{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Hun vogter ALT - og laver udfald. {{forumTopicSubject}}

Nu har vi virkelig stødt panden mod muren her - og er ret meget på bar bund, så vil høre om andre af jer har oplevet noget lignende.

Mika er begyndt at vogte ALT og lave udfald mod vores anden hund.

Hun "hyrder" hende gerne ud i køkkenet, og lægger sig så i gangen og blokker vejen for hende, så hun ikke kan komme forbi. Hvis hun prøver at komme forbi, så laver hun udfald.

Det samme gælder hvis Mika er i sofaen eller sengen før Nelly - uanset hvad side Nelly prøver at komme op i, så vogter Mika hende, og laver udfald hvis hun forsøger.

Det samme hvis hun sidder på skødet af en af os, eller i nærheden af en af os, og Nelly prøver at tage kontakt.

Det er også i forbindelse med mad - men det er LANGT fra altid der overhovedet er ressorucer som kan spises eller som dufter i nærheden.

Det startede med kun at være sjældent, hvor vi hurtigt fik det stoppet - men nu er det hver dag, og jeg er på bar bund.

Når ikke de her situationer opstår, er de bedste venner, gør hinanden rene, putter sammen, leger sammen osv. De kan også sagtens søge efter mad i haven sammen uden problemer, og søge efter godbidder indendørs sammen uden problemer - samt træne sammen.

Vi har virkelig brug for gode råd.

Indtil videre har vi stoppet hende og afledt hende hver gang - men det føles som en evig kamp.

Hun er 9 mdr nu, så ved godt der er lidt lømmelalder over det, men det skal stoppes nu, inden vores anden hund bliver angst for hende.

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun vogter ALT - og laver udfald.
  • #1   2. dec 2011 Jeg tror jeres tæve er ved at være kønsmoden..... Det er jo desværre langt fra altid at tp tæver kan bo sammen som voksne.

• #2   2. dec 2011 Og nu kan jeg se at er ikke er særlig lang td imellem dem, så kan det endnu mere være derfor.

• #3   2. dec 2011 Så hvad er dit præcise råd? Skil mig af med den ene?

• #4   2. dec 2011 Lilly gør det også - dog kun med mad og bamser. Det startede da hun blev kønsmoden og det er aldrig rigtig lykkeds mig at få hende stoppet.

Men jeg vil så sige at når det er i sofaen/sengen, så ryger hun ned med det samme hvis hun vogter der, for det vil jeg ikke finde mig i. Så plejer hun at gå i sin kurv og vogte.

Vil sige at du skal gøre et forsøg på at stoppe hende, specielt det med sofaen.

• #5   2. dec 2011 Synes ikke du skal søge råd herinde. Du ved ikke om det er Maja på 15 år som sidder og rådgiver dig. Kontakt en adfærdsbehandler, så vedkommende kan komme ud og se din hund og give dig den rette rådgivning smiley

• #6   2. dec 2011 Tinna

Når hun gør det i sofa og seng ryger hun ned med det samme. Hun er så på det sidste begyndt at knurre af os, når vi fjerner hende.

Jeg synes det er helt okay, hvis de ligger med et ben e.l, at de siger fra hvis den anden kommer - men problemet er at det er med alt.

Som sagt er de ski** gode venner størstedelen af tiden, men det generer mig simpelthen så meget at hun konstant er efter hende.

• #7   2. dec 2011 Shark

Jeg "kender" efterhånden folk herinde, og ved hvilke råd jeg kan bruge til noget, og hvilke råd jeg ikke kan.

Men du kan tro vi skal have en adfærdsbehandler ud, det er der slet ikke tvivl om smiley

• #8   2. dec 2011
    Hvis hun ikke må spørge herinde, hvad er så pointen med forummet?? smiley

Alt behøver vel ikke gå igennem en adfærdsbehandler. Deres meninger om hvordan adfærdsproblemer løses er ligeså forskellige som vores herinde. Det bedste man kan gøre er at prøve de forskellige ting og se om det virker. Måske kun tage råd fra de profiler som faktisk har hund oprettet og info om personen i deres profil smiley

• #9   2. dec 2011 Tinna

Tak smiley

Vi vil dog kontakte en adfærdsbehandler i januar/februar hvis vi ikke kan løse det (og vi stadig har hende til den tid, vel og mærke) vi ved jo ikke hvor længe hun kan leve endnu.

Men hun skal stadig opføre sig ordentligt, og ikke kue Nelly.

• #10   2. dec 2011 Godt N-M smiley

• #11   2. dec 2011 N - M: Min veninde havde lidt samme problem med hendes hanhunde. Den unge ville angribe den gamle. De skulle holdes 100% nede af sofaen, begge to. Det hjalp. Skal lige spørge hvad hun ellers gjorde. De havde besøg af sådan en adfærdsdims.

Jeg ville mene at hvis hun knurre af dig, er det super uheldigt. Men hvad du kan gøre, vil jeg ikke råde dig til, da jeg på det punkt ikke er særlig pædagogisk. Jeg er ikke voldelig, men gør det klart over for mine hunde at det acceptere jeg ikke.

... men så tænker jeg også. Har Mika mon ondt og det er derfor hun reagere sådan? Hun er jo syg, ikke?

• #12   2. dec 2011 Jeg kunne også forestille mig, at hun måske havde smerter.

Jeg har dog kendt flere voksne shibaer, der har meget kort lunte overfor andre hunde af samme køn og netop har brug for en stor "integritetszone"

• #13   2. dec 2011 Jo hun er syg - hun har en hjertefejl som ikke kan helbredes, og egentlig "trækker" vi bare tiden nu.

Hun har pt. ondt i ørene, men tror da ikke at det kan ændre hende så meget.

Skal lige siges, at vi selvfølgelig ikke holder hende i live for enhver pris - hun lever fint og har det godt - men hjertefejlen vil med tiden indhente hende, og så er det tid.

• #14   2. dec 2011 Hun har lige været hos dyrlægen i tirsdags, og der var ingenting at se eller mærke på hende - bortset fra øret.

• #15   2. dec 2011 Jeg har brugt hende her - til noget helt andet, men hun er altså bare god:
    http://www.hundegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=54327

Jeg tror bestemt også at Lise er et rigtigt godt bud - jeg kunne bare se at du også er fra Nordsjælland, så jeg tænkte at du måske kunne bruge et alternativ som er lidt tættere på.

• #16   2. dec 2011 Tusind tak Charlotte

• #17   2. dec 2011 Og tak søster! :))

• #18   3. dec 2011 Zenta kan os finde på det det sker yderst sjældent, men når det sker ber jeg hende om at gå hen i sin kurv.
    5 min efter er der intet igen.
    Jeg vil ganske enkelt IKKE have det.

Har ikke andre råd end at stoppe det, men er hunden begyndt at knurre af jer ville det være en god ide med en adfærdsbehandler smiley
    Held og lykke med begge vapser smiley

• #19   3. dec 2011 Vi stopper det også hver gang, men ja - det er meget uheldigt at hun er begyndt at knurre af os.

Tak for rådet smiley

• #20   3. dec 2011 Okay, hvis hun ovenikøbet er syg kan det jo også sagten være grunden. Hun kan jo have ondt.

Men ja Lise herinde fra skulle være famtasrisk.

Kommentér på:
Hun vogter ALT - og laver udfald.

Annonce