6.157 visninger
|
Oprettet:
hunde klapvogn...? {{forumTopicSubject}}
undskyld er det mig der er dum eller er der andre der er vildt forarvet over at folk kan finde på at købe en hunde klapvogn til sin lille taske hund????jeg er så rystet.. fatter ik hva der sker oppe i hoved på folk der gør dette ... en hund har fået 4 ben for at gå på dem... jeg er så rystet så lige en annonce på dba. om en der sælger disse rædsler..
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 273 Svar: 2.424
Lige indtil jeg læste en tråd, hvor der var en der skrev, at de jo kan være skide smarte, hvis man f.eks. har en gammel hund eller en hund med en sygdom der gør, at den simpelthen lige pludselig ikke kan holde til at gå mere.
Jeg synes,at det er en genial ide med de klapvogne.. Så længe de ikke bliver misbrugt
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.431
Det er også smart hvis man skal ind til en stor udstilling med en million menneskeben og hunde alle vegne.. En bette chi kan nemt blive overset på gulvet
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.649
Men der findes jo mange grunde til at sådan en vogn kan være meget praktisk, og så synes jeg det er helt fint og et smart påhit. Der er jo nogen der benytter sig af en alm. klapvogn og formålet er jo det samme.
En af min mands gamle kollegaer, havde to hunde en stor og en lille. Den lille var blevet gammel, men ville jo gerne med ud aligevel, så når den ikke kunne mere, blev den puttet i klapvognen, og den behøvede ikke at blive derhjemme når de andre skulle på tur.
Så inden man dømmer, burde man måske sætte sig ind i grunden, det kkunne jo være der var en ganske god forklaring.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Som de andre har skrevet,
hvis man har en voksen hund og en hvalp -det kan være svært for hvalpen at følge med
hvis man har en ældre hund, syg eller svækket - men samtidig har en frisk hund der stadig skal ud på ture
hvis man har en større hund og nogle små - så er det ikke altid at de små kan gå hele vejen
Jamen jeg kan blive ved..
Se også her
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=201595
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 159 Svar: 1.576
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 3
der er ingen grund til at overfalde mig.. kan godt se det smarte i det hvis man har en gammel eller syg hund men ik bare fordi den er lille så må man tag den på armen. min datter er 2år og hun ku ik drømme om a sku sidde i en vong hun vil selv gå og hun kan gå langt ... ville da heller aldrig sætte min hund i en vogn fordi den var træt .. kan jeg kan den også jeg har altid været 8timer på job først og jeg er kok så jeg sidder ik meget stille..
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Det har vi andre også. En Amr bulldog er ikke sådan lige at gå træt, som en chihuahua eller andre små hunde er..
Så hvis man har hunde i flere størrelser kan jeg kun se fordelen i at have en vogn.
Hvad er forskellen i at tage hunden på armen eller sætte den i en vogn, hvordan syntes du det er i orden når du selv har skrevet længere oppe at den har fået 4 ben at gå på?..
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg syntes også det er helt ok, især til ældre og gangbesværet hunde.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.994
Jeg fatter ikke folk kan have så ondt af , hvad andre gør..... jeg er sikker på, at dem der har klapvogn til deres hunde....har det fordi det er nødvendigt.....:O)
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 58
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 570
feb 2020
Følger: 21 Hunde: 1 Svar: 2
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.313
Men du skal lige være opmærksom på at det en del steder ikke er tilladt at have hunden i klapvogn på rejser, fordi det optager pladsen for folk med barnevogne osv. Jeg troede nemlig også at det var en genial ide, lige indtil jeg spurgte de selskaber jeg skulle rejse med, og de sagde at det måtte jeg ikke, heller ikke selvom jeg betalte en billet.
Du må IKKE have hunden med ind i butikker og lign selvom den er i en klapvogn. Specielt fødevarebutikker har meget strenge regler, og der er det altså ligemeget om hunden går på gulvet, er i en taske eller en klapvogn.
Klapvognen kan være genial til hvis man skal have hunden med rundt, og den af en eller anden grund ikke kan gå selv, om det er fordi den er gammel, skadet eller man er på udstilling f.eks. Men reglerne for hvor hubdbe må være ændre sig ikke selvom den er i en klapvogn
feb 2020
Følger: 21 Hunde: 1 Svar: 2
hunde klapvogn...?