{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.809 visninger | Oprettet:

Alder for løbetid... {{forumTopicSubject}}

Har en tæve på lige over fem måneder og nu bløder hun. Blev sgu helt forskrækket. Troede først det kom når hun var omkring et års alderen.

Ringede straks til dyrlægen. De sagde at det kunne sagtens ske. Meeeen syntes nu alligevel at det er TIDLIGT...

Hvornår er jeres hunde kommet i løbetid første gang??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder for løbetid...
  • #1   30. mar 2007 har haft en boxer der kom i løbetid da den var 6 mdr - tror at mindre hunde kommer før i løbetid ;O)

til gengæld så har jeg en dogue de bordeaux, som snart er 15 mdr og hun har ikke været i løbetid endnu

• #2   30. mar 2007 Vores tæve kom i løb da hun var 7 måneder...

Og ja det er som Susanne siger meget forskellige hvornår det sker.

Kender også til tæver der har været langt over 1 år før de er kommet i løb...

• #3   30. mar 2007 Mette: jeg synes nu at 15 mdre er ved at være sent - hendes søster har for længst været i løbetid - måske det kan hænge sammen med at hende og Equitta kæmper om lederpladsen

• #4   30. mar 2007 Okay.. Rart at høre... Vidste godt at små hunde kom hurtigere i løbetid men nu er min jo en mellem størrelses hund så syntes det var lidt tidligt. Tak for svarene....

• #5   30. mar 2007 Løbetiden starter omkring 5-7 mdr. alderen og tæven løber 2 gange årligt - selve løbetiden vare ca. 21 dage eller 3 uger -

Man kan komme ud for at tæven løber 3 gange årligt.

Man se se på tæven at hense kønsdele svulmer op - kan godt blive så stor som en knytte barnehånd.

Det er en god ide at notere hvornår løbetiden starter og slutter - der er oplysninger man kan videregive til dyrlæge mm.

• #6   30. mar 2007 Susanne :

Ja det kan da sikkert godt have noget at gøre med de ting dine tæver er igennem...

Jeg må indrømme at Kanye er min første tæve, så er ikke vildt meget inde i det endnu, men man lære hver dag c",)

ME :

Ja men ved at hendes søstre også er gået i løb omkring denne alder, og det skulle vist være meget normalt for Boerboels... Ss

• #7   30. mar 2007 Babett: det er heler ikke alle der kommer hver halve år - nogle går længer i mellem, men der skal helst ikke gå korter tid imellem, for så når kropen ikke at fuldføre den homonelle cyklus - så hvis en tæve kommer tre gane om året, kan der være problemer med at få hende drægtig

• #8   30. mar 2007 Jeg ved at de hunde jeg har haft og det er en del, de har løbet 2 gange årligt. og altid i samme månede. så det er den erfaring jeg går ud fra.

• #9   30. mar 2007 Min Luna kom i løb da hun var 1 år og 2 dage, første gang.. Derefter var hun meget uregelmæssig.. Gik alt mellem 7½ og 8½ måned mellem hver gang..

Så der er intet der er 100% sikkert.

• #10   30. mar 2007 Min beagle var nøjagtig 9 mdr. da hun kom i løb, og jeg ved at min tidligere dværggravhund var 8,5 mdr.

Beaglen vejede 10 kg på det tidspunkt hun kom i løb, og ja, hendes kønsåbning blev godt nok stor.

• #11   30. mar 2007 Min hund er 11 mdr. og har ikke været det endnu!!!!

• #12   30. mar 2007 Vores alfa tæve var knap 7 måneder gammel...alle hendes søstre 1 år eller ældre. Hendes datter var 14 mdr.
    Tilstedeværelsen af en stærk, dominerende tæve kan sagtens få lavere rangerende tæver til at udætte første løbetid.
    Vores tæver er i løbetid ca. hver 6-7 måned, og alle 4 har synkroniseret deres løbetider, så de starter løb med få dages interval...
    Kender flere eksempler fra samme race, hvor tæven kommer i løb hver 4. måned...

• #13   30. mar 2007 min lille hund kom i løbertid da hun var 10 mrd og jeg fik at vide det var meget normalt

Kommentér på:
Alder for løbetid...

Annonce