{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor skirver folk....
  • #1   3. apr 2007 fordi man måske har fortrudt at man ikke købte med stamtavle ?



  • #2   3. apr 2007 hmm hvis man ikke har stamtavle må man så ikke avle ?

  • #3   3. apr 2007 De avler fordi det vil være sjovt at prøve eller fordi tæven skal have lov til at være mor.

    De skriver desværre for at det skal virke som om de helst ville have en med stamtavle.

    Eller, det er min opfattelse...


  • #4   3. apr 2007 Og så SKIRVER de vel ikke - men skriver (for h..... da - GRRRRRR)

  • #5   3. apr 2007 Jeg ved sørme ikke hvorfor folk skriver desværre også vil avle.. De to ting hænger jo ikke sammen ????

  • #6   3. apr 2007 Jacob - det er ikke det der er spørgsmålet....

    De priser jeg ser rundt om - ja så koster MANGE blandingshunde det samme som dem med bøger?


  • #7   3. apr 2007 Jeg er ikke en af dem :o)

  • #8   3. apr 2007 Min yndlings var nu dengang der stod *skal ikke bruges til avl* i profilen, men alligevel var der en avlsannonce på den.. det var en god dag

    Når man trækker kuld på hunden, hygge eller ej, så avler man... alt andet er virkelig at lyve for sig selv.


  • #9   3. apr 2007 vil da gerne avle på nala hvis hun har det der skal til udover stamtavlen..

    Men jeg fortryder da at jeg ikke købte en med stamtavle i stedet.. men det gjorde jeg ikke - og sådan er det.


  • #10   3. apr 2007 Mener bare ikke man skal skrive "Desværre" - man har jo selv valgt hunden?

  • #11   3. apr 2007 koster det da ikke lige meget m tavle kontra uden tavle, at få hunden vacc.?



  • #12   3. apr 2007 Søster - det var topscoren den dag *GG*

  • #13   3. apr 2007 Det lille blå.....er ikke med på hvad du mener?
    Der er ikke krav om vaccinationer på hvalpe uanset.


  • #14   3. apr 2007 længere oppe skrives det, at man måske køber uden tavle for at få råd til vacc?

  • #15   3. apr 2007 Kan ikke fatte hvis folk er sure eller utilfredse med sig selv fordi de ikke har stamtavle med. Hvad er pris forskellen ca på den samme hund med og uden tavle?

  • #16   3. apr 2007 Det Lille Blå....

    Ja det gør der sørme også *S*
    SA jeg vil da gentage:

    "De priser jeg ser rundt om - ja så koster MANGE blandingshunde det samme som dem med bøger?"


  • #17   3. apr 2007 Jacob - inden for de populære racer er forskellen ikke særlig stor.
    Men hvis man ikke har råd til vaccination - eller det er det der gør forskellen - så har man heller ikke råd til at holde hund. Man kan aldrig vide sig sikker - og her taler jeg om helt almindlige sygdomme som fx et brækket ben - hjerteorm osv der koster at få behandlet.


  • #18   3. apr 2007 H.S - det er nu ikke kun folk med tæver der skriver sådan.....

  • #19   3. apr 2007 Ja, jeg nægter nu at skrive desværre på mine.......;O)
    jeg har en blandingsbasse og en u/tavle og det rager mig en pap and hvad folk mener.....stort smil


  • #20   3. apr 2007 Det Lille Blå....

    Det er da det jeg mener! Der skal da ikke laves undskyldninger for den hund man har valgt.

    Jeg har desværre Weimaraner - lyder da sært


  • #21   3. apr 2007 Der kører altså en tråd med samme indhold....
    Desværre er nok fordi folk har opdaget at der ikke er "garanti" på hunden, de kan ikke udstille, er hunden helt ren race?? osv osv, men man kan da godt avle alligevel...


  • #22   3. apr 2007 Marianne

    Den har jeg ikke set....??


  • #23   3. apr 2007 jeg har desværre en labrador uden tavle og det er er rigtig ærgeligt for jeg er simpelthen så glad for hende og hun er så dejlig og skøn,
    det er virkelig trist er det *GGGGG*

    jeg har så ikke lige planlagt at hun skal have hvalpe tværtimod så er hun købt uden tavle fordi jeg skulle bruge hende som alm. familiehund og havde jeg haft tavle på ville jeg blive nødt til at udstille(fordi jeg ikke kunne lade være)

    så det har været et bevidst valg, men har intet imod folk der avler uden tavle bare de sørger for at vide hvad de gør og give hvalpene en god opvækst, det har Aya fået og jeg har stadig en god kontakt til hende jeg har købt den fra,
    vi var rent faktisk ude og gå en tur sammen idag med hunde, derudover så har hun lavet nogle betingelser osv da vi købte hvalp hos hende, så synes jeg egentligt at man har gjort et godt arbejde så er tavlen måske mindre relevant


  • #24   3. apr 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=90201
    Den går nærmest over i samme " snak"
    Hilsen Marianne


  • #25   3. apr 2007 Sidder og griner...Ved ikke lige om det egentlig var den ;o) Har læst så mange idag...Håber på forståelse ;o)

  • #26   3. apr 2007 marianne
    tror det var den her

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=90181


  • #27   3. apr 2007 Jaa jeg ved ikke hvorfor folk skirver . . *GGGGG*



  • #28   3. apr 2007 Yes det var den ;o)
    Takker for hjælpen ....


  • #29   3. apr 2007 Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det og lad nu værd med at "tæske mig", det er kun et spørgsmål: Er det egentlig ikke kun Opdrætter, der gør gavn at sådan garanti? Jeg mener, lille mig som køber hvalp.... vil knytte mig så meget til den, at hvis den om 1½år viser sig være syg eller krytokid eller noget........at jeg ikke bare ville kunne bytte den ud med en ny hund...........eller hvad?

    Mener, Silche er snart 11mdr og jeg holder sg så meget a hende allerede og viser det sig hun er syg........blir hun hos mig og så tager vi den derfra.......


  • #30   3. apr 2007 Du kan få nogle af pengene tilbage ved nogle " fejl og mangler".

    Jeg slagter ingen:o)....Bliver helt dårlig når jeg ser et tortur instrument har været igang...


  • #31   3. apr 2007 * Det Lille Blå Lyn & Den Sorte Banditræv's moar *

    jo opdrætter får nok mest ud af det, ved at stille nogle krav, men ved sygdom osv kan man jo få refunderet nogle af pengene og nogle bruger den der byt til nyt, hvis det nogle der vil bruge den til avl er det jo fint med sådan en garenti,

    ved os, krævede hun den fik et godt hjem, en god opdragelse, blev passet ordentlig med dyrelæge osv, at hun havde lidt kontakt efterfølgende og kunne få lov at følge den lidt, at hun fik den retur hvis vi inden den blev 1 år blev trætte af hende eller lign og at den fik et ordentligt foder og så forbeholdt hun sig retten til at godkende/afvise os eller hente hunden hvis den ikke blev behandlet ordentligt

    nu er hun ved os så heldig at vi træner på samme hold og så mødes vi en gang imellem så hundene ser hinanden(hun beholdt selv en hvalp) så hun ved hvordan Aya er og bliver passet


  • #32   3. apr 2007 Vi har tidligere haft newfoundlænder uden tavle, der har aldrig været noget med ham. Da han skulle aflives pga alder kendte dyrlægen ham ikke. ( Vi havde selv vacc ham) Fik en 3 årig newf med tavle efterfølgende, så da vi skulle have ny hund , blev det automatisk med tavle men aldrig noget vi har tænkt på...I dag er jeg glad for at vi valgte " tavlehunde" for vi er startet med at udstille og er enormt glad for dette. Der er mange " sygdomme" med newf. og her har vi så en garanti. Vil heller aldrig aflevere min hund tilbage, men kan så få en økonomisk kompentation for " fejlen". Jeg kan også " gå ind og tjekke" aner for at se om mine hunde har nogle arvelige ting jeg skal være obs på....
    Men er egentlig ikke fortaler for hverken det ene eller det andet. Hvad folk " lyster" må være deres valg
    Hilsen Marianne


  • #34   3. apr 2007 LIse og Kenneth - Noget må det jo betyde siden du føler dig nødsaget til at give dit besyv med i tråden, man skriver jo ikke i en tråd man er ligeglad med...

  • #35   3. apr 2007 Det er jo så lige det JEG ikke forstår.
    At folk skriver desværre lyder for mig som om det er de kede af den ikke har (stambog) og så vil de fortsætte alligevel med at avle tavleløse hunde?
    Det hænger da ikke sammen?


  • #36   3. apr 2007 Jo jeg kan nu godt se logikken ;o)...Vi ved ikke årsagen til " desværre", og de kan vel selv " stå inde for deres hvalpe"

  • #37   3. apr 2007 Marie---

    Just my point :o)


  • #38   3. apr 2007 Synes I angriber dem " uden tavle". Hvis jeg ikke havde tavle på mine, ville jeg være ærgelig over at jeg ikke kunne udstille om jeg ville skrive desværre ?? Men jeg ville da nok avle alligevel...
    Forresten kunne det ikke være at folk skriver " desværre" for " andres skyld" Når man møder " sådan" en dømmende holdning, så er det nemmere at skrive " desværre"...Det skal jo være så korrekt ;o)


  • #39   3. apr 2007 Se der er en ting jeg slet ikke forstår her...

    Den der med at angribe "uden tavle"...

    Jeg startede selv med en tavleløs hund og jeg har ved guder ALDRIG følt mig angrebet, jeg har set og læst mig frem med åbne øjne og valgt at bruge mine fejl til noget positivt, nemlig at lære...

    Så handler det ikke om hvilken øjne der læser og på hvilken måde man tolker det skrevne, folk er meget hurtige til at tage alt personligt... Men er det skrevet generalt eller er det myntet på en person, altså når jeg læser er det generalt... Men ja ja MIG MIG MIG !!! NEJ NEJ NEJ !!!!


  • #40   3. apr 2007 Synes bare denne diskussion foregår meget herinde. Det er vel folk´s personlige valg både hvad de skriver og har...Hvorfor spørger man ikke folk direkte hvilke overvejelser de har gjort i stedet for at diskutere det andet sted...Når folk skriver " lad være med at tæske mig" så er den vel ikke grebet ud af den blå luft ???

  • #41   3. apr 2007 Har ikke haft noget at lave de sidste par dage og har læst de fleste tråde i forum....Mindst hveranden er med " angreb"...En tråd fra i aftes omkring barn/ hund løb også af sporet og er vist slettet, kan nemlig ikke finde den ...Det er sgi da sørgeligt !!...Ja måske er jeg følsom, men kan godt forstå der er så mange problemer i den store verden ...
    Min kritik af " tavler" er at opdrætter ( ihvertfald indenfor min verden" slækker på sundhed for at avle på skønhed. Helt okay hvis de så bare beholdte hvalpene selv, men stakkels alle de hvalpekøbere der skal " investere i de hvalpe". Som jeg siger; husk at give dem en sygeforsikring med i købet ;o)


  • #42   3. apr 2007 Marianne...

    Det er så sandt at der er visse der slækker på noget så vigtigt som sundhed. Det ved du præcist hvor foregår - i hvilke linier osv - så dem kan du undgå.
    Det er så op til dig som pionær at gå videre i avl kontra udstilling - bevise at det kan gå hånd i hånd.

    Men det var ikke det jeg efterlyste - det var det her "desværre" og SÅ bruge den i avl alligevel.


  • #43   3. apr 2007 Karin >
    Helt rigtig.....Der skal godt nok "studeres" og undersøges, for desværre er der ingen oplysninger omkring sundhed nogensteder. Kan håbe at hundeweb på et tidspunkt bliver så omfattende at alt vil være registreret der, men så er det dyrlægerne ? Vil de " skåne" nogle opdrættere pga " de er opdrætterens dyrlæge" og opdrætteren lægger mange penge ???


  • #44   3. apr 2007 Marianne...

    Det vil jeg sandlig ikke håbe!! For ejerne - hundenes skyld.
    De dræber fremtiden hvis de gjorde.

    Jeg har selv ført "web-data" gennem mange år - og er så heldig stillet at jeg nu kender de fleste Weimaraner i verden - hvilke linier jeg kan bruge og hvilke jeg skal holde mig fra.
    Er jeg i tvivl kan jeg spørge folk jeg kender i Tyskland - Holland osv der er lige så store fanatikkere som jeg selv.
    Så det er nok den slags forbindelser du skal satse på.


Kommentér på:
Hvorfor skirver folk....

Annonce