{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.564 visninger | Oprettet:

Grime?? {{forumTopicSubject}}


Jeg har en grime til Jazzy, og den er faktisk rigtig behagelig (for mig) at gå med, men Jazzy HADER den.
Så kom jeg til at kigge på denne:

INFOKORT FOR : Canny Collar
Lev. 1-5 dage På lager
Varenavn: Canny Collar
Varenummer 020
Lev. varenummer
Vægt 200 Gram


--------------------------------------------------------------------------------

Det ultimative hjælpemiddel til den trækkende hund.
Totalt smertefri, løs og behagelig pasform.
Farve: Sort

Læs mere om brugen af Canny Collar i Maiken L. Stens artikel HUNDEN TRÆKKER under "Dyreadfærdsterapeut" øverst på siden. Den vil også hjælpe dig til at finde ud af om GENTLE LEADER eller CANNY COLLAR passer bedst til dit formål.

Se hvilken størrelse din hund skal have her:

(Halsmålet måles lige bag ørene)
23cm - 28cm: Str. 1
28cm - 33cm: Str. 2
33cm - 38cm: Str. 3
38cm - 43cm: Str. 4
43cm - 48cm: Str. 5
48cm - 53cm: Str. 6
53cm - 58cm: Str. 7






--------------------------------------------------------------------------------


Vælg Størrelse
Vælg variant1234567


Pris ved 1 Stk 199,95 DKK (inkl. moms)

--------------------------------------------------------------------------------

Antal
Køb




«-Tilbage Vis uden moms Anbefal Print

http://www.4mydog.dk/shop/default.asp

Nogen der kender den??

Mon han bedre kan vænne sig til den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime??
  • #1   2. apr 2007 lige lidt of topic... hvad er gentle leader?

  • #2   2. apr 2007 Denne engelske grime er ofte det allerbedste valg til den trækkende hund. Den adskiller sig fra de almindelige grimer ved, at snoren sættes fast bagved hovedet. Enderne af næseremmen går gennem halsbåndet og hæftes til snoren. Snuderemmen er behageligt løs, men lægger pres på næseryggen, når hunden trækker. Det bremser effektivt hunden, fordi den næsten ingen muskler har i næsepartiet til at trække med. Du skal ikke gøre andet end at holde fast i snoren, så går hunden selv ind i presset, og presset forsvinder igen, så snart den holder op med at trække. Hunden finder meget hurtigt ud af, at den ikke får noget ud af at trække og går inden længe afslappet for løs snor. Når hunden går pænt, kan man vippe næseremmen af, og Canny Collar’en fungerer da som et almindeligt halsbånd. Begynder hunden at trække, sætter man næseremmen på igen.
    Det bedste ved Canny Collar’en er, at den generer hundene langt mindre end de andre grimer. Almindelige grimer kan godt irritere nogle hunde og endda »køre op« i øjnene, hvis den ikke sidder helt perfekt. Det er ikke tilfældet med denne model. Alle de hunde, jeg har prøvet den på, har vænnet sig til og accepteret den i løbet af højst et par minutter, hvilket er meget hurtigere end andre grimer. Det er uden tvivl tegn på, at Canny Collar’en er mere behagelig for hunden at have på.
    En sidste, ikke ubetydelig fordel ved Canny Collar’en er, at den er sundere for hundens fysik end andre hjælpemidler. Den belaster ikke hundens sarte nakke og trækker ikke skævt.
    Den eneste ulempe ved Canny Collar’en er, at den kun egner sig til gåture for kort snor. Hvis snoren bliver for lang og løs, har næseremmen nemlig en tendens til at glide af (det betyder dog ikke at hunden slipper løs – man har stadig fat i det egentlige halsbånd). Man kan derfor gøre det, at man, når man når ud til mindre trafikerede steder, hvor hunden skal have længere snor og mere frihed, vipper snuderemmen af og bruger den som et almindeligt halsbånd så længe. Eller man kan tage den helt af og lade hunden løbe løs, hvis det er muligt.
    Se størrelse skema til Canny Collar HER.




  • #3   2. apr 2007

    Det tror jeg godt at den kan q;
    Jeg har faktisk aldrig tænkt på at det kunne virke på hunde det med grimen q;


  • #4   2. apr 2007 Det indlæg jeg lige har sendt er Canny Collar

    Den anden kommer lige om lidt


  • #5   2. apr 2007 Der findes forskellige modeller af grimer, og ikke alle er lige gode. Den mest udbredte er Halti’en (og en masse kopier heraf), som ligner en hestegrime meget med en næserem, en nakkerem og et kindstykke på hver side af hovedet. Den virker udmærket på langnæsede hunde som fx schæfere. Desværre er den ikke så heldig i sin konstruktion set fra en fysiologisk synsvinkel. Nakkestykket glider let for langt ned, så den kommer til at trykke på de meget sarte 1. og. 2. halshvirler. Dette nakkestykke gør sammen med den fremadskudte næserem, at der kommer et skævt træk på nakken, og dette kan give gener og skader. Denne type grime er derfor ikke det bedste valg.
    Gentle Leader-modellen (og kopier heraf) er derimod en grime, der sidder godt på hundens hoved. Dens bedre konstruktion betyder, at den lægger trykket de rigtige steder, og hundens nakke bliver ikke trukket skæv. Den består af et halsbånd med vedhæftet snuderem, og passer faktisk de fleste hunde bedre end den anden type. Særligt kortnæsede hunde, som fx boxere, passer meget bedre en Gentle Leader end en den anden model. Så har man heller ikke det problem, at snuderemmen hele tiden glider ud over næsen. Det er i øvrigt også min erfaring, at hundene generelt finder sig bedre tilpads i Gentle Leader modellen.
    Til sidst skal det pointeres, at selv om grimen er et godt hjælpemiddel, er det stadig rarest for hunden at kunne gå i en sele eller et almindeligt blødt halsbånd. Selv om grimen ikke gør ondt, begrænser den hundens bevægelsesfrihed og bør efter min mening kun bruges, når det er absolut nødvendigt. Bedst er det at bruge den som en midlertidig hjælp, indtil man har fået lært hunden at gå pænt.
    Grimen bør i øvrigt altid tages af, når hunden løber løs, da ting eller hundepoter kan sætte sig fast i den.



  • #6   2. apr 2007 Ovenstående er beskrivelse af Gentl Leader, den er specielt god til kort snudede (hedder det det??) hunde

  • #7   2. apr 2007 Det er den der Canny Collar jeg overvejer

    Undskyld Nina, jeg vidste ikke lige hvor den skulle postes...
    Forrestn, hvordan går det med Kaoz?? Har det smertestillende (??) haft effekt??


  • #8   2. apr 2007
    Slet ingen der har erfaringer inden for grimer??


  • #10   2. apr 2007 nååå en halti er gentle leader.. så ved jeg det *GG*

    Kaoz er jo smertefri som jeg hele tiden har holdt på, dvs ingen forandringer ved det smertestillende..
    - vi går til hundesvømning og -massage nu, så det skulle gerne blive helt great i slutningen af april =)


  • #12   2. apr 2007 Jeg har kun den der Halti, - og det er noget møg!

    nala vkan ikke lide at have den på, selvom jeg prøver at give hende gode oplevelser med den på..
    når vi kommer ud og hun trækker lidt, så lægger hun sig ned på jorden og er ikke til at få med videre !!

    Desuden har hun nu fundet ud af hvordan man får den ned over snuden !!


  • Mila_ H
    Mila_ H Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 138
    #13   2. apr 2007 Pas på med grimer...
    Et hurtigt træk i den forkerte retning, og der ryger en halshvirvel eller to..


Kommentér på:
Grime??

Annonce