{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Laver udfald mod andre hunde...? {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Efter vi har fået vores lille hvalp Zizou, er Tyson begyndt at skabe sig... (mere end han plejer).... Og det er rent ud sagt, p.... irriterende...

Passer han på Zizou?
Han står og viser hele tandsættet hvis Zizou hilser på en hund... (hanhund)... Og tror sku min ene arm er blevet længere end den anden nu, for Tyson kan sku trække igennem med sine 45 kg. Av... *G*

Han hopper også frem hvis der bare kommer en anden hund gående på den anden side og den kigger på os...

Nu er det kommet dertil at jeg ikke kan gå med begge to på én gang, for min venstre skulder gør bare nas...

Hva pokker kan jeg gøre...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laver udfald mod andre hunde...?
  • #1   4. mar 2007 Går jeg med Tyson alene, skaber han sig ikke rigtigt... Kun hvis der er en anden hund der knurrer af ham....

• #2   4. mar 2007 lea t--- jeg lytter lige med her.. har lidt samme problem

• #3   4. mar 2007 hei... tror du måske det er best at gå alene med de... så du ikke kommer i en situasjon som ikke er god...
    eller øve med hunde du kender og at du kun går med den ene og nogen andre med den anden hunden din..så de er sammen på turen og du slipper at holde 2 stk på en gang...

• #4   4. mar 2007 har forrsten hørt noget om han hvis den hund der hopper frem, .. når den gør den går du foran an den og stopper den i det den har gang i ... og får dens opmærksom hed fra det andet..

men det svært med 2 hunde...

jeg har problem med at mine hunde slæber vildt når de ser en anden hund

• #5   4. mar 2007 tror nok han passer på ham... når phoco var lille så var det naboens hanhund som "passet " på Phoco når vi mødes på tur og hvis phoco pev så stod han imellom phoco og den andre hund... og phoco så rigtig op til ham...

• #6   4. mar 2007 Jeg kan på ingen måde gå ind foran Tyson når han laver de her udfald.... Havde en episode forleden dag, Tyson hanvde lige "lagt en lille gave", jeg stod med 2 snore i den ene hånd, en pose på den anden hånd, Tyson havde så åbenbart stadig afføring hængende ud af nummeren, som han ikke lige kunne få ud hehe, og så kom der en hund rundt om hjørnet... Tyson knurre, den anden hund bliver rigtig bange og tør ikke gå forbi, Zizou vikler snoren rundt om tyson's ben og det hele er bare et stort Kaos.... Jeg kunne sætte mig ned på stien og tude... Det var et show jeg lige kunne ha været foruden.. *S*

• #7   4. mar 2007 lea----> kender det godt.. det forfærdeligt.. jeg havde også en episode hvor jeg havde de 2 hunde med ud og gå.. så kom der en løs hund.. begge hunde trækker og den løse hun vil lege.. kunne næsten ikke holde dem fordi de så gerne ville hen og lege:)
    vores hvalpe træner har sagt jeg bare skal gå ind foran når de møder en anden hund.. det er min den ældst der er den værest

• #8   4. mar 2007 jeg har også været i en situasjon med mine 2. på smale stier er ikke maja helt trygg ved møde med andre hunde så jeg så damen komme i mod os og fikk lige øjenkontakt med hende og så vendet jeg om og gikk til en anden sti, damen gikk så hurtig efter mig og jeg og hundene blev "trengt " i et hjørne, jeg sagde fra til damen men hun var ligeglad... så det resultat de blev til at phoco ville hilse og maja voffet af hunden, jeg stod i en skåning i mudder og selfølgelig faldt jeg da jeg gled i mudderet,, damen skeldte mig ud, men jeg hadde sagt i fra og hvis det hadde været større plads så har jo maja været ligeglad med andre hunde, men da hadde jeg ingen plads at gå vækk... Jeg kan godt holde de 2 , men i mudder så er det jo svært,,,
    Når jeg mærker at maja bliver usikker ved andre hunde så går jeg en bue rundt de(går du lige mod en hund kan det opfattes som trusel for hundene) og snakker pent til maja og roser hende ved rigtig oppførsel...

• #9   4. mar 2007 Marianne... Ja det er bestemt ikke sjovt at blive trængt op i et hjørne.... Sikke noget...

• #10   4. mar 2007 Kan det ikke være fordi Tyson føler at hans over-hund status ikke respekteres når der ikke hilses på ham først?

• #11   4. mar 2007 Søster... Nej det tror jeg bestemt ikke.... Lader som regel ikke hundene mødes med nogle som helst når de er i snor... Prøvede bare 1 gang hvor zizou lige hurtigt hilste på min kæreste's søster's hund, og han tændte helt af... Men han tænder nøjagtig lige sådan af, bare der kommer en anden hanhund gående på den anden side af gaden.... Det har kun været den ene gang Zizou har hilst på en hund i snor....

• #12   4. mar 2007 lea--- hvordan tænder han af? gøer og piver kraftigt

• #13   4. mar 2007 Maja... Nej han bliver gal.... Han viser tænder, knurrer og gøer...

• #14   4. mar 2007 og springer frem i selen, så min arm bliver revet halt af led

• #15   4. mar 2007 okay min ham piver rigtig højt som om han blir mishandlet og gør rigtig højht.. springer frem i selen...

• #16   4. mar 2007 min Maja gør og springer i selen til nogen og nogengang så piver hun som en hvalp og logrer med halen...

Men er hun uden snor så er det ingen problem...

• #17   4. mar 2007 marianne.... sådan gør min den ældste også

• #18   4. mar 2007 den måden jeg ungår situvasjonen er ved at have de løse eller hvis de er i snor så går jeg en bue rundt dem og snakker med "hygge-stemme" til maja, og nogen gang så har jeg en rigtig lækker godbid i hånden, så er hun "solgt"
    Phoco tror alle hunde er søde, han har blevet angrebet af mange små hunde , men han tror alle er søde aligevel... han forstår ikke hvorfor de angriber ham...han er så " lalleglad "

• #19   4. mar 2007 Amigo har også en tæve han passer på men det er kun når han er uden snor og der kommer fremmede hanner..

Kommentér på:
Laver udfald mod andre hunde...?

Annonce