{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Hund og fugleinfluenza {{forumTopicSubject}}

Nu nærmer foråret sig og vi må jo nok regne med at der igen i år kommer fugleinfluenza til Danmark. Jeg havde ikke hund da det var her sidste år og jeg ved derfor ikke helt hvordan jeg skal forholde mig til det. Jeg ville derfor høre jer hvilke erfaringer i gjorde jer sidste år? Hvad vi I gøre når det kommer igen? Må hunden gå alene i haven?
Jeg har ikke rigtig nogen anelse om hvilke forhåndsregler man skal tage når man har hund og der er fugleinfluenza. Jeg har katte og de bliv holdt inde sidste år, da det kom til sjælland, men det er jo ikke lige løsningen med en hund.
Jeg kunne godt søge på nettet om hvad man skal gøre, men jeg vil hellere høre om jeres personlige erfaringer og holdninger.

Med venlig hilsen
Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund og fugleinfluenza
  • #1   2. mar 2007 Jeg tog det stille og roligt. Det eneste jeg ikke lod dem gøre, var at snuse til de døde fugle, vi altid støder på ude i skoven..........

Men jeg holdt da øje både på nettet og gennem pressen om mit område. Var vi røget ind i en zone, havde jeg taget de forbehold de nu engang anbefaler.

• #2   2. mar 2007 du må gerne have den ude i haven, men bare hold øje med den, ellers skal du bare holde den i snor når du går tur med den så skulle der vist ikke ske så meget.

• #3   2. mar 2007 der har vist ikke været noget tilfælde endu hvor en hund har været smittet med det. men har hørt om et par enkelte tilfælde hvor katte blev smittet

• #4   2. mar 2007 Hvis der konstateres h5n1 i det område, så skal du passe på din hund ikke snasker i døde fugle, ved stranden især men også andre vådområder, hønsefugle der er smittet dør inden for 24 timer så der er man ikke i tvivl hvas der er smitte, men rolig nu der har altid være fugleindfluensa blandt de ville fugle, faren er størst for de store hønse fabrikker, der er det meget koncetreret hvis de får det, din kat, ja lad den gøre som den plejer, med mimdre den nabo har ænder som er smittet, de kan nemlig bære smitten i sig længe før de dør

• #5   2. mar 2007 ok, jeg regner også med at holde kattene inde igen, hvis det kommer lige så tæt på som det var sidste år. Jeg giver ikke meget for deres zoner, eftersom fugle jo har det med at flyve og de falder jo ikke døde om i det sekund de bliver smittet.

• #6   2. mar 2007 der skal nu noget mere til end at hoste på hundens mad, de skal SPISE en fugl som er smittet

• #7   2. mar 2007 Er det ikke nok at de snuser til afføringen fra smittet fugle?

• #8   2. mar 2007 alle som er nervøse skulle prøve og gå ind på fjerkræ forum, der kan i læse alt hvad i vil vide om fugleindfluensa

• #9   2. mar 2007 ok, har du et link til det?

• #10   2. mar 2007 NEJ, hvis der er rigtig mange fugle samlet på et meget lille sted eks, stalde, og der er meget lort som bare ligger og TØRRE, så KAN man resikere og indånde smitten, men der skal meget til

• #11   2. mar 2007 jeg kan ikke finde ud af hvordan man sætter link ind men her er adressen Dansk Fjerkræ Forum hvis i skriver det så kommer i derind

• #12   2. mar 2007 ok, mange tak

• #13   2. mar 2007 derfor vi skal have høns under net er, at så kan vilde ænder ikke lande mellem vores høns og smitte dem, har du nogensinde set en vild and lande i en baghave. nej vel. næ det er for at beskytte vores fjerkræerverv, eksporten du ved

• #14   2. mar 2007 man skal ikke lukke hønsene ind før der er konstateret h5n1 i nærområdet, men der skal næt over hønsegården med net størelse 10+ 10 sm( kan ikke finde gange tegnet) alle klatter kan komme igennem det

• #15   2. mar 2007 Nej, vi har ingen ænder her, men kattene er både kommet ind med en fasan og en due. De kan vel også blive smittet eller?

• #16   2. mar 2007 jo det har de alle dage kunnet, men du skal nok opdage det hvis fasanerne i din have har h5n1, og hvor mange katte her hjemme er døde af fugleindfluensa?? næ jeg har aldrig hørt om nogen, kattene som blev smittet på ryen var vilde syge katte de havde ikke noget og stå imod med, altså der er hele tiden den ene eller anden sygdom blandt vores vilde fugle det er jo naturens måde og regulerer på , hvis du tænker på om du selv kan blive smittet ja så skal du spise en selvdød fugl med h5n1, det gør de i nogen lande derfor den megen smitte blandt menesker de steder

• #17   2. mar 2007 Ok, det viste jeg ikke, men jeg var lige inde på den officielle fugleinfluenza hjemmeside og de anbefaler at man skal holde katte inde, mens man ikke skal gøre noget særligt med hunde, hvis man bor i en fugleinfluenza zone.

• #18   2. mar 2007 rettelse, fugleinfluenza RAMT zone, ja det er rigtigt men dyrelæger og dyrevelfærdsorginasioner siger at det er dygerplageri at holde en kat som er vand til at gå ude, inde, har du ikke prøvet når din kat skulle være inde bare nogle få dage??? man gi hurtigt op, risikoen er så lille at det er bedre at sende dem ud, altså hvis ikke lige din nabo har det

• #19   2. mar 2007 Jeg tror nu at det er meget forskelligt fra kat til kat om det er dyreplageri at holde dem inde. Mine katte er kun meget ude om sommeren, når vejeret er kedeligt går de næsten kun ud når de har noget de skal af med. Jeg har såment prøvet at holde dem inde massere af gange, og hvis der er en af dem der er syg og ikke må komme ud, holder vi altid dem alle inde og det affinder de sig hurtigt med.

• #20   2. mar 2007 Ja det er da fulstændigt rigtigt, men der eraltså også rigtig mange katte hvor det er et mareridt og skulle holde dem inde i 1 måned eller måske 2

• #21   2. mar 2007 I det øjeblik der bliver fugleinfluenza,, bliver der inden for zonen forbud mod løse hunde, det vil sige at hvis dit træningssted ligger inden for zonen, skal alle hunde holdes i snor, selv på træningsbanen,

Sidste år, blev der flere konkurrencer aflyst, trlæningen i skoven forgik i line, selv rundering / fremadsendelse forgik i langline.

Kommentér på:
Hund og fugleinfluenza

Annonce