{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi venlige hunde racer?
  • #2   10. aug 2015 Det kommer helt an på om det er pels, skin, spyt eller andet ved hunden man er allergisk overfor

• #3   10. aug 2015 Min mormor er multiallergiker og har 2 Lhasa'er..

• Stephvan B
    Stephvan B Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   10. aug 2015 Vi har selv Lhasa der hvor jeg bor nu og den er hvertfald allergi venlig.

• #5   10. aug 2015 Min svigerdatter har allergi overfor de fleste hunde med underuld, hun reagerer på vores langhårede gravhund, men har ingen reaktion overhovedet på vore whippets.

• #6   10. aug 2015 Jeg er multiallergiker og har puddelhund smiley

• #7   10. aug 2015 Der findes ikke en allergivenlig race, men der findes racer, som nogle allergikere kan tåle:-)
    Det kan dog være forskelligt fra person til person, og bare fordi man kan tåle fx en puddel, så er det ikke nogen garanti for at man kan tåle alle pudler.

Mit råd er, at man starter med at få taget en allergitest, så man ved, hvad det er man er allergisk overfor, dernæst finder man en race (Lis A har nævnt en del, men fx glemt Malteser), som man kan lide og som lever op til de ønsker man har til en hund.
    Derefter finder man et par seriøse opdrættere af racen, besøger opdrætter og hunde, og her er det vigtigt, at man virkelig er i kontakt med hundene i en længere periode (gerne et par timer). Hvis det ikke giver reaktioner, så gentager man besøget et par gange, når der er kommet hvalpe. Hvis der stadig ikke er nogen reaktioner, har man sikkert ramt rigtigt smiley

Det er ikke smart at købe en hund og tro at det nok går, fordi det er en allergivenlig race. Det vil være synd for både hund og mennesker, hvis det alligevel ikke går.

• #8   10. aug 2015 Min bror er multiallergiker og kan ikke tåle hundes spyt, skæl og det støv, der fx ofte vil sidde i en langhårshund (som de fleste allergi-venlige hunde jo er).
    Så det er meget individuelt, han kan så slet ik tåle hunde jo..

• #9   11. aug 2015 Cairn Terrier. Min mand er allergisk , men ingen probl. med Cairn.

• Jette C
    Jette C Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Svar: 6
    #10   11. aug 2015 Lis a Glemte du ikke Løwchen?

Kommentér på:
Allergi venlige hunde racer?

Annonce