{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.506 visninger | Oprettet:

Min hund tygger på sten. {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp. Min schæfer på 5 mdr tygger på sten.
Han har altid gjort det og vi har altid stoppet ham.

Han har lige været ved dyrelægen i dag og fået fjernet sin ene rovtand, da den var helt knust.

Er der nogen der har gode ideer til at få det stoppet? Jeg brænder ikke lige efter at smide 5000kr efter ham igen.

Han har legetøj, tyggeben og pinde, men han synes åbenbart at sten er the shit.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund tygger på sten.
  • #2   24. jul 2018 Ja, ville også forsøge at være på forkant også ville jeg virkelig være over ham i en periode så ALT han tager i munden han ikk må bliver stoppet og spyttet ud.. hvis det sker HVER gang er der ihvertfald større sandsynlighed for at han til sidst fatter budskabet.. Det var sådan jeg lærte Mille at ikk tage skrald og lorte smiley Det er desuden også blevet bedre med alderen.. Hvalpe/unghunde undersøger tit ting med munden ligesom babyer gør er min erfaring..

  • #3   24. jul 2018 Vi vil gøre et forsøg på at være mere over ham i forhold til hvad han tager i munden.

    Men det gør også at han lige pt ikke kan være alene i haven, da vi er i gang med et byggeprojekt som gør at halvdelen af haven er dækket med småsten.
    Meget upraktisk med en lille stenspisende hund.


  • #5   24. jul 2018 John????? Kødben hvad?

    TS, det er nok desværre slut med at rende fri i haven lige pt. Måske kan I få vænnet ham af med det, men der er desværre en risiko for at I må indstille jer på at han altid vil finde sten spændende.


  • #6   24. jul 2018 Han lyder fejlstimuleret.
    Jeg ville skrue op for mental stimulering samt afgrænse haven med hegn, så han kun har et areal uden sten.
    Det handler om at være konsekvent og få brudt mønsteret.


  • #8   25. jul 2018 Vores cavalier gjorde det også da han var hvalp,han hentede dem i haven og lå og gumlede på dem under spisebordet..så vi hegnede haven ind,så han kun kunne være på græsplænen,det hjalp og så,som årene er gået er han holdt op-- næsten,det sker at der pludselig ligger en sten under spisebordet,men der er langt imellem

  • #9   25. jul 2018 Tak for svar. Vi har nu hegnet den del af haven ind som ikke er dækket af sten. Og han er ikke ude alene mere.

    I forhold til stimuli. Nogen gode ideer?
    Det er min første hund. Vi går ca 2-3 ture hver dag og vi træner hver dag de gængse ting vi lærer til hvalpetræning. Som sit, dæk, stå, plads osv.

    Hvad kan jeg ellers? Han elsker at træner og fanger kommandoer super hurtigt.


  • #10   25. jul 2018 Det er jo en schæfer, så afsted til noget træning i PH, schæferklub eller DcH, hvor du får lært ham at arbejde lidt selvstændigt. Spor og genstandssøg er frie opgaver, som skal løses sammen med føreren, så det er gode øvelser for små hjerner smiley



  • #11   25. jul 2018 Af de tre kender jeg kun schæferhundeklubben, som vi er medlem af. Går til træning i kreds 4 når de er aktive og kommer en del i kreds 6 også.

    Jeg må i gang med de ting, vi har heller ikke rigtig fået trænet det at søge, så det kan vi komme i gang med.

    Indtil videre har han ikke gnasket i sten i dag.


Kommentér på:
Min hund tygger på sten.

Annonce