Anbefal en hunderace :) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har haft hund hele mit liv - 2 eurasiere og en gravhund. Desværre har jeg ikke hund nu, men regner med at skulle have en om 1-2 års tid, når jeg skal studere på uni og derfor kan være hjemme det meste af tiden/læse hjemmefra. Jeg vil dog gerne allerede nu, finde ud af hvilken slags hund det skal være
Eurasieren er min yndlingshund - men den er jo stor og meget aktiv. Jeg elsker at gå tur, og regner da også med at gå ture 3-4 gange om dagen. Men det kunne være perfekt med en lille hund, som jeg også nemmere vil kunne have med i bus og sådan, og som jeg kan bære, hvis jeg finder en lejlighed hvor jeg skal op af trapper.
Jeg havde jo min dværg-gravhund. Han var så dejlig, men han gøede super meget!
Så mine krav
Lille nok til, at jeg kan have den med, og løfte den.
Behøver ikke at være suuuuper aktiv
Ikke en race med meget jagt-gen, da jeg har en papegøje
Jeg har overvejet en papillon. Den bliver beskrevet som intelligent og en generel sund race.
Jeg er også ret vild med mops og fransk bulldog, og jeg er vild med deres temperamant, men deres helbred bekymrer mig?
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
nov 2016
Følger: 8 Emner: 1 Svar: 1
Men med både japansk spids og cavalieren er jeg i tvivl om jagt-instinktet? Min papegøje er godt nok ikke lille, men det er jo ikke til at vide, om jagt-instinktet slår til, hvis han f.eks. flyver rundt i stuen
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
... og nu har jeg selv haft 'gøjer' (nymfer) sammen med hunde (terriers). Hundene havde respekt for gøjernes næb, så det med jagt blev ikke et issue.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.132
De er en lille klog hund som gerne vil træne eller lærer tricks, men det er bestemt ikke noget der behøver at ske på ugentligt base hvis ikke man har tid eller overskud til det. Den skal selvfølgelig ud og gå ture ligesom alle andre hunde.
Jeg syntes at den er oplagt, når det er den type hund man godt kan lide.
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.280
Anbefal en hunderace :)