{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.103 visninger | Oprettet:

hunde klapvogn...? {{forumTopicSubject}}

undskyld er det mig der er dum eller er der andre der er vildt forarvet over at folk kan finde på at købe en hunde klapvogn til sin lille taske hund????jeg er så rystet.. fatter ik hva der sker oppe i hoved på folk der gør dette ... en hund har fået 4 ben for at gå på dem... jeg er så rystet så lige en annonce på dba. om en der sælger disse rædsler..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunde klapvogn...?
  • #1   29. okt 2008 Jeg havde det præcis på samme måde som dig !

    Lige indtil jeg læste en tråd, hvor der var en der skrev, at de jo kan være skide smarte, hvis man f.eks. har en gammel hund eller en hund med en sygdom der gør, at den simpelthen lige pludselig ikke kan holde til at gå mere.

    Jeg synes,at det er en genial ide med de klapvogne.. Så længe de ikke bliver misbrugt smiley


  • #2   29. okt 2008 Det kan da være meget smart hvis ma har både stor og lille hund og den lille ikke kan klare så lang en tur som den store har brug for..
    Det er også smart hvis man skal ind til en stor udstilling med en million menneskeben og hunde alle vegne.. En bette chi kan nemt blive overset på gulvet


  • #3   29. okt 2008 Hvis det bare er for at trille rundt for sjov, så synes jeg det er latterligt.

    Men der findes jo mange grunde til at sådan en vogn kan være meget praktisk, og så synes jeg det er helt fint og et smart påhit. Der er jo nogen der benytter sig af en alm. klapvogn og formålet er jo det samme.
    En af min mands gamle kollegaer, havde to hunde en stor og en lille. Den lille var blevet gammel, men ville jo gerne med ud aligevel, så når den ikke kunne mere, blev den puttet i klapvognen, og den behøvede ikke at blive derhjemme når de andre skulle på tur.

    Så inden man dømmer, burde man måske sætte sig ind i grunden, det kkunne jo være der var en ganske god forklaring.


  • #4   29. okt 2008 Hundeklapvognen er genial, intet mindre..
    Som de andre har skrevet,
    hvis man har en voksen hund og en hvalp -det kan være svært for hvalpen at følge med
    hvis man har en ældre hund, syg eller svækket - men samtidig har en frisk hund der stadig skal ud på ture
    hvis man har en større hund og nogle små - så er det ikke altid at de små kan gå hele vejen

    Jamen jeg kan blive ved..
    Se også her
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=201595


  • #5   29. okt 2008 Ella har osse siddet i klapvogn, hun var blevet for træt til at gå og hun var svært at bære på så tog sønnen op af klap vognen og satte ella der i så jeg sys det er en snart idé

  • #6   29. okt 2008 manne & preben:
    der er ingen grund til at overfalde mig.. kan godt se det smarte i det hvis man har en gammel eller syg hund men ik bare fordi den er lille så må man tag den på armen. min datter er 2år og hun ku ik drømme om a sku sidde i en vong hun vil selv gå og hun kan gå langt ... ville da heller aldrig sætte min hund i en vogn fordi den var træt .. kan jeg kan den også jeg har altid været 8timer på job først og jeg er kok så jeg sidder ik meget stille..


  • #7   29. okt 2008 Mmm.. Self kan du være træt, men du har selv valgt at få en hund..
    Det har vi andre også. En Amr bulldog er ikke sådan lige at gå træt, som en chihuahua eller andre små hunde er..
    Så hvis man har hunde i flere størrelser kan jeg kun se fordelen i at have en vogn.
    Hvad er forskellen i at tage hunden på armen eller sætte den i en vogn, hvordan syntes du det er i orden når du selv har skrevet længere oppe at den har fået 4 ben at gå på?..


  • #8   29. okt 2008 Nu er jeg så indehaver af både klapvogn og pølsehund... Og hvorfor skulle min gamle hund dog blive hjemme når han har så meget glæde af at komme med mig og mine andre hunde... at bentøjet ikke fungere optimalt mere er jo ikke ens betydende med at hans mulighed for at opleve og få den motion han kan holde til skal forringes bare fordi andre har en snæver indgangsvinkel til hvordan man holder hund. Og vi kan vel alle sammen blive enige om at det er mig der har betalt pengene for en hunde klapvogn. Jeg har endda selv tjent dem, og betalt min skat af dem. Så kan i andre vel være ligeglade med hvad jeg bruger mine penge til. Jeg tror ikke der er en eneste der kender mig og mine hunde der kan påstå at mine hunde ikke har et godt hundeliv selvom pølse tilbringer en til to timer om dagen i vognen. Han oplever mere end gennemsnittet og er ellers glad og tilpas. Det eneste problem der er ved klapvognen er sådan set folks grimme kommentarer og latterlige holdninger til noget de ikke aner en skid om... Man formoder bare at det er fordi hunden er en taskehund. Bare pølse og hans vogn kan ses på hans profil....

  • #9   29. okt 2008 Giver Hundemutter ret.

    Jeg syntes også det er helt ok, især til ældre og gangbesværet hunde.


  • #10   29. okt 2008 Da jeg var dagplejer ( 3 børn )..... havde jeg en lille MOPS.... den var altid med ude at gå tur, når jeg gik med børnene...( hvorfor skulle den blive hjemme alene )...... vi gik sommetider temmelig langt....... og når den blev træt..... VUPTI... så røg den lige op i barnevognen til ungerne..

    Jeg fatter ikke folk kan have så ondt af , hvad andre gør..... jeg er sikker på, at dem der har klapvogn til deres hunde....har det fordi det er nødvendigt.....:O)


  • #11   29. okt 2008 Jeg holder med hundemutter og jeg kan heller ikke lide når folk har mere travlt med andre end med ar passe deres egen næringsvej

  • #12   16. jun 2009 enig med hundemutter..! jeg sys også den er skide smart på udstillinger, når man har små hunde- min chi er allerede blevet trådt på ved indgangen, og når man står og bakser med flere tasker osv, så er det lidt nemmere at hunden sidder sikkert i en vogn til man er kommet igennem hulomhejet, og hunden kan komme ned igen uden risiko for at blive trådt på. og så har den en privat seng med :o))

  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 21 Hunde: 1 Svar: 2
    #14   7. feb 2020 Jeg overvejer selv at købe en hundeklapvogn til min 7 år gamle Jack Russel. Jeg rejser nogle gange om året til Jylland, for at besøge søn, svigerdatter og børnebørn, og tænker, at det kunne være praktisk i stedet for en taske, som er tung og besværlig når man også har en kuffert at slæbe på. Min hund kan af forskellige grunde, ikke være alene hjemme, og med ham i en klapvogn, kan jeg tage ham med ind i de fleste butikker, når jeg skal handle ind, så han ikke skal sidde udenfor.

  • #15   7. feb 2020 Nu er tråden vildt gammel, så du skal nok ikke forvente at ret mange er aktive mere.
    Men du skal lige være opmærksom på at det en del steder ikke er tilladt at have hunden i klapvogn på rejser, fordi det optager pladsen for folk med barnevogne osv. Jeg troede nemlig også at det var en genial ide, lige indtil jeg spurgte de selskaber jeg skulle rejse med, og de sagde at det måtte jeg ikke, heller ikke selvom jeg betalte en billet.

    Du må IKKE have hunden med ind i butikker og lign selvom den er i en klapvogn. Specielt fødevarebutikker har meget strenge regler, og der er det altså ligemeget om hunden går på gulvet, er i en taske eller en klapvogn.

    Klapvognen kan være genial til hvis man skal have hunden med rundt, og den af en eller anden grund ikke kan gå selv, om det er fordi den er gammel, skadet eller man er på udstilling f.eks. Men reglerne for hvor hubdbe må være ændre sig ikke selvom den er i en klapvogn smiley


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 21 Hunde: 1 Svar: 2
    #16   8. feb 2020 Jeg ved at her hvor jeg bor, er der flere butikker og centre, der tillader hunde i tasker eller vogn, så længe den ikke kan komme ud, med hensyn til rejser med tog og bus, har jeg nogle gange set hunde i vogn og tasker, uden det har været et problem smiley

Kommentér på:
hunde klapvogn...?

Annonce