614 visninger
|
Oprettet:
Allergi-venlige racer? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg er så uheldig at jeg er forlovet med en mand der ikke kan tåle hund. Eller rettere, det er hvad hans prik-test sagde. Vi har ikke fået chance for at undersøge nærmere hvad hans allergi er rettet imod (altså skæl, hår eller urin). Men det er i hvert fald sikkert at vi begge to gerne vil have hunde engang i fremtiden. Så vi er allerede nu lidt på udkig efter allergi-venlige hunderacer. Den eneste jeg har kunnet opspore indtil videre er Coton de Tulear, men jeg vil gerne høre om der er nogen derude der kender til andre?
Det ville jo være rart at have noget at vælge imellem. :o)
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Jeg har nemlig hørt om mennesker, der er blevet priktestet og har fået at vide at de ikke kan tåle hunde, men som lever sammen med hunde dagligt uden problemer..
Ellers har jeg hørt at pudler skulle være rimeligt allergivenlige.
Kan ikke lige huske flere racer, men vil da tænke over det :o)
Held og lykke med jagten :o)
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
Yorkshire terrier
De skulle begge være allergivenlige..
Generelt siges det at hunde, der ikke fælder, men skal klippes er mere allergivenlige.
Du kan jo evt prøve at spørge en hundefrisør om hvilke hunde, der ikke fælder?
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Vi har en, som vi har haft i 12 år, og hun fælder ikke meget trods hendes meget hår.
Held og lykke
jun 2004
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 635
Det kommer jo helt an på, hvad det er som han er overfølsom for. Dobermannen har f.eks. ingen underuld. Der er sikkert også andre racer, hvor det samme gælder. Det ville nok være nemmere, hvis I kunne finde ud af, hvad præcis det er som han ikke kan tåle.
Med venlig vov
Ann
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg er selv allergisk over for hund, jeg har selv en cavalier king chalres spanil som jeg godt kan tåle, jeg kan ikke mækre forskel fra jeg har fået ham og jeg har haft ham i 3 år nu..
Men jeg ved at jeg ikke kan tåle retrivere der reagere jeg i løbet af 5 min med både øjne og vejrtrækning..
Så jeg vil også mene at i skal prøve jer frem.
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Allergi-venlige racer?