{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Sverige m. Hund {{forumTopicSubject}}

Så går der ikke længe inden der er styr på passet og den sidste vaccine - så er vi klar til vandretur i Sverige.

Hvem kender et sted i Sydsverige med stor skov og meget gang tilgang til en sø der er stor nok til at bade i. Der må ikke være en undtagelse for alle mands ret da vi kommer med telt men anbefalingen må gerne være til et mindre campingområde hvor hunde er tilladt og helst så småt at der hverken findes legeplads eller lign så børn er begrænset.

Det skal være overkommeligt at kunne handle en enkelt gang i løbet af fire dage da vi ikke kan slæbe al mad.

Vand tilgang er nødvendigt.

Tror i det kan lade sig gøre med det offentlige frem for bil?

Ziva er trænet i shelter, under åben himmel og telt. Jeg er meget sikker på jeg har styr på den del.

Hvad jeg er mere i tvivl om, hvad har jeg med i rygsækken af absolut minimum førstehjælp til en hund? Jeg har pakket bandage malertape og sådan en sølvcreme disinficerende halløj. Kan ikke huske navnet men tager små irriterende ting på huden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sverige m. Hund
  • #1   27. jun 2018 https://skaneleden.seu kigget på denne side - der er mange gode fif:

https://skaneleden.se/

• #3   27. jun 2018 Hvad med Söderåsen? Der tager vi hen og har været før, super fint smiley

• #4   27. jun 2018 Söderåsen har jeg hørt om før, jeg googler efter job smiley Det er vist en naturpark? Måske har jeg været der på en spejderlejr, og det mon er derfor det ringer en svag klokke.

Jeg burde kunne se algerne, ikke?

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #5   27. jun 2018 Nu ved jeg ikke om I havde planer om at lave bål, men der har været afbrændningsforbud mange steder i Sydsverige siden midten af Maj, deriblandt hele Skåne. Jeg tror ikke forbudet er løftet endnu, og nu stiger temperaturen igen smiley smiley

• #8   27. jun 2018 Isabella
    Hvorfor vil jeg egentlig købe sko til hende? Kan jeg ikke klare det med en sok og malertape hvis hun imod alle odds skulle finde et glasskår at skære sig på?

Ja det er meget tydeligt der. Synes Præstø Fjord hvor jeg voksede op kunne ind i mellem snyde når kommunen satte skilte op med badning forbudt men ved ikke om de bare varslede ekstremt for ofte synes jeg ikke der var noget synligt men der er trods alt også lidt gennemstrømning i en fjord

Marie
    Jeg havde mere planer om trangia end bål. Så skal jeg bare finde en sten for et brandsikkrtt underlag men Sverige plejer at være fin leverandører af dem.

• #10   27. jun 2018 Du har ret. Skriver det straks på min liste. smiley

• #11   27. jun 2018 Söderåsen er flot. Men synes der kan være en del turister i højsæsonen. Og mindes kun, at der er et par søer der...den ene lige i starten ved parkeringspladsen (hovedindgangen) og så Odensjön, der ligger i udkanten af Söderåsen (til venstre).

NB: Allemandsretten gælder IKKE i nationalparker!

Söderåsen
    http://www.sydsverige.dk/?pageID=236

Odensjön
    https://da.m.wikipedia.org/wiki/Odensjön

• #13   28. jun 2018 Linda tak smiley den undtagelse var jeg ikke klar over. Men den giver rigtig god mening.

Christina tak men det er lidt højt oppe og gør det egentlig mere for at nyde naturen end det sociale og komforten. Har måske en veninde med da hun fandt ud af Ziva også skulle med og den ikke stod på lange hikes.

Skal bare nyde den flotte uendelige natur. Er så misundelig på Sveriges skove. Hvis omstændighederne passede bedre ville jeg vildt gerne flytte til Sverige. Brænder meget mere for deres land.

• #14   28. jun 2018 Velbekomme smiley

Her er vi også vilde med Sveriges natur smiley Kærestens familie har en ferielejlighed 10 min fra Söderåsen (Ljunbyhed) og den benytter vi os som regel af, når vi har ferie smiley

Kommentér på:
Sverige m. Hund

Annonce