut skal hen og "dikke dikke" verner.

    De vil under alle omstændigheder gribe ind hvis nogen forsøgte ANDET end "dikke dikke".


    men ja,helt rolig er jeg aldrig,men mine indkøb foregår for det meste om formiddagen,og så hurtigt ind og ud

    .men tak for div.råd og jeres bekymring,men jeg kan love jer for,at verner bliver der altså passet på,både af "aviserne",og div.bekendte der lige kommer forbi og står "stand by".

    Jeg kunne ALDRIG drømme om og har ALDRIG gjort,sat nogle af mine hunde v/hundekrogen,for så at gå ind og handle.

    Klapvognen her,har jeg brugt i de sidste to år.til mopsens og min store glæde,vi kommer langt mere omkring


  • #26   31. dec 2018 sanne m

    tak for dit svar

    tja,måske et net foran klapvognen,men som skrevet

    sådan lige pludselig i div.svar følte jeg mig som en uansvarlig hundeejer,som lader sit kæreste eje,stå "uvogtede" foran div.forretninger.

    Han står der jo ikke i timer,eller mange mange minutter,eller foran Føtex(nørrebrogade).og lign.

    men ja måske et net eller et skilt med ::

    : hunden bider" lige pludselig kunne det være nærliggende

    godt nytår


  • #27   31. dec 2018 Føtex på Nørrebrogade simpelthen...


  • #28   1. jan 2019 til sidst læs lige hvad jeg har skrevet ane julie
    han står ABSOLUT ikke foran Føtex(nørrebro og lign forretninger.

    jeg er jo ikke ude på at miste min elskede hund

    "


  • #29   1. jan 2019 Jeg forstår godt det er trælst.... og jeg forstår også godt dine bevæggrunde...

    Men for den gængse dansker tiltrækker det altså noget opmærksomhed med en hund i en klapvogn...


  • #30   1. jan 2019 obersternasig

    ved det godt,det der med at tiltrække.

    ved gud i himlen ønsker blot mopsen og mig kunne være helt i fred ,bare sådan helt almindelige.

    det sjov er,hvis jeg minutter efter folk har set mig og klapvognen,tager mopsen op,og putter varerene i vognen i stedet for,er der ikke en kæft der tager notits af os.

    altså jeg har en mops der går og en vogn med varer i,så er vi helt almindelige.

    har endda været ude for,en rollator dame sagde:

    nej hvor smart,sådan en vogn kan jo indeholde flere vare,end min rollator,sådan en gl.vogn vil jeg også have"

    nå,så griner jeg bare og siger ja.

    MEN lad os være i fred,ligesom når jeg går min almindelige gå tur med mopsen,UDEN vogn.

    godt nytår


Kommentér på:
hund i klapvogn

Annonce