3.332 visninger
|
Oprettet:
Pasning af hund i eget hjem, {{forumTopicSubject}}
er der nogen af jer der har erfaring med det?
Jeg bor i ålsgårde og skal afsted til Sverige i 5 dage til sommer. Det er desværre ikke muligt at tage Julius med.
Tanken om internater har aldrig rigtigt huet mig, så jeg tænkte i første omgang at jeg ville forsøge at finde en der vil bo i mit hus i de 5 dage og tage sig af mit 'lille myr'.
Måske en der kunne tænke sig at skifte sin lejlighed i byen, ud med et lille hus med stor lukket have, 500 m fra skov og 1000 fra strand.
Hvad siger jeres erfaring jer? Ville I turde? Og hvordan finder jeg en der er til at stole på?
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
har du evt ik en veninde der kan gøre det
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 334
Min mormor kommer og passer hunde hos os når vi er på ferie.
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.492
Men min søster kender jo både hund og hus.
Så jeg ville også forslå dig finde familie eller venner der kan bo hos dig.
Måske kunne det også være en ide at finde et par der kan tage hunden ind for dig og være hjemme ved dem.
Jeg har igennem HG hjulpet nogle der skulle på weekend i tyskland, så de afleverede hunden dagen før de skulle afsted så hunden undgik at få stress med. Vi havde selvfølgelig ladet hundene lære hinanden at kende ved at de 2 måneder før de skulle afsted begyndte at ses fast.
Det fungerede super godt ;O)
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Ja jeg ville også aller helst have venner eller familie til det, men det lader sig desværre ikke gøre (familien er med, og venner/veninder er aldersmæssigt steder i deres liv hvor man ikke bare lige flytter ned i en andens hus, og ej heller tager SÅ stor en hund med hjem i 5 dage. Jeg har kun én veninde der på den måde er flytbar.... og hun er bange for Julius - ikke fordi han har gjort hende noget, bare fordi han er så stor.).
Det efterlader vel kun internat eller pasning i hjemmet, og eftersom jeg ikke bryder mig om internatidéen, tænkte jeg på den anden mulighed.
(Og heldigvis er jeg ude i god tid: Det er først til sommer og ikke i industriferien).
Nå, jeg må ud og lede ;o)
okt 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 31
Så når mine hunde skal passes, så kommer enten mine forældre eller svigerforældrene og hente dem og tager dem med hjem.
De gange jeg har passet hunde for andre (hvilket er altid stort set) har jeg også hentet hundene og taget dem med hjem til mig selv. Så er de mere rolige og de behøver ikke passe på hjemmet overfor mig osv.
Så mit råd til dig er at finde en hundesitter der kan tage hunde hjem til sig i de par dage.
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Ville være bange for at dyre arvesmykker osv. forsvandt
Nej tak, ingen ukendte i mit hjem, skulle være familie eller tætte venner,
Ville slet ikke være en mulighed for mig, nej
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Jeg kender dem osse meget godt og har selv hest ved dem.
Hvis jeg skulle ha' en til at bo her, ville jeg nok finde en i rigtig god tid, så jeg kunne lære personen at kende om mine hunde ligeså.
Men jeg ville helst ha' en i familien eller en veninde til det.
Jeg ville ikke overlade mine hunde til en relativt fremmed person
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 93
jan 2010
Tak for et godt råd: at lade hunden hente, så ikke han skal have 'ansvaret' for huset giver god mening - det havde jeg ikke tænkt på.
Stinne Leonora:
Arvesmykkerne er smeltet om til et armbånd jeg ALTID har på. Og alt andet er ikke af værdi - det er jo bare døde ting :o)
Nej, som Monica ganske rigtigt skriver, er det mere det at lade Julius passe af fremmede mennesker der gør mig utryg.
Nada:
Tak for link. Har lige siddet og kigget lidt derinde og det ser nu ikke helt tosset ud. Kan rigtig godt lide tanken om at han får lov at være en del af familien og være indenfor sammen med dem, i stedet for at være i en boks og hundegård.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 382
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 382
jan 2010
mar 2011
Følger: 1 Svar: 5
Nu ved jeg ikke lige hvor ålsgårde ligger, men vi kunne nok godt finde en løsning hvor jeg kommer forbi 3 gange om dagen og lufter og leger med Jeres hund. (hvis det er i nærheden af Århus eller på djursland).
Du kan se min hjemmeside om det er noget for dig
(link fjernet)
Mvh
Lena
Pasning af hund i eget hjem,