{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.711 visninger | Oprettet:

En stor hunderace søges {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at anskaffe en hund mere, da Conor ikke formår at holde mig beskæftiget, haha. Nej, seriøst så har jeg længe drømt om at eje to hunde. En lille, modbydelig og ondskabsfuld terrier - tjek og en større hund med et veludviklet vogtergen. Det er den sidste type, jeg her spørger lidt ind til. Kan det fx anbefales med en han yderligere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En stor hunderace søges
  • #1   3. sep 2018 har selv en drøm om Broholmeren ... tror det er en skøn skøn race og ved der er arbejdet meget med sundheden i de senere år ...

det med 2 hanner må andre nok hellere byde ind med, men vil dog sige at jeg ofte har hørt der kan komme en magtkamp ... det kan der jo også blandt tæver, så det optimale i den henseende er nok en af hvert køn, med en steriliseret tæve, dette ville jeg vælge grundet de helbredsmæssige gevinster der er hvis det gøres i en forholdsvis ung alder ..

• #3   3. sep 2018 Broholmeren er nok ikke aktuel, da jeg synes, at der er lidt tvivl om, hvorledes 'man' ønsker, at racen udvikler sig. Desværre ser tendensen ud til at gå i retning af det tunge og ikke-adrætte. Så kommer Conor til at jorde den smiley
    De spanske hunde er umiddelbart lækre, men også lidt vanskelige at få fat i og/eller at finde et større udvalg af. Mht pels, så går min grænse ved, hvor ofte den skal børstes ikke pelsens længde. Så må det koste i støvsugerposer smiley
    I Conors egen optik, så er han en stor vogter smiley

• #4   3. sep 2018 hmm ... så er der Gran D og Irsk Ulvhund, tror dog sidstnævnte har tendens til at klovne mere end vogte ...

og Leonberger, Landseer, Rhodesian Ridgeback (kender kun en, den virker lidt dum, men det er jo ikke sikkert den er racetypisk)

• #8   3. sep 2018 Den irske ulvehund kunne være interessant, men ikke gd'en pga dens helbred.
    Ja, en korthåret sct bernhard eller måske pyrenæer mastiff. Især den sidste. Hvor i verden fødes de hvalpe til næste år?

• #10   3. sep 2018 Kan det blive bedre. Evt link til avler.
    Jeg har bestilt 2m højt vildthegn til hele haven

• #11   3. sep 2018 Når man læser om vogtende hunde, så synes jeg ofte ordet "hyrde" optræder, at en vogtende race gerne vil vogte flokken og derfor hyrder lidt, eller meget ..

er du sikker på det går med terrier genet ?? For nogen tid siden søgte man i skottekredse nyt hjem til en skotte, den kom til en familie der havde 2 hyrdende hunde i forvejen (kan ikke huske hvad race de var), men det endte med at skotten måtte afsted igen, den blev simpelthen stresset af at blive hyrdet og holdt styr på ..

• #12   3. sep 2018 Tibetaneren fælder når undeulden smides, typisk lidt hen på foråret. De første par uger kan man ikke gøre så meget andet end at børste men når fældningen har været igang i måske 4 uger er underulden klar til at komme helt af. Når man har har fået hunden strippet fælder den ikke og det vare så næsten et helt år inden man skal igang igen... smiley
    Børstning/pelspleje er ikke specielt meget - en gang om måneden er oftest nok smiley

• #14   3. sep 2018 #11
    De færreste vogtere hyrder..

• #15   3. sep 2018 Tibetaneren er bestemt også interessant. Den virker til at stå i "original stand". Ikke så meget udstillingsrelateret pop smiley

• #21   3. sep 2018 Bullmastiff ?

• #27   3. sep 2018 Den russiske terrier er også interessant, men det er ikke helt at regne som en terrier. Der er vist kun et lille strint airedale-blod i den

• #28   3. sep 2018 Kennel Hearthitter, det viste jeg slet ikke smiley Sikke øv med så lækker en race

• #29   3. sep 2018 Desværre er udvalget her i Danmark ikke særlig stor, så tag på nogle ferieture og se på hunde.
    Jeg tror at en Cao Fila de Saro Miguel vil passe fint til det du søger.

• #31   3. sep 2018 Hearthitter - jeg er ret sikker på, at den er "stor" inden i. smiley

• #32   3. sep 2018 Eller den der Mallorca hund, kan ikke lige huske, hvad den hedder.

• #35   3. sep 2018 leonberger kunne også være en mulighed. stor hund men mild i temperament. alsidig i træning, den er ikke bare stor og doven, en race der gerne vil arbejde, men kan også bare ha en sofa hygge dag

• #36   3. sep 2018 Hearthitter, jeg er også til Alanoen, og jeg indrømmer blank, at jeg er til kuperinger.
    Jeg var ved at købe en for en del år siden. Dengang var de ikke FCI anerkendt, så det blev ikke til noget, og i dag er jeg desværre blevet for gammel og sjølle til sådan en hund.

Søren og Hearthitter, i kan få en Bully Kutta hver og så kan i starte opdræt af dem. Jeg er ret sikker på, at i får en lang venteliste på hvalpene smiley

• #37   3. sep 2018 tror altså det der med om tæver eller hanner går bedste sammen kan være racebetinget ...eller nogle racer er bare bedre til at gå sammen med eget køn end andre ..

• #38   4. sep 2018 Dogo canario ville nok ikke være et dårligt bud. Eller korthåret Sankt bernhard.
    Irsk ulvehund er lidt sart mht. infektioner. Kender flere som har været ved at dø pga. lungebetændelse, og kun blev reddet fordi ejer kender til problemet og insisterede på ekstremt kraftig antibiotika kur smiley
    Rottweiler ?
    Mastin espaniol ?
    Ca de bou har jeg også kigget forelsket på smiley
    Komondor ? (Den skulle være ret barsk).

• #39   4. sep 2018 Rottweiler smiley

• #40   4. sep 2018 Jeg synes (sikkert ikke så overraskende) at Hovawart er et godt bud.

Hovawarter bliver rutinemæssigt 12-13 år gamle, har været anvendt som vagthunde siden midten af 1400-tallet, men er i moderne version udviklet til at være en meget alsidig brugshund.

Der er meget stor variation m.h.t. eksteriør og størrelse, så hvis man ser sig for, skulle det være til at finde en der passer. De bliver dog, selv i de store versioner, ikke helt så store som nogle af de allerede foreslåede racer.

med lidt planlægning skulle det være til at finde en i DK, men ellers er der masser af dem i både Sverige (hvor vi fik vores) og Tyskland. Der er desværre også stadig nogle "Hovawarter" som ikke er særlig fantastiske. Ofte stammer de fra noget af den masseproduktion en enkelt kennel, som nu heldigvis er lukket, har drevet uden om DKK og DHK.

Fik jeg nævnt at de tager sig ret godt ud? smiley

• #41   4. sep 2018 Cane Corso - få den fra en god kennel både mht sundhed og sind.

En Corso trykker sig IKKE ...

Og hvis målet "bare" er "jeg tæver dig ihjel til du er død død DØD" ... så få en malle af de linier, som min Czhaplin er fra.
    Han udmatcher en hvilken som helst vogter, hvis målet som sagt er, at holde skidtnisser og andet godtfolk fra grunden smiley

• #42   4. sep 2018 Altså Søren: Conor er jo en stor vogter smiley
    Den sorte russer er vist desværre ved at blive lige lovlig meget udstilling; de er jo sådan lidt nogle 'pelsting' som man kan få til at se 'flashy' ud.
    Med en irerhan ville jeg ikke satse på at få en hanhund til; som kønsmodne er de som udgangspunkt ikke specielt venlige overfor andre af samme køn.

• #43   4. sep 2018 Jeg håber jer det anbefaler Sao Miguel rent faktisk har et kendskab til racen smiley De er måske ikke de største men de er ekstremt vogtende og super adrætte. Nu har jeg selvfølgelig ikke mødt dem alle og det kan da være, at der er linjer der passer ind i en dansk villahave. Men det jeg har mødt er som #41 udtrykker det "du går ind her og du er død, død, død" og de fungere ikke samme med andre hunde, heller ikke selv om de har boet samme med dem fra hvalp.

Jeg vil aldrig anbefale dem til en børnefamilie eller som familiehund. Dem jeg kender til bor ude hele året og har faktisk slet ikke interesse i at være indendørs, da det forhindre dem i at udføre deres job. Nogle jeg kender havde placeret deres hundehus ved husets dør, da der var læ og tørvejr men hunden (Sao Miguel) lagde sig ikke i det for den lå ved porten til ejendommen, de prøvede at lokke med alt muligt for at få den til at sove der, men måtte til sidst flytte hundehuset ned til porten.

• #45   4. sep 2018 Mht Irsk Ulvehund så er 'vogter' ikke ligefrem det første ord, der popper op på lystavlen, når jeg tænker på dem jeg kender smiley Men den er selvfølgelig så stor at det i sig selv indgyder en vis form for respekt smiley Lidt på samme måde som at vores Dobermann får folk til at lade være med at gå ind af havelågen pga sin races image. At hun så er temmelig fredelig og venlig opdager de ikke. Når den lille røde 'hyspatron' galer op så følger doberen trop og så tror folk at de er mægtig farlige smiley

• #46   4. sep 2018 Jeg skal ikke hav den slags vogter, der angriber evt. tyveknægte. Jeg skal have den slags, der bare helt stille og roligt stiller sig i vejen og siger 'stop, hertil og ikke længere'. Tykke var den slags. Hun havde stor troværdighed.
    Min fornemmelse af Conor er, at han nok ikke vil være bleg for at bide, hvis behovet opstår, men han har ikke den pondus, som gør ham helt troværdig smiley

• #49   4. sep 2018 En irer var 'den lille mands livvagt'. Dengang racen var mere almindelig var de kendt for at være hunde man ikke lige gik ind til. Jeg har mødt nogle ældre mennesker der kendte racen fra deres ungdom; de ville IKKE hilse på min hund smiley Man kan stadig på udstillinger komme ud for at dommeren beder om at man viser ham/hende hundens tandsæt; de vil ikke selv have fingrene i gabet på dem smiley
    De fleste man møder nu tror det er sådan en slags nuttet teddybjørn og bliver højest overraskede, når de så opdager at den søde lille brune hund, der ligner en godt slidt tøjbamse, siger 'UT AF MIN BUTIK' smiley

• #50   4. sep 2018 Jeg har endnu ikke mødt én, der var bange for Conor, og han har været med på stadion flere gange. Hvis han ligner en teddybjørn, så er det én, som har gået i arv gennem generationer. I mine øjne ligner han mere en forhutlet hjemløs, der ikke lige har kunnet finde barnevognen med vodkaflaskerne i smiley
    PS! Han har skiftet tænder, og det er et seriøst gebis, han har fået

• #51   4. sep 2018 Jeg skal ikke hav den slags vogter, der angriber evt. tyveknægte. Jeg skal have den slags, der bare helt stille og roligt stiller sig i vejen og siger 'stop, hertil og ikke længere'. Tykke var den slags. Hun havde stor troværdighed.

"Stille" og "roligt" .. naa, så røg Tjabs linier smiley

Troværdighed er der dog - måske ikke sådan de første 3-5 sekunder, men herefter er ingen i tvivl smiley

Jeg så en Ambull i Roskilde i weekenden, tænkte straks på dig .. ærgerligt at den er forbudt, når det i virkeligheden er sådan en du mangler smiley

• #52   4. sep 2018 Martine
    Selvfølgelig ville det være rart med en bulldog igen, men andre racer må kunne nogle af de samme ting. Det er bare den der tryghed ved at vide, hvad man får. Er man til VW, så køber man også gerne sådan en igen, selv om en Toyota sikkert kunne gøre jobbet. Vi/jeg er vanedyr.

• #53   4. sep 2018 Jeg tænker Rhodesian Ridgeback passer rigtig godt.
    Vogter genet er helt i top, ikke noget man skal fremprovokere der.
    Selvom de er store og gerne vejer 40+55 kg, så er jo bygget til at være adrætte, elegante og udholden.

Og jeg kender efterhånden en del med flere ridgeback hanner og hanhunde af andre racer sammen i flokken, som fungerer uden problemer.

Jeg har selv planer om endnu en ridgeback hanhund, når Sam er blevet 3 år gammel, jeg kan slet ikke vente smiley

• #54   4. sep 2018 Ja, præcis den der tudsegamle teddybjørn, der er gået i arv gennem generationer smiley Og ja, gebisset er ret overraskende. Det er nogle seriøse bisser de små røde har smiley Min dobers tænder er ganske petit sammenlignet med den lille rødes strore kraftige pløkker. En af mine veninder kalder ham for 'krokodillen' smiley
    Og man skal virkelig ikke kimse af deres vilje til at forsvare deres hjem; vi havde været på week-end - med hundene - og haft indbrud. Ringede efter politiet og de kom faktisk prompte. Jeg lukkede hundene i fyrrummet og glemte at sige til de betjente der rendte rundt og ledte efter fingeraftryk at der skullede ikke lige gå ned uden at sige det så jeg kunne tage fat i hundene. En betjent gik derned og svaret kom ret promte fra vores tæve; hun røg lige i benene ham. Heldigvis en hundevant ældre betjent der tog det oppe fra og ned og hvis tørre kommentar var at det var ærgeligt at vi havde haft hundene med på week-end for eller havde de vist have kunnet tage indbrudstyven med - i små stykker......

• #55   4. sep 2018 @54: Issuet er nok ikke så meget hvordan Rigdebackhannen har det med andre hanner. Det er mere at irerhannen nok ikke siger pænt 'goddaw og velkommen' og deler sit hus pænt med andre hanhunde smiley

• #56   4. sep 2018 Mette: Ahh okay smiley

• #57   4. sep 2018 I søndags åd Conor et stykke gerigt ved køkkendøren. Jeg var ved at lave mad, og James Brown deltog med alt for mange dB. Egentligt undrede det, at Conor ikke tiggede, men jeg troede måske, at han efterhånden havde lært at lade være. Senere opdagede jeg, hvad han var optaget af, og skønt det måske kræver et par timers spartle- og malerarbejde, så kunne jeg ikke lade være med at grine. Han var meget stolt af sig selv.
    Jeg kunne finde på at reppe det med glasfibervæv eller måske hellere noget kevlarhalløj. Så får han vel kam til sit hår (tiltrængt)

• #58   4. sep 2018 Vi er ved at få lagt fliser omkring vores nye hus. Der blev kørt stabilgrus ud og det blev stampet osv. Så kom der grus på, det blev stampet og fint rettet af. Lige klar til at lægge fliserne. Gæt selv hvem der spænede 3 gange rundt om huset for fuld skrue på sin nye 'væddeløbsbane' smiley Der måtte lige rettes af en ekstra gang og kolbøtten er blevet idømt snor, når han skal fra døren til den indhegnede del af haven indtil fliserne er lagt.

• #59   4. sep 2018 Jeg er lige p.t ret nysgerrig på mastin espanol, men tibetaneren tiltaler mig også meget. Jeg har dog ikke kunne finde en dansk opdrætter, så jeg kunne få mulighed for at møde en mastin (ikke at jeg står for at skulle have hund de næste par år)

• #60   4. sep 2018 Mette
    Jeg har underligt nok let ved at se det for mig smiley
    "Hvad siger du, rent sengetøj? Ikke mere" En typisk Conor-situation smiley
    Jeg synes, at der var en Mastin Español-avler i Helsingør på et tidspunkt

• #61   4. sep 2018 #59
    Allan Har mastin espanol - måske du kan kontakte ham, Ditte:
    http://danskmolosserklub.dk/racerepr-sentanter.html

• #62   4. sep 2018 Martin, hvis du vil have adræt og ikke for meget pels, kunne kuvacz være en god mulighed. Den fælder selvfølgelig, men er ikke krævende i forhold til pelspleje. Det er jo så ikke en mastiff/moloss type at se på.

De skal være reserverede og vagtsomme men ikke aggresive. Jeg har en veninde, der har opdrættet racen i mange år, nu har hun så bare en enkelt. Flere af dem, jeg har kendt af hendes, har passet godt til din beskrivelse af en hund som på trods af sit venlige udseende automatisk indgyder respekt. Jeg har oplevet dem som noget mere reserverede end mine pyrer.

Der er vist ikke rigtig noget opdræt i Danmark mere, men det er mit indtryk, at der er gode kenneler både i Sverige, Tyskland og Holland.

Og selv om jeg ikke tror, det er det, du skal have, så en pyr jo altid en god hund om end, der kan være lidt mere pelspleje. smiley

• #63   4. sep 2018 Jeg er lidt bekymret for at skulle "tvinges" til at vælge en tæve. Chili var en sød hund, men hun havde også nogle humørsvingninger et par gange årligt, som jeg i al fald forbinder med hormonforstyrrelser. Mettes kendskab til de små røde sataner vægter imidlertid højt, så den store hund må nødvendigvis ende med at være en tæve.
    Indkøbet af den store hund haster dog ikke, og jeg kan jo også se, hvordan McFatty udvikler sig mht egetkønsaggressivitet. Måske han bliver en lille engel med glorie og det hele smiley

• #64   4. sep 2018 Du skal bare huske på, at i hvert fald for vogterhunde kan der være stor forskel på, hvad de kan acceptere af andre hunde på udebane, og hvad de kan acceptere i eget hjem. Det samme kunne måske være tilfældet med en lille irer, det ved jeg ikke, men det har Mette nok tjek på.

Hvis det er tilfældet, kan det være svært at vide, før man skaffer sig hund nr. 2, hvordan det vil gå på hjemmebane. Mit indtryk fra pyreneere og fra hvad jeg eller hører om andre husdyrvogtere, at sandsynligheden for succes er større med flere tæver sammen end med flere hanner, men også at mange af dem går fint med mindre hunde af samme køn, selv om de ikke ville kunne acceptere en mere af egen slags. Spørgsmålet er så om Conor regnes for en lille hund, man ikke behøver tage alvorligt.

• #67   4. sep 2018 Conor regnes nok for en lille hund ift vogterne, og han kan næppe skade dem, men han kan sagtens være så pisseirriterende, at det ikke bliver en god løsning.
    Jeg kunne selvfølgelig også anskaffe et par irer-tæver (mange bække små) og så arbejde på at udbrede kendskabet til den lille charmebøf med kronisk dårlig hårdag smiley

• #68   4. sep 2018 Ja, hvem ved måske McFatty bliver en ren engel smiley Altså min Stormy var sådan set OK med andre hanhunde. Han var temmelig selvsikker og behovet for at understrege at han var kongen kom kun yderst sjældent. De fleste hunde anerkendte hans status uden at han skulle errindre dem om at det altså var ham der var regenten. Huskede de at bukke og skrabe for ham var der ingen problemer og de få der lige glemte det en gang imellem fik lige et løftet overlæbe og 'blikket' så kom de i tanke om det. Jeg er ikke sikker på at det ville have været nogen ubetinget success at hjemfører en anden selvsikker hanhund og bede Stormy dele sit hjem med den smiley Clinton er på vej i den retning nu også. Han er venlig nok så længe de andre huske at sige 'yes, sir' til ham. I sidste uge havde vi en episode hvor jeg tænkte at han da vist så småt begynder at blive voksen; vi kom gående, 3 labradorhanner kommer blæsende ud af en have og lige hen i hovedet på mine. Knurrende og med halerne helt oppe bag ørene. Clinton stoppede op og stod der så bare: Ørene frem, halen op, vægten kom på forparten. Jeg kunne lige høre en lav brummen og vupti så skulle alle tre labber lige pludselig noget andet og vi kunne gå videre. Og det var så ikke sådan at han forsøgte at forfølge labberne eller noget. Næh, han travede bare glad videre.
    ... jeg har set pågældende tre labber være knapt så flinke smiley ved flere andre hunde incl. Perle uden følgeskab af Clinton.

• #69   4. sep 2018 ... et par irertæver - enjoy smiley Been there, done that, bought the T-shirt. De er nogle 'bitches' og de går ikke af vejen for et rask slagsmål med deres bofæller af samme køn smiley

• #70   4. sep 2018 Mette
    Du er også sådan en lyseslukker smiley

• #71   4. sep 2018 smiley
    Jeg elskede mine to irertæver højt, men jeg ville lyve hvis ikke jeg sagde at det faktisk var lidt en lettelse da den ældste tæve døde og jeg kun havde en tæve og en han. Der så tilgengæld var de bedste kammerater. Der var perioder med daglige slagsmål, der var huller i den ene eller den anden med jævne mellemrum og jeg fik også selv et par huller engang imellem når jeg skilte dem ad. Og for pokker de bider hårdt - av!

• #72   4. sep 2018 #68 Griner højt Mette. Nøjagtig sådan agerer Basse også og Carlos var en tand mere selvsikker. Ridgebacken er også en selvstændig og selvsikker race, i hver tilfælde iflg race standart.
    Det er nu, desværre, blevet moderne at opdrætte dem, så de passer til livet i en storby.

• #73   4. sep 2018 Kender lidt til Rigdebacken gennem en træningskammerat (fed sporhund). Men ja, man kan godt lidt fornemme at den bliver mere og mere 'trendy' for byfolk - forstå det hvem som kan,

• #75   4. sep 2018 Tak Lise, det er godt nok lidt (meget) langt fra os, men jeg bliver altså nødt til at prøve at møde én en dag og høre lidt mere om dem

Det lyder godt hearthitter, jeg må se om ikke jeg kunne få mulighed for at se den, jeg synes de ser fantastiske ud og hvad jeg har læst om dem temperamentsmæssigt lyder de også meget tiltalende

• #77   5. sep 2018 Hvad med en ganske almindelig Rottweiler. Den har vist den afskrækkende efftekt som jeg tror du godt kan lide. Alle andre nævnte racer ser jo søde ud (Russern undtaget).
    Ok, Rotten er sjældent god i en hundeskov, men jeg har aldrig læst at der kom du meget.

Omkring andre hunde, så tror jeg ikke at du får problemer med den hund du har. Store Molosser ser sjældent en terrier som (som andre også har nævnt) sjældent som nogen udfordring.

Noget helt andet er, at når hunden skal være ædrat, så kunne den klassiske Dobbermann da også være et emne. Den har bestemt lige så meget “afskrækningseffekt” som alle de andre, selvom den er slankere og mere elegant.

En Ridgeback som andre nævner er fremragende, men der er ikke noget skræmmende over dem. Det sidste er måske bare en personlig mening.

• #78   5. sep 2018 Søren og en rotte ?? smiley smiley smiley

• #79   5. sep 2018 Martine
    Det kunne ske. Den dag, hvor jeg ønsker mig en hund, der er dummere, end jeg selv er smiley

• #80   5. sep 2018 Men ja, man kan godt lidt fornemme at den bliver mere og mere 'trendy' for byfolk - forstå det hvem som kan,

Den har en ridge - det er ikke alle hunde, der har sådan en - den ser dermed "anderledes" ud end de andre - den bliver derfor populær ....

Folk gider jo ikke en "kedelig schæferhund eller labrador" - det skal være anderledes, smart .. at det så passer nogenlunde ligeså godt som et Maersk Containerskib i en lystbådehavn, det er knapt så vigtigt.

Folk er åbenbart så .øvsyge, at de er nødt til at skille sig lidt ud via deres hund smiley

• #81   5. sep 2018 Hvad er der galt med en Rotte og Søren. smiley

Det er da en Molosser ligesom alle de andre.

Måske mere besværlig at træne end mange af de lidt sløvere Molosser, men omvendt kan den trænes til et ret pænt niveau.

• #82   5. sep 2018 Lige præcis Martine. Og det gør ondt i mit hjerte. Jeg kender Ridgebacks der udelukkende bliver luftet i snor og nogle endda i grime. Det skal være en putte nutte hund og det er racen altså ikke. Racen er avlet med bidehæmning, men det forsvinder ligesom når den ikke får lov at være Ridgeback.
    Mht racen som vagthund bliver de altså stadigvæk brugt i Afrika. Min 1. hanhund var der ingen der kom forbi, og han bed altså ikke.

• #83   5. sep 2018 Det er skide ærgerligt ja!
    De er virkelig anderledes end andre hunderacer, som schæferen og labradoren, tænker så sindssygt meget i overlevelses instinkt hele tiden, en adfærd jeg aldrig har oplevet før, jeg synes det er så fascinerende!

Ingen kommer forbi Sam når han vogter grunden, han behøver ikke engang at gø eller lave sin dybe knurren, men bare det at han puster sig op, halen lige i vejret og nedstirrer, så tænker man sig lige om en ekstra gang inden man bare vader herind.
    Jeg tror ikke han nogensinde vil bide, så skal det være forbi man presser ham.

• #84   5. sep 2018 Lige præcis Martine. Og det gør ondt i mit hjerte. Jeg kender Ridgebacks der udelukkende bliver luftet i snor og nogle endda i grime. Det skal være en putte nutte hund og det er racen altså ikke.

De RR´er jeg ser - som ikke er mange - har ALLE grime på smiley
    Noget fanden har skabt i vrede og IKKE noget som man skal putte på en hund. Nu kalder man dem jo også "snudesele" - det lyder nok lidt bedre ???

Jeg oplever det jo også i min race, som nok er lidt anderledes også. Alle skal have en malinois, for "schæferhunden er kedelig" .. OMG ....

Når jeg i et par tråde eller flere har påpeget, at mallen er en fuldblods-brugshund, så får jeg at vide, at DET ved jeg ikke noget om og SÅ svær er den heller ikke !!!
    Jeg har hørt om flere unge maller - hanner mest - der er blevet aflivet pga at de måske alligevel ikke var så nemme.
    Men folk gider ikke høre efter og jeg tror desværre også det er tabt herhjemme med mallen efterhånden.

Trist er det at folk ikke for F kan finde ud af at shoppe hund efter hvad de rent faktisk kan tilbyde den af liv.

• #87   5. sep 2018 #85
    Hold da op! Han må have rejst på 1. klasse, ellers må man da ikke have så meget bagage med

Ja, det er sikkert rigtigt nok, men jeg har hørt så meget negativt om sundheden i den race. Jeg tør sgu ikke. Der er heller ikke kaffe hos min dyrlæge smiley

• #88   5. sep 2018 Ja, jeg kan heller ikke lade være at tænke en irsk terrier og en bull terrier, hvis begge skal være hanner, hvor smart mon det lige er ?

• #90   5. sep 2018 @84: AK, ja jeg oplever også at mallen er ved at blive det nye sort også i DcH programmet (det er så brugsmodeller vi ser). Det er som sådan også fint nok, hvis bare hundefører forstår at træne med sådan en hund. Det kan de så ikke alle sammen smiley Og så ender de sjovt nok med en aflivning. Og JA, det er da en FED arbejdshund. MEN man kommer altså ikke automatisk på podiet og man bliver ikke automatisk god med sådan en, når man er en halvdårlig hundefører uden specielt meget forståelse for hverken
    hund eller hundetræning og ens eneste erfaring med hundetræning og konkurrence er fx. en labradorblanding uden den helt store drift.
    Jeg kan også undre mig over at man ikke er mere ærlig overfor sig selv når man vælger hund. Det må da være en vildt ufed oplevelse at have anskaffet en hund det så viser sig at man slet ikke magter. Og så være nødt til at aflive/afhænde hunden. Det må da føles som en ret stor fiasko.
    @86: En race jeg aldrig ville turde røre med en ildtang pga virkelig dårlig sundhed.

• #91   5. sep 2018 ……. og desværre så er der også ved at være ret mange blandingskuld med Maller.

• #92   5. sep 2018 Ja Anni, blandet med de mærkeligste racer

• #93   5. sep 2018 Malle og Ridgeback er åbenbart en salgs succes, jeg kender til to kuld.

• #94   5. sep 2018 #93

Mix af de to, eller hvordan ?

• #95   5. sep 2018 Jeg har set mix af både Malla/Schæfer, Malle/Labrador, Malle/ Ridgeback og det mest uhyggelige for et lille halvt år siden Malle/Husky

• #96   5. sep 2018 Kunne være sjovt at spørge de folk, der laver de her mix, hvad det er de forsøger at forbedre i racen, siden de smider noget andet på ?

• #98   5. sep 2018 #97

Jeg er måske naiv, men jeg tror på, at der findes folk, der avler mix, som rent faktisk har andet incitament, end blot penge ?

• #100   5. sep 2018 Ja, det der med at se objektivt på sine avlsdyr, er desværre en mangelvare ...

Og ja, du har sq nok ret i, at majoriteten af mix-kuld, nok ikke er ret gennemtænkte smiley

• #101   5. sep 2018 Martine, du kan jo spørge om, hvad de har tænkt på at forbedre på racen.
    Er spændt på at høre svaret.

https://www.hundegalleri.dk/blanding-af-racer-malinoisschaefer/id-139398

• #103   5. sep 2018 Man må ikke kommentere annoncerne og helt ærligt, så tror jeg at jeg ved nærmere eftertanke, ikke er interesseret i at høre svaret ...

• #104   5. sep 2018 Hov havde ikke set du havde spurgt Martine. Jeg ser, undtagelsesvis, fodbold. Nå men ja en blanding af de to. Jeg håber bidehæmning har slået igennem ellers kan det godt blive en udfordring.

• #105   6. sep 2018 Det er ikke så længe siden jeg så en malle/fransk på 9 mdr, der søgte nyt hjem

• #106   6. sep 2018 Ditte den skulle jeg også lige til at skrive jeg har set . Jeg måtte læse teksten 2 gange for at være sikker på jeg havde læst rigtigt smiley

• #107   6. sep 2018 Fordelen i den blanding er, at (næsten) uanset hvad man vælger at parre en EB med, bliver resultatet bedre end den oprindelige ....

Iben - har du et billede af sådan en blanding ?

• #108   6. sep 2018 Men resultatet bliver jo dårligere for mallen (det var en fb, ikke at det er så vigtigt)

• #109   6. sep 2018 fB/malle

profilbillede
  • #110   6. sep 2018 Ditte - rigtigt, jeg skrev forkert, det var FB smiley

Kæft hvor ser den underlig ud den der smiley smiley smiley smiley smiley

• #111   6. sep 2018 Idet jeg ærbødigst takker for de seneste forslag, må jeg nok erkende, at der tidligere er kommet bedre bud. Men endnu en gang tak!

• #112   6. sep 2018 Lad da være med at være så sart !!! Den sidste er da SÅ meget dig smiley smiley

• #113   6. sep 2018 Så skulle det være malle og ambull. På den måde er der da 50% chance for at få den til at falde til ro smiley

PS! Det kunne blive en grum satan, hvis den arvede det værste fra begge forældre

• #114   6. sep 2018 smiley

.. og 50% chance, for at få den til at vågne smiley

• #115   6. sep 2018 Mit meget klare indtryk af diverse underlige mix-kuld er desværre at der ikke er nogen større plan med dem. Som i overhovedet ikke smiley Det eneste sted hvor jeg oplever at der laves nogle forholdsvis gennemtænkte mix med et formål for øje er blandt jagthundeopdrættere. Fx har jeg oplevet en del lave labrador/ruhåret hønsehund eller Labrador/springer med jagt for øje. De afkom jeg har oplevet har været ganske fortrinelige jagthunde og fuldt ud opfyldt deres formål. Og så er der vist også nogle slædehundeavlere der laves diverse kryds for at få fx megahurtige hunde for slæden.
    Nå, men tilbage til det oprindelige emne så kan jeg da udmærket forstå ønsket om at have mere end én slags hund - det har jeg jo selv smiley Og selvom Conor i egen optik helt bestemt hører til blandt de store vogtere og formegentlig - igen i egen optik - vil overgå til historien som DEN største vogter af dem alle smiley Så tænker jeg at en Cane Corso tæve vil matche ham ganske udmærket smiley Skulle jeg selv have sådan en slags hund så ville den race være mit valg. Den er er trods alt ikke alt for klumpedumpet og den er ikke helt så eksotisk at få fat i som mange af de andre og det lader til at være muligt at vælge blandt opdrættere så man kan tilvælge en der vægter sundhed og mentalitet. Faren ved mange af de meget eksostiske racer er udvalget ofte er meget begrænset og der er en ret stor risiko for at der egentlig ikke eksistere seriøse opdrættere, der ved ret meget om hvad de laver (det var et issue jeg selv engang rendte ind i da jeg havde forelsket mig i en forholdsvis sjælden race - min løsning var at vælge en anden race).

• #116   6. sep 2018 @101: "ingen speciel tanke bag. to gode hunde og hun ville ikke lade sig parre med egen race. " smiley smiley smiley
    ... det siger vel alt.

• #117   6. sep 2018 Mig bekendt har der også været mixet fornuftige blandinger til jobbet som vagthund. Fx https://midgardkennels.wordpress.com/ . De virker atletiske og stærke.
    Og så vil jeg lige advare mod at beklikke Conors troværdighed som bad ass. Lige pludselig, så står han foran jer, og så kan vi se, hvor 'friske' I er.
    #alligatorkæften

• #118   6. sep 2018 Clinton vred lige armen om på mig: Der er simpelthen ikke nogen større vogter end en irer - amen.
    smiley
    #krokodillegabet

• #119   6. sep 2018 Den fjerde tand regnet fra hjørnetanden skal stikke ud af munden, hvis det skal være en krokodille smiley

• #120   6. sep 2018 Værsågod Martine.
    Billede lånt fra fb

profilbillede
  • #122   6. sep 2018 #120

Det er bestemt ingen grim hund, men den ligner på ingen måde en malle (bortset fra naturligvis farven).
    Ligner den en RR ??

• #123   6. sep 2018 @120: Flot hund smiley Det er godt nok en af de blandinger der egentlig ikke rigtigt afslører ret meget af hvad den består af smiley Synes forbenene siger lidt ridgeback, men det er så også det.

• #124   6. sep 2018 @119: Tæller det ikke at det ofte føles somom alle tænderne stikke ud af munden smiley

• #125   6. sep 2018 Jeg synes hun ligner en Ridgeback af udseende, men det er måske fordi jeg ved det. Kender ikke hunden personligt men det lader til den har en fornuftig ejer. I forhold til de fleste Ridgebacks er den meget trænings ivrig.

Kommentér på:
En stor hunderace søges

Annonce