{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.569 visninger | Oprettet:

Anbefal en hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg er begyndt at læse om en masse hunderacer, da min kæreste og jeg drømmer om at få en hund. Jeg har før haft en blanding mellem en jack russel og en dansk/svensk gårdhund, en rigtig dejlig blanding, min kæreste har aldrig haft hund men er vokset op blandt dyr. Jeg vil gerne understrege at vi IKKE skal have hund nu, men vi snakker om at få hund indenfor de næste 2-3 år, når vi er sikre på studie, bolig osv.

Lidt om os: Min kæreste og jeg er begge 20 år, min kæreste læser Statskundskab på 2. år, jeg skal til at starte på Pædagogseminariet. Vi bor pt. på 47 kvm hvor man ikke må have hund, vi skal ud og se en lejlighed imorgen på 61 kvm hvor man gerne må have hund. Vi har en kanin som går ude i lejligheden når vi er hjemme. Vi ønsker en lille hund, max 10 kg, gerne en race uden de store sundhedsskavanker. Pelspleje er ikke min yndlingsbeskæftigelse selvom jeg har en del erfaring med det efter opdræt af løvevæddere igennem en del år (langhåret kaninrace) samt main coon i mit barndomshjem smiley Vi er begge meget aktive og elsker at komme ud og løbe og gå ture.

Jeg er personligt meget forelsket i både mops og fransk bulldog, MEN jeg er ikke sikker på at det er en race for os, efter jeg har læst om alle de skavanker racen har. Vi er meget fornuftige i vores økonomi begge to, men jeg er ikke sikker på at jeg ville kunne bære i mit hjerte at skulle til dyrlægen med det lille pus hele tiden. Jeg har også læst om både beagle, og forskellige terrier, men jeg tror terrieren bliver for selvstændig for os smiley Ellers har jeg tænkt på en lille puddelrace.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal en hunderace
  • #1   26. aug 2014 En lille pudel tror jeg bestemt ikke ville være et dårligt valg -holder man den nogenlunde kortklippet er pelsplejen osse overkommelig, og helbredsmæssigt er de jo noget bedre stillet end fransk og mops som du nævner i har kigget på.

En papillon kunne måske osse være noget -det er en ganske kvik lille hund med overskuelig pelspleje og normalt et godt helbred.

Men måske liiige lille nok til at løbeture er noget for den...

• #2   26. aug 2014 Skulle jeg have en mindre hunderace end den jeg har i dag, så blev det en tibetansk spaniel, det jeg har læst om den passer på jeres krav såvidt jeg lige kan gennemskue. Jeg synes den er rigtig smuk og temperamentet lyder super godt og pelsplejen skulle være meget nem.

• #3   26. aug 2014 Nu har jeg både sat bogmærke ved tibetansk spaniel og papillion i min hundebog smiley Papillion har jeg hørt kan have lidt temperamentsproblemer, men det kommer garanteret også an på, om man køber en stueopdrættet eller en tavlehund smiley

Er der mon nogen, der har erfaring med kinesisk hårløs? Jeg synes at racen er ret charmerende, og har også mødt nogle stykker da jeg stod i dyrehandel, men jeg har læst på nettet at de godt kan have tendens til at være meget nervøst anlagt smiley

• #5   26. aug 2014 Hvad med en bostonterrier, når i nu har været ind over mops og fransk bulldog. De holder godt til løbeture og er generelt en meget sund hund.

profilbillede
  • #6   26. aug 2014 Da jeg skulle skifte race, så var mit største fokus også at den skulle være sund (eller i det mindste have større odds for det). Derfor startede jeg med at se på sygeforsikringernes restriktioner. Hver gang en race blev nævnt med noget de ikke dækkede, så stregede jeg den af listen. Til sidst stod jeg med færre valg og så var det jo lige de sidste detaljer som skulle falde på plads. Jeg ville have en aktiv lille hund, som var alsidig og klog. Racen blev en Jack Russell Terrier - og det er ikke fordi jeg vil råde dig til den race, meningen var mere at påpege at sygeforsikringernes restriktioner giver et godt billede af racens sundhed smiley

• #7   26. aug 2014 Boston terrieren har jeg også kigget på, synes de er vildt charmerende smiley

Og tak for rådet med sygesikringen, det vil jeg helt klart kigge på! Vi skal have en race, der kan forsikres ordentligt smiley

• #9   26. aug 2014 Det er de også - altid glade og tilpasser sig familiens aktivitets niveau - og de kan sygeforsikres fuldt ud smiley

• #10   26. aug 2014 DR - Har du hørt om døvhed som en forholdsvis normal skavank ved racen? Læste det lige i en kommentar på Gipote.dk, men kan ikke umiddelbart finde andet om det

• #11   26. aug 2014 Nej det er ikke en normal skavank. Det sker dog og kender til et par stykker, men kender ikke nogen selv.

• #13   26. aug 2014 Ja kan jeg godt forstå - det er bare en skøn race smiley Glæder mig til at vi skal beholde en fra vores kommende kuld smiley

• #14   27. aug 2014 Mht papillon, så tror jeg ikke temperament er et problem hvis man vælger en fornuftig opdrætter. Jeg har to skønne papdrenge som ikke aner hvad hidsig er, de elsker alt og alle! Og afhængig af ens tempo når man løber, så kan de sagtens klare det smiley

• #16   27. aug 2014 Vi har bestemt tænkt os at træne med den, jeg elsker lydighed og har trænet rigtig meget med min nabos old english sheepdog som efterhånden kan rigtig meget, som opdrætter siger at hun ikke troede, en OES nogensinde ville lære smiley Så jeg synes at det er skide skægt, og vil også rigtig gerne have en race, der gider at lære, derfor havde jeg overvejet en puddel.

• #17   27. aug 2014 Papillion har jeg hørt kan have lidt temperamentsproblemer, men det kommer garanteret også an på, om man køber en stueopdrættet eller en tavlehund

Langt de fleste tavlehunde er nu altså osse stueopdræt. At man opdrætter med tavle, betyder ikke at man har et hav af hunde gående i en stald (den slags forhold er stort set forbeholdt hvalpefabrikkerne, og disse kan avle både med og uden tavle)

Jeg har ikke kendt forfærdeligt mange papilloner, men dem jeg har kendt, har haft et udemærket temperament. Jeg har ikke oplevet samme tendenser til nervøsitet mm som jeg oplever ved andre af de små racer der har været mere populære en papillon'en (og derfor osse er blevet avlet mere ukritisk). Jeg tror bare det handler om at finde en ordentlig opdrætter.

• #18   27. aug 2014 Michelle - Det var bestemt ikke det jeg mente, jeg har besøgt en del DKK-opdrættere efterhånden som alle har haft deres dejlige hunde indenfor som en del af familien smiley Kan godt se at det var forkert formuleret, med stueopdræt mente jeg egentlig bare et opdræt, hvor der ikke er tavle på hunden.

• #20   27. aug 2014 Mit største problem med puddel er at min far synes at de er forfærdeligt ulækre og har svoret at han aldrig vil besøge os, hvis vi får en puddel - men det må han jo bare vende sig til smiley

• #22   27. aug 2014 Ulækre? Jeg kunne da forstå hvis han syntes de var grimme e.l. men ulækre ligefrem?

men ja, når man ser vovsen som hvalp, så er det jo typisk noget lidt andet... og så kan man vænne sig til meget man ikke troede muligt, efterhånden som de vokser op smiley

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 111
    #23   27. aug 2014 Vil lige sige at en tibetansk spaniel er en fantastisk dejlig hund, men det fornægter sig ikke at det er en alarmhund. Selv om meget kan trænes, så er der en del lyd på dem. Lydighedstræning er heller ikke det nemmeste med dem, da de er lidt katteagtige og helst gør som de selv vil.

• #25   28. aug 2014 Jeg har en kollega som sagde ÆDDD da jeg fortalte om min Puddel smiley Så mødte hun min smukke vovse og blev MEGET overrasket over, at den slet ikke havde den der frisure, som hun hadede smiley Fordommene omkring Puddel hunden er mange gange den, at de er klippet sjovt og det er gamle damer der går tur med den hihihi smiley Her er vores to vidunderlige Pudler, som er ufattelig søde, sjove, kloge, trofaste og de fælder ikke!!! Så jeg kan VARMT anbefale denne race smiley

profilbillede
Kommentér på:
Anbefal en hunderace

Annonce