{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Bliver hunden hyperaktiv af løbeture? {{forumTopicSubject}}

Da vi fik Bailey, hørte vi mange steder, at vi ikke måtte lege for vildt og for længe med ham, da han så ville blive en hyperaktiv hund. Vi har hidtil gået en morgentur på en halv time til fyrre minutter, hvor han løber fri i skoven. Men vi ville gerne cykle en tur i skoven med ham på en halv times tid i stedet, vil vi så få en hyperaktiv hund, der er utrættelig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver hunden hyperaktiv af løbeture?
  • #1   18. feb 2007 I må ikke motionsløbe, cykle, springe og ellers overbelaste hunden før den er helt udvokset..

    Om hunden bliver hyberaktiv ved jeg ikke, men jeg ved at det kan give nogle rigtig grimme og uhelbredelige skader hvis en ung hund bliver udsat for pres..


  • #2   18. feb 2007 Bailey er elleve måneder, og ifølge samojedhundeklubben er en samojed udvokset, når den er mellem 9 og 10 måneder. Vil du tro det giver skader?

  • #3   18. feb 2007 Man få ikk en roliger hund ud af at cykle med dem, men det giver dem bedre kondi med tiden. Racen ved jeg dog kræver en del motion og aktivering. Nu har jeg ikk set hvor gammen din er men rigtig hva nina siger at de skal være færdig udvokset.

  • #4   18. feb 2007 uha jeg ved ikke noget om racen... men prøv at hitte en samojed-gruppe herinde og spørg der =)

  • #5   18. feb 2007 Jeg ville beskemt ikke starte med 30 minutter, men hvis i stille og roligt vender ham til cyklen hvor i cykler når han er fri og det er i hans tempo, hvor han har mulighed for at stoppe op/ snuse osv , så bliver det ikke så intens i starten. Jeg cykler meget med min men det forgår altid i trav for ikke at belaste hendes led ( hun er 4 år ) .

  • #6   18. feb 2007 Søren, jeg har aldrig cyklet med en hund, men jeg har en teori om, det kan give hyperhunde i visse situationer.

    Man cykler gladeligt med hunden hele sommeren. Den kommer i kanonkondi. Men hvad sker der så om vinteren med sne, sjap og isglatte veje? Der ser jeg ikke mange der cykler og slet ikke med hund.

    Hvis hunden nu har fået den rigtig gode kondi, skal der laves andre ting med den nu for den ikke stresser. Og det tror jeg ikke mange gør i dårligt vejr.

    Så efter min mening (hvis min teori er rigtig ;o)) skal det gennemtænkes lidt før man bare går igang..........

    Ps. jeg kan selvfølgelig også være hel gal på den.......:o))


  • #7   18. feb 2007 jeg har haft en cockerspaniel,hende cyklede jeg med hver dag,ud til rideskolen, altid kun i trav.hun var en super dejlig rolig hund,fordi hun fik brugt sig selv, hun rendte fri på rideskolen, og var bare nem

Kommentér på:
Bliver hunden hyperaktiv af løbeture?

Annonce