Pelspleje af tør og kedelig pels {{forumTopicSubject}}
Bellas pels er blevet virkelig kedelig her i sommer. Hun er jo sort, men solen har bleget hende rød, og det ser sgu ikke særlig pænt ud.
Dertil er hendes spidser spaltede (ja, det sker åbenbart også for hunde), og det giver hende et tjavset udseende.
Hun får rigeligt med omega 3 og 6 i sin mad, og det er ikke muligt at give hende flere tilskud end hun allerede får, så jeg behøver ikke råd om biotin, fiskeolie, kokosolie m.v.
Jeg søger derimod en olie/spray som kan bruges udvendigt, for at give pelsen lidt fugt og pleje. Det skal ikke være noget der kræver at hun kommer i bad - sådan noget bruger vi ikke rigtigt
Det eneste jeg er faldet over, er en minkoliespray, men jeg hører gerne hvis folk har alternativer.
Det skal helst ikke være parfumeret, og skal ikke fedte mere end nødvendigt. Og da det skal bruges til en temmelig stor hund, må det gerne findes i store mængder, uden at koste spidsen af en jetjager
maj 2018
Følger: 1 Svar: 26
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Kodeordet for god pels er godt foder, ly for sol, vind og vand, bad engang i mellem og korrekt sammensætning af vitaminer og mineraler.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Det er hård kost for pelsen at være ude næsten hele døgnet, og blive pjasket til i vand mange gange om dagen. Hun har så sent som i går fået taget den store blodprøve, og alt er tip-top perfekt.
Så lad os sige at hun får virkelig god kost, alle vitaminer og rigeligt med olie, er der så nogen der har en ide til et produkt jeg kan smøre i pelsen, for at give den lidt ekstra pleje?
Ja, jeg kunne tage hende til hundefrisør og få klippet spidserne af, men det er immervæk kun æstetisk at det driller.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Der finder masser af pelskure www.pitstoppets.dk også som ikke skal skylles ud. Jeg kender dog ikke nogen selv uden duft.
Men under alle omstændigheder hvis i ikke generelt vasker så er det at smide en masse næring i pelsen altså omsonst. For pelstråene skal åbnes og renses en gang i mellem for at få noget ud af en sådan behandling. Ellers smører du bare rundt i skidt.
jul 2018
Følger: 1 Svar: 46
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
http://merriotts.dk/shop/17-diverse-pelspleje-produkter/86-agc-jojoba-spray/
sep 2017
Ansofie, jeg kvier mig meget ved at smide hende i bad. Dels er hun lige blevet opereret, og må slet ikke komme i bad de næste par uger, dels er mit badeværelse mikroskopisk, hvilket harmonerer rigtig dårligt med en stor hund der hader at komme i bad
Hun har ikke skiftet dækpels i 100 år. Generelt skifter hun ikke dækpelsen særlig tit, og den kan netop også blive lidt træt efter en hård vinter. Men aldrig så slemt som nu! Jeg har en børste til dækhår, så jeg må igang med den en gang om dagen og se om jeg kan sætte lidt skub i det.
Karina, jeg har lige præcis bestilt den du linker til, og så en anden spray (fra cotonshoppen). Så må jeg igang med at spraye og børste.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
okt 2006
Men ellers ville jeg gå ind på pitstop under pleje og hårkur filtrere efter fugt. Så får du en liste op over alle de produkter der giver fugt.
Det er super overskueligt på den måde så man selv hvis man ikke er vildt meget inde i det får overblik og får valgt det rigtige
Til en anden gang
sep 2017
Vi føjer det til listen over ting du heller ikke har noget fornuftigt at sige noget om...
sep 2017
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
sep 2017
Hun er særligt afbleget i pelsen og tør i skilningen på ryggen, oven på hovedet, i fehåret bag ørerne og på oversiden af halen, altså generelt på den del der har været i konstant sol.
Jeg kender ingen dygtig hundefrisør, og aner ikke hvordan jeg skulle skille fårene fra bukkene. De ville kunne bilde mig alt ind
sep 2017
Holly, jeg havde faktisk overvejet at give hende en omgang sværte eller den der L'Oreal spray til udvoksninger
Jeg husker at vi i gamle dage nogle gange sværtede hestenes stjerner til inden stævner, fordi en skæv stjerne giver sådan et lapset udtryk.
Og med stjerner, mener jeg altså plet i panden, ikke r*vhul
okt 2006
Skal ikke skylles ud - kan fortyndes og bruges som udredningsspray.
Dufter af melon - jeg elsker duften.
sep 2017
Jeg tænker at jeg bruger den hver-hveranden dag indtil den er tom, og så bruger jeg jojoba-olien jævnligt indtil den er tom. Så må det være tid til melonbalsam
Jeg børster hende med dækpelsbørsten hver dag, i håb om at det kan hjælpe hende lidt på vej med at få fældet de mest døde strå.
Jeg ved godt at det er lidt tosset, men hun har altid fået ros for at være en smuk hund med lækker pels, og i sidste weekend var der flere der kommenterede at hun så lidt nusset ud
sep 2023
Svar: 1
vi har købt det hos https://beautifulcoat.com og pelsen bliver ved med at være sort.
sep 2017
Pelspleje af tør og kedelig pels