{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.083 visninger | Oprettet:

Pelspleje af tør og kedelig pels {{forumTopicSubject}}

Bellas pels er blevet virkelig kedelig her i sommer. Hun er jo sort, men solen har bleget hende rød, og det ser sgu ikke særlig pænt ud.

Dertil er hendes spidser spaltede (ja, det sker åbenbart også for hunde), og det giver hende et tjavset udseende.

Hun får rigeligt med omega 3 og 6 i sin mad, og det er ikke muligt at give hende flere tilskud end hun allerede får, så jeg behøver ikke råd om biotin, fiskeolie, kokosolie m.v.

Jeg søger derimod en olie/spray som kan bruges udvendigt, for at give pelsen lidt fugt og pleje. Det skal ikke være noget der kræver at hun kommer i bad - sådan noget bruger vi ikke rigtigt smiley Det eneste jeg er faldet over, er en minkoliespray, men jeg hører gerne hvis folk har alternativer.

Det skal helst ikke være parfumeret, og skal ikke fedte mere end nødvendigt. Og da det skal bruges til en temmelig stor hund, må det gerne findes i store mængder, uden at koste spidsen af en jetjager smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pelspleje af tør og kedelig pels
  • Charlotte K
    Charlotte K Tilmeldt:
    maj 2018

Følger: 1 Svar: 26
    #1   4. sep 2018 Deer nok ikke det du vil høre. Men hvis hundens pels er tør og kedelig og i "dårlig stand". Så ville jeg se på foderet. Det lyder som en hund der ikke trives helt på det den fodres med. ELLER overveje allergi.

• #2   4. sep 2018 Solen i denne sommer har været hård kost for pelsene smiley Min sorte Perle har også fået et 'rødbrunt' skær nu der hvor pelsen har været mest udsat for sol. Derudover så nærmer vi os efterårsfældningen så min hunds pels er ved at være 'slidt'. Jeg satser på at den er flot igen når vi når ind i oktober smiley

• #3   4. sep 2018 I min race ser vi bleget og spaltet pels på de hunde, der lever udenfor.
    Kodeordet for god pels er godt foder, ly for sol, vind og vand, bad engang i mellem og korrekt sammensætning af vitaminer og mineraler.

• #4   4. sep 2018 Charlotte, hun får Orijen, og har fået det hele livet. Hun klør ikke, skæller ikke, lugter ikke. Hun har slet og ret bare fået for meget sol.

Det er hård kost for pelsen at være ude næsten hele døgnet, og blive pjasket til i vand mange gange om dagen. Hun har så sent som i går fået taget den store blodprøve, og alt er tip-top perfekt.

Så lad os sige at hun får virkelig god kost, alle vitaminer og rigeligt med olie, er der så nogen der har en ide til et produkt jeg kan smøre i pelsen, for at give den lidt ekstra pleje?

Ja, jeg kunne tage hende til hundefrisør og få klippet spidserne af, men det er immervæk kun æstetisk at det driller.

• #5   4. sep 2018 Jeg tænker hvis spidserne er meget trælse så tag hunden i bad og giv balsam efterfølgende. Og Børst og børst. Så får du renset pelsen og fyldt op udefra med næringsstoffer.
    Der finder masser af pelskure www.pitstoppets.dk også som ikke skal skylles ud. Jeg kender dog ikke nogen selv uden duft.
    Men under alle omstændigheder hvis i ikke generelt vasker så er det at smide en masse næring i pelsen altså omsonst. For pelstråene skal åbnes og renses en gang i mellem for at få noget ud af en sådan behandling. Ellers smører du bare rundt i skidt.

• Ansofie K
    Ansofie K Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 46
    #7   4. sep 2018 vil give hende et bad og en gang hårkur (til hunde) så skal du bruge minkolie spray for at beskytte pelsen mod solen. har jeg gjort med min sheltie og det er vildt så meget det har hjulpet på hendes pels. hvornår har hun sidst skiftet dæk hår? sheltierne gør det hver 3/4 år

• #8   4. sep 2018 Kunne den her være en mulighed, hvis du ikke vil ud i et bad og balsam?

http://merriotts.dk/shop/17-diverse-pelspleje-produkter/86-agc-jojoba-spray/

• #9   4. sep 2018 Linda, showshine er jo bare silikone - det får pelsen til at se lækker ud, men plejer ikke.

Ansofie, jeg kvier mig meget ved at smide hende i bad. Dels er hun lige blevet opereret, og må slet ikke komme i bad de næste par uger, dels er mit badeværelse mikroskopisk, hvilket harmonerer rigtig dårligt med en stor hund der hader at komme i bad smiley Men jeg kan godt læse at jeg måske må overgive mig.

Hun har ikke skiftet dækpels i 100 år. Generelt skifter hun ikke dækpelsen særlig tit, og den kan netop også blive lidt træt efter en hård vinter. Men aldrig så slemt som nu! Jeg har en børste til dækhår, så jeg må igang med den en gang om dagen og se om jeg kan sætte lidt skub i det.

Karina, jeg har lige præcis bestilt den du linker til, og så en anden spray (fra cotonshoppen). Så må jeg igang med at spraye og børste.

• #10   4. sep 2018 Den her virker ret godt på mine bernere, tror jeg gav 49 kr. for den. http://www.urtekram.dk/produkter/plejeprodukter/haar/kokos-leave-in-spray-balsam-oeko-250-ml

• #11   4. sep 2018 Nu kan jeg se du har bestilt.
    Men ellers ville jeg gå ind på pitstop under pleje og hårkur filtrere efter fugt. Så får du en liste op over alle de produkter der giver fugt.
    Det er super overskueligt på den måde så man selv hvis man ikke er vildt meget inde i det får overblik og får valgt det rigtige smiley
    Til en anden gang smiley

• #14   4. sep 2018 Holly, hvorfor skriver du i en tråd hvor du ikke svarer på det der bliver spurgt om?

Vi føjer det til listen over ting du heller ikke har noget fornuftigt at sige noget om...

• #16   4. sep 2018 It takes one to know one smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #17   5. sep 2018 A jeg ville spørge en dygtig hundefrisør. de må om nogen vide den slags

• #18   5. sep 2018 Jeg studsede hende igår. Lad mig bare sige at jeg aldrig bliver hundefrisør smiley

Hun er særligt afbleget i pelsen og tør i skilningen på ryggen, oven på hovedet, i fehåret bag ørerne og på oversiden af halen, altså generelt på den del der har været i konstant sol.

Jeg kender ingen dygtig hundefrisør, og aner ikke hvordan jeg skulle skille fårene fra bukkene. De ville kunne bilde mig alt ind smiley

• #23   5. sep 2018 Lækkert Emma, den ser helt perfekt ud, den maske.

Holly, jeg havde faktisk overvejet at give hende en omgang sværte eller den der L'Oreal spray til udvoksninger smiley

Jeg husker at vi i gamle dage nogle gange sværtede hestenes stjerner til inden stævner, fordi en skæv stjerne giver sådan et lapset udtryk.

Og med stjerner, mener jeg altså plet i panden, ikke r*vhul smiley

• #25   5. sep 2018 Jeg elsker bio-protein masken til mine små. Det er det produkt jeg aldrig skal være foruden igen. Bruger den istedet for balsam. Det er ikke fugt. Det er silikoneforbindelser, proteiner og b-vitaminer. Bruger man den løbende så vedligeholder den og giver softness og glans. Det er ikke en hardcore reparationskur men i medium styrke.
    Skal ikke skylles ud - kan fortyndes og bruges som udredningsspray.
    Dufter af melon - jeg elsker duften.

profilbillede
  • #26   5. sep 2018 Jeg har lige sjasket hende ind i K9 Kreatin coat repair moisturizer, og både børstet med og imod pelsen og fået det godt ind. Hun ser lækker ud lige nu, omend en smule fluffy smiley

Jeg tænker at jeg bruger den hver-hveranden dag indtil den er tom, og så bruger jeg jojoba-olien jævnligt indtil den er tom. Så må det være tid til melonbalsam smiley

Jeg børster hende med dækpelsbørsten hver dag, i håb om at det kan hjælpe hende lidt på vej med at få fældet de mest døde strå.

Jeg ved godt at det er lidt tosset, men hun har altid fået ros for at være en smuk hund med lækker pels, og i sidste weekend var der flere der kommenterede at hun så lidt nusset ud smiley

• Jan R
    Jan R Tilmeldt:
    sep 2023

Svar: 1
    #27   16. okt 2023 Hej vi har schipperke og vi bruger K1 Miracle Coat piller som indeholder flere forskellige olier, og ud over det bruger vi også Chris Christensen Systems Quench Leave-in Conditioner som er en solbeskyttelse.
    vi har købt det hos https://beautifulcoat.com og pelsen bliver ved med at være sort.

• #28   16. okt 2023 Tak for din reklame, Jan. Hvordan virker den på en død hund? Har I noget særligt til det?

Kommentér på:
Pelspleje af tør og kedelig pels

Annonce