{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Allergi-venlige racer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg er så uheldig at jeg er forlovet med en mand der ikke kan tåle hund. Eller rettere, det er hvad hans prik-test sagde. Vi har ikke fået chance for at undersøge nærmere hvad hans allergi er rettet imod (altså skæl, hår eller urin). Men det er i hvert fald sikkert at vi begge to gerne vil have hunde engang i fremtiden. Så vi er allerede nu lidt på udkig efter allergi-venlige hunderacer. Den eneste jeg har kunnet opspore indtil videre er Coton de Tulear, men jeg vil gerne høre om der er nogen derude der kender til andre?
Det ville jo være rart at have noget at vælge imellem. :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi-venlige racer?
  • #1   17. apr 2005 Kender I ikke nogle mennesker, der har hund, som I evt kan låne? Måske hvis de skal på ferie eller noget?

Jeg har nemlig hørt om mennesker, der er blevet priktestet og har fået at vide at de ikke kan tåle hunde, men som lever sammen med hunde dagligt uden problemer..

Ellers har jeg hørt at pudler skulle være rimeligt allergivenlige.
    Kan ikke lige huske flere racer, men vil da tænke over det :o)

Held og lykke med jagten :o)

• #2   17. apr 2005 Bichon Havanais
    Yorkshire terrier

De skulle begge være allergivenlige..

Generelt siges det at hunde, der ikke fælder, men skal klippes er mere allergivenlige.

Du kan jo evt prøve at spørge en hundefrisør om hvilke hunde, der ikke fælder?

• #3   17. apr 2005 Så vidt jeg ved, er en Shit szu også allergi venlig.

Vi har en, som vi har haft i 12 år, og hun fælder ikke meget trods hendes meget hår.

Held og lykke

• #4   17. apr 2005 Hej Minna.
    Det kommer jo helt an på, hvad det er som han er overfølsom for. Dobermannen har f.eks. ingen underuld. Der er sikkert også andre racer, hvor det samme gælder. Det ville nok være nemmere, hvis I kunne finde ud af, hvad præcis det er som han ikke kan tåle.
    Med venlig vov
    Ann

• #5   17. apr 2005 Ja jeg siger ligesom alle andre at det kommer an på hvad han ikke kan tåle.

Jeg er selv allergisk over for hund, jeg har selv en cavalier king chalres spanil som jeg godt kan tåle, jeg kan ikke mækre forskel fra jeg har fået ham og jeg har haft ham i 3 år nu..

Men jeg ved at jeg ikke kan tåle retrivere der reagere jeg i løbet af 5 min med både øjne og vejrtrækning..

Så jeg vil også mene at i skal prøve jer frem.

• #6   17. apr 2005 jeg slår også ud på hunde på allergi tests og kan ikke tåle ruhårede racer så godt men jeg tror man kan vænne sig til meget - nelly har jeg aldrig haft problemer med - ellers kan din mand jo gå til en allergi klinik og blive vacineret - det kræver en henvisning og det tager tid men det skulle være meget effektivt fordi man bygger kroppens eget immun forsvar op til at kunne tåle det man er allergisk over for...

• #7   17. apr 2005 Jamen tusind mange tak for alle de gode råd. :o) Så vil vi da bare begynde at tage på hunde-ferie og få prøvet os lidt frem. :o)

Kommentér på:
Allergi-venlige racer?

Annonce