721 visninger
|
Oprettet:
Nogen som ved .. {{forumTopicSubject}}
om der er hold i den påstand om at en hund viser sin ejer sin kærlighed ved og slikke på f.eks. ens hånd eller i hovedet .. ?? kom til og tænke på det igår da Shira lige kom og gav mig et par slik på min hånd og så gik hun videre .. det virkede som om hun lige ville vise mig at hun altså holder af mig selv om hun ikke lige havde tid da hun var igang med og lege ..
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.373
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.758
På hånden kan være fordi hun lige skulle smage på dig
Joy elsker at slikke salt, fedt, hvad jeg nu har på fingerne af
Jeg tror ikke en hund har det der hedder kærlighed, men en masse trofasthed og en ier for at gøre hvad lederen (familien) siger
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 1.029
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 109 Svar: 800
Dette er et instinkt som stammer helt tilbage fra hundens forfædre, ulven.
Hunde slikker på ders ejere og andre i flokken af flere grunde. Når hunde hilser på hinanden vil den hund som står lavst i heakiet slikke leder hunden ved munden, dette er for at vise underdanighed og er et led i et hilse ritual. Hvalpe slikker deres moder omkring munden for at fremprovokere opkastninger (føde), derfor bruger hunde det meget når de snakker med hinanden, da det er en hvalpet gestus som betyder at man ikke vil noget. Når hunde slikker mennesker i hovede betyder det ca. det samme
Hunde som slikker hænder gør det oftest for at få densalt vi udskiller fra sved, men også for hygge og pleje... Hunde pljer også hinanden, og slikker feks. i øre, numsen og de kønslige dele... måske har i oplevet at jeres hund lopper jer med fortænderne?? det er en form for hunde hygge hvor man plejer dem i sin flok...
Nogen som ved ..