Bud på racer.. Bud på racer..
Nu har jeg længe gået og spekuleret over hvilken hund jeg skal ha når engang Mille bliver en ældre dame og jeg vil finde hendes afløser (vil gerne have en hvalp sammen med Mille, inden Mille skal over regnbuebroen så jeg ikk bliver helt alene og at den nye kan lære af Mille), og hvem ved måske bliver det før Mille bliver en ældre dame..
Jeg er blevet meget usikker på om jeg tør få en fransk bulldog næste gang, selvom det virkelig er racen for mig - udover de sundheds udfordringer der kan følge med. Derfor prøver jeg virkelig at tænke i nye baner for at se om jeg kan få flere af de ting jeg elsker ved den franske men bare sundere..
Jeg elsker ved den franske at den har selvtillid (så den ikk så nemt bliver vippet af pinden, men stadig ikk er super overmodig og dominerende), er en klovn der bringer godt humør med sig og man tit griner af, er klog og træningsvillig dog uden at dicideret kræve det - udover basis opdragelse og få tricks mv. Elsker at de er godmodige, super kærlige, blide og super loyale!
Det jeg kan tilbyde er/ønsker er
Skal sjældent være alene, men skal kunne det
Ha Ca samme motionsbehov som en AKTIV fransk bulldog - 2 korte ture på 15min og en lang på 1-3timer dagligt men skal kunne ha off dage hvis jeg er syg..
Gerne være korthåret, men kan måske give mig på det punkt
Skal ikke være egetkøns aggressiv eller dominerende, vil gerne kunne gå i hundeskoven og andre steder hvor der findes andre hunde uden at skulle stå med en "sur" hund der ikk kan andre hunde - ved dog at man ikk kan forvente dette 110% (skal være en tæve iøvrigt)
7-15kg
Ikke ret meget pelspleje
Skal kunne trives i lejlighed på 77kvm (stuen)
Må ikke være ret gøende!!
Skal gerne være en race der er tillidsfuld og omgængelig
Mine egne tanker er:
Mops - nej, kunne lige så godt ta en fransk igen.
Boston terrier - en mulighed
En griffon - en klar mulighed!
En dværg puddel - en mulighed selvom pelsen ikk er kort
En shih-tzu - en mulighed trods pelsen.
Ellers har jeg ikk selv andre bud.. Håber i kan komme på racer jeg ikk har tænkt på - har jeg glemt at skrive noget vigtigt om hvad jeg ønsker, så spørg endelig..
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.950
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.943
Pelspleje vil der være, så måske det udelukker?
Men anden ting: du skal også tænke på hvilke racer, der kan leve med en fransk bulldog. Jeg tror personligt ikke at en puddel vil få det nemt med en fysisk lille betonkugle, som fransk jo er. Og det vil en dværgschnauzer for den sags skyld heller ikke..
jun 2009
Følger: 232 Følgere: 96 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.000
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.510
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.336
Mht fransk bulldog og en anden race så er jeg 99% sikker på at det ikk bliver et problem fordi Mille er meget mere forsigtig end andre franske overfor andre hunde og især hvalpe er hun ENORMT dygtig med af alle racer! Så eftersom Mille er lidt anderledes på den front, så tror jeg faktisk det kan lykkedes rigtig fint
Tusind tak for bud!
Har også været lun på tanken om en boston i mange år, kan dog ud fra racebeskrivelsen godt være i tvivl om hvorvidt den er for dominerende og træls overfor andre hunde? Blev lidt overrasket over hvad jeg læste..
mar 2007
mar 2007
Bud på racer..